Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57916 keer)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #160 Gepost op: 28-02-2019, 19:30:39 »
Ja hoor, het is wel behoorlijk subjectief.

Deze opdracht komt in aflevering 3, bijna alle kandidaten zijn dus nog aanwezig. Wat mij betreft het moment waarop kandidaten zich gaan focussen op 2 of minder kandidaten. Dus een ideaal moment voor de mol om even vertrouwen te winnen, maar waar er toch even 1.000 euro niet verdiend wordt.

In mijn opzicht was deze opdracht altijd makkelijk haalbaar, zelfs in 30 minuten had je maar 1 iemand nodig die een eureka momentje had en je haalde de opdracht makkelijk. Dus met 9 kandidaten was de kans heel erg groot dat deze 'puzzel' opgelost ging geraken. Als mol is het dus veel te riskant om voor 30 minuten te gaan kiezen, slaagt de opdracht heb je zomaar eventjes 2.500 euro verdiend samen met de groep. Kan je dan niet de harde mol spelen en er toch op gokken zou je dan denken? Maar in een groepsopdracht met 9 kandidaten zou het toch wel heel erg opvallen als je al voor 30 minuten gestemd hebt en dan nog eens de boel loopt te vertragen? Dan haal je meteen alle verdenkingen op jou en wie weet slaagt de opdracht toch nog.

Wat mij betreft is hier de beste keuze voor 45 minuten gaan (1.000 euro minder verdiend) en dan ook heel erg je best gaan doen. Want deze opdracht was niet de moeilijkste dit seizoen. Dan slaagt de opdracht makkelijk en heb je veel vertrouwen gewonnen doordat je heel deze opdracht gewoon naar je hand zet. Vanaf dit moment wordt Sarah ook helemaal vertrouwd door de rest van de groep, terwijl ze toch ook heel wat steken heeft laten vallen met haar naïeve karakter in vele andere opdrachten.

Een derde punt die ik opvallend vind: Sarah kan plots helder nadenken en gericht beslissingen nemen. Zeer opvallend aangezien ze de rest van de serie gewoon nergens goed in is. Waarom kan ze het nu plots wel? Waarom doet ze dit bij andere opdrachten helemaal niet? Juist ja, hier zet ze alle kandidaten op het verkeerde been en speelt ze toch nog 1.000 euro uit de pot. Wat wil de mol nog meer? Ik vind dit een geniaal moment als ze de mol blijkt te zijn.

Hopelijk heb ik mijn gedachtengang wat duidelijk kunnen uitleggen? Ik weet ook wel dat er hier velen zeggen: maar deze opdracht lukte bijna niet in 30 minuten dus was het slim om voor 45 minuten te kiezen.. Ja er werd in mijn ogen heel wat getreuzeld en toch waren er nog 4 minuten over. Sarah de mol ontmaskerd in een opdracht waar 1.500 euro verdiend is  ::bravo::

Dank! Ik snap je gedachtegang helemaal en kan me er prima in vinden. Dit is wat ik ook ongeveer uit deze opdracht haalde. :)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #161 Gepost op: 28-02-2019, 19:35:31 »
ps
ook Lorey komt... 250 was bij de Lasers he... lees ff goed.... tuktuks, ander verhaal, en was 200....

Oh, dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd, excuus. Maar lasers of tuktuks, is me om het even. Staat niet vast dat ze daar geld gestolen heeft. Sarah heeft daar net zo goed de mogelijkheid gehad om dat te doen. Dat gebruik ik ook niet als argument om Sarah te verdenken.

Wat is dan je verklaring voor de tuktuks, als ik vragen mag?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #162 Gepost op: 28-02-2019, 19:40:26 »
5 mensen? Alleen jij en Starlight, maar kijk gewoon eens neutraal na...
Dat heb ik net speciaal voor jou gedaan! En in elk schema staat Merel bovenaan, of staan Merel en Sarah gelijk. Sarah staat nergens bovenaan. Ze staat wel niet heel ver onder Merel tot die -1000, dus het is zeker niet zo dat Sarah's FTM nou zo voor haar spreekt als mol. Maar dat Sarah bovenaan staat in de FTM lijstjes op dit forum is gewoon feitelijk onjuist.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #163 Gepost op: 28-02-2019, 19:42:12 »
Voor Merels geldverdiensten zijn tenminste nog veelal enigszins logische verklaringen te bedenken.
Maar waarom liet Sarah Sinan niet gewoon falen in de steenfabriek, die bijna de opdracht uit zichzelf verpestte door ergens tegenaan te rijden? Waarom riep ze daar dan zo hard 'stop' als ze de mol is?  Als ze dat niet had gedaan, had ze daar geen 250 euro verdiend en dat kon ze de fout op een kandidaat afschuiven. Waarom liet ze zich zo makkelijk overhalen om 250 euro te pakken in de wachtkamer als ze de mol is?
Waarom pakte ze bij In het vizier in de afgelopen aflevering geld van een ton die niet eens door Sinan was aangewezen zonder dat iemand op haar huid zat? Waarom besluit ze Merel, die eerder geen geld vond, op de huid te zitten wanneer Merel naar een ton toe loopt en komt ze vervolgens met geld terug? Als Merel hier aan het nepmollen was, laat je haar toch lekker haar gang gaan als je zelf de mol bent... naar mijn idee was Sarah hier haar mol, dé mol, Merel aan het controleren. We zien Merel hier niet 'haar mol' Sarah in de gaten houden, want Sarah is de mol niet, en de echte mol, Merel, heeft wel wat beters te doen dan voor kandidaat spelen bij deze opdracht.

Ook is het onbegrijpelijk hoe Sarah als ze de mol is 1500 euro in de pot heeft laten komen bij Op Treden inderdaad. Haar strategie zorgde er ook voor dat die opdracht zo goed ging. Merel heeft nooit, maar dan ook nooit, zo veel geld in een keer in de pot laten komen. Dus wie is hier nou de werkelijke grootverdiener dan? De mol hoeft echt niet zo veel geld in de pot te laten komen om vertrouwen te winnen, kleine bedragen binnenhalen (wat Merel doet) is daarvoor al genoeg.

Wat Lo zegt is waar... Het verschil tussen hoe veel Merel en Sarah verdiend hebben is klein. Als je dat geld dat door Op treden is verdiend echter (voor een groot deel) op Sarahs naam schrijft springt Sarah overduidelijk boven Merel uit qua geld verdienen. Dat Sarah een keer -1000 heeft gepakt betekent niet dat zij ineens veel lager dan Merel staat in FTM wat mij betreft....

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #164 Gepost op: 28-02-2019, 19:48:28 »
Voor Merels geldverdiensten zijn tenminste nog veelal enigszins logische verklaringen te bedenken.
Maar waarom liet Sarah Sinan niet gewoon falen in de steenfabriek, die bijna de opdracht uit zichzelf verpestte door ergens tegenaan te rijden? Waarom riep ze daar dan zo hard 'stop' als ze de mol is?  Als ze dat niet had gedaan, had ze daar geen 250 euro verdiend en dat kon ze de fout op een kandidaat afschuiven. Waarom liet ze zich zo makkelijk overhalen om 250 euro te pakken in de wachtkamer als ze de mol is?
Waarom pakte ze bij In het vizier in de afgelopen aflevering geld van een ton die niet eens door Sinan was aangewezen zonder dat iemand op haar huid zat? Waarom besluit ze Merel, die eerder geen geld vond, op de huid te zitten wanneer Merel naar een ton toe loopt en komt ze vervolgens met geld terug? Als Merel hier aan het nepmollen was, laat je haar toch lekker haar gang gaan als je zelf de mol bent... naar mijn idee was Sarah hier haar mol, dé mol, Merel aan het controleren. We zien Merel hier niet 'haar mol' Sarah in de gaten houden, want Sarah is de mol niet, en de echte mol, Merel, heeft wel wat beters te doen dan voor kandidaat spelen bij deze opdracht.


Steenfabriek: wat kan Sarah daar wel doen? Sinan rijdt zo traag dat ie altijd kan stoppen. Dat ze door stop te roepen 250 euro heeft gered is dan ook dikke onzin toch? Dat ze in die opdracht weinig gedaan heeft, klopt dan wel ;)

Wachtkamer: Tja door het invloedrijke karakter van Jaimie had ze erg weinig keus in mijn ogen.

In het vizier: grappig dat Merel-verdenkers hier Sarah zo onmols vinden terwijl Merel gewoon evenveel verdiend heeft he... Dat Sarah 250 euro neemt die ze toevallig tegenkomt doet toch niet ter zake? Maargoed deze discussie lijkt me een straatje zonder eind. Ik vind hier Merel, Niels en Sarah even onverdacht. Merel gaat ook even tonen hoe je snel met die drones werkt, waardoor ze er eigenlijk voor zorgt dat er meer tijd is om geld te winnen toch? Wie stelt voor om Sinan de drones te laten besturen? Juist ja Sarah, ze had al gezien in de steenfabriek hoe traag Sinan was en ook nog eens de oudste, dus minst goed in technologie ;)


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #165 Gepost op: 28-02-2019, 19:55:10 »
@Saskia: Er is hier dan ook niemand die beweert dat Sarah geen onverklaarbare dingen heeft gedaan als ze de mol is. Dat hebben ze namelijk alledrie wel gedaan. De dingen die je noemt vind ik inderdaad ook vreemd bij Sarah, maar bij Merel kan ik ook genoeg van zulke dingen opnoemen en die zijn inmiddels ook wel vaak genoeg genoemd, zoals geld binnenhalen bij de lasers en de tuktuks. En bij veel opdrachten waar ze geen geld heeft binnengehaald heeft Sarah dat ook niet gedaan. Voor mij zit er maar weinig verschil tussen de twee, hoewel ik een lichte voorkeur heb voor Sarah tov Merel.

Ook is het onbegrijpelijk hoe Sarah als ze de mol is 1500 euro in de pot heeft laten komen bij Op Treden inderdaad. Haar strategie zorgde er ook voor dat die opdracht zo goed ging. Merel heeft nooit, maar dan ook nooit, zo veel geld in een keer in de pot laten komen. Dus wie is hier nou de werkelijke grootverdiener dan? De mol hoeft echt niet zo veel geld in de pot te laten komen om vertrouwen te winnen, kleine bedragen binnenhalen (wat Merel doet) is daarvoor al genoeg.
Maar het is nu ook al meerdere keren gezegd dat Sarah en Merel hier beide bijdragen aan de opdracht. Daarnaast waren die blokken het moeilijkste niet, het probleem was de puzzel met die buizen en daar hebben ze zichzelf beide buitenspel gezet. Ze zijn hier dus gewoon beide even onmols.

Daarnaast zijn er imo hier 2 mogelijke molacties: 1. Stemmen voor de 30 minuten en dan proberen tijd te rekken zodat de opdracht niet wordt gehaald. 2. Stemmen voor de 45 minuten zodat er sowieso al 1000 euro minder in de pot komt, en dan gewoon je best doen. Beide zijn voor mij valide molstrategieën, dus ik denk dat je op basis van deze opdracht erg weinig zinnigs kunt zeggen over de mol.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #166 Gepost op: 28-02-2019, 19:59:13 »
Ook is het onbegrijpelijk hoe Sarah als ze de mol is 1500 euro in de pot heeft laten komen bij Op Treden inderdaad. Haar strategie zorgde er ook voor dat die opdracht zo goed ging. Merel heeft nooit, maar dan ook nooit, zo veel geld in een keer in de pot laten komen. Dus wie is hier nou de werkelijke grootverdiener dan? De mol hoeft echt niet zo veel geld in de pot te laten komen om vertrouwen te winnen, kleine bedragen binnenhalen (wat Merel doet) is daarvoor al genoeg.

Kijk en hier gaat het nu steeds om...dit is tunnelpraat ;)
Merel heeft samen met Sarah de puzzel bij optreden gedaan en ook Merel kwam met een uitstekend voorstel namelijk links en rechts op de onderdelen te schrijven.

Maar wacht eens even, ik maak natuurlijk een denkfout  ;D, Merel als mol kon niet meer mollen omdat Sarah zo goed bezig was en toen kon Merel ook niet anders dan met goede ideeën komen. >:D
 ::ohno::

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #167 Gepost op: 28-02-2019, 20:02:27 »
Hier sluit ik me bij aan. Plus nog wat aanvullingen.

Steenfabriek: wat kan Sarah daar wel doen? Sinan rijdt zo traag dat ie altijd kan stoppen. Dat ze door stop te roepen 250 euro heeft gered is dan ook dikke onzin toch? Dat ze in die opdracht weinig gedaan heeft, klopt dan wel ;)

Precies. Ze kan Sinan toch ook niet zomaar tegen die muur laten rijden, dan zou Sinan meteen weten dat er iets niet klopt. Het is nou ook weer niet zo moeilijk om iemand door zulke ruime bochten te sturen.

Wachtkamer: Tja door het invloedrijke karakter van Jaimie had ze erg weinig keus in mijn ogen.
Ze stond onder druk van Jamie, plus het is nog redelijk vroeg in het spel en de hele groep kijkt mee. Ze kan hier vertrouwen winnen door een relatief klein bedrag te pakken.

In het vizier: grappig dat Merel-verdenkers hier Sarah zo onmols vinden terwijl Merel gewoon evenveel verdiend heeft he... Dat Sarah 250 euro neemt die ze toevallig tegenkomt doet toch niet ter zake? Maargoed deze discussie lijkt me een straatje zonder eind. Ik vind hier Merel, Niels en Sarah even onverdacht. Merel gaat ook even tonen hoe je snel met die drones werkt, waardoor ze er eigenlijk voor zorgt dat er meer tijd is om geld te winnen toch? Wie stelt voor om Sinan de drones te laten besturen? Juist ja Sarah, ze had al gezien in de steenfabriek hoe traag Sinan was en ook nog eens de oudste, dus minst goed in technologie ;)

Dit. En nog iets: correct me if I'm wrong, maar het lijkt het me als mol helemaal niet handig om bij de tablet te staan? Iets wat Merel graag wilde. Wat kon je nou concreet met dat ding doen? Ik heb niet het idee dat Sinan iets heeft bijgedragen aan deze opdracht. Positief noch negatief. Je hebt eigenlijk weinig controle over wat er in het veld gebeurt, aangezien iedereen overal geld vandaan pakte, ook als het niet op de tablet werd aangegeven. Je kan de kandidaten ook moeilijk naar allemaal lege tonnen gaan sturen, dat zou een beetje opvallen. In het veld kan je nog een beetje tijd rekken en misschien geld verstoppen/overslaan.

De tablet lijkt me nog het meest interessant voor een kandidaat, omdat je iedereen misschien een beetje in de gaten kan houden.

« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 20:11:19 door Lorey »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #168 Gepost op: 28-02-2019, 20:03:55 »
Steenfabriek: wat kan Sarah daar wel doen? Sinan rijdt zo traag dat ie altijd kan stoppen. Dat ze door stop te roepen 250 euro heeft gered is dan ook dikke onzin toch? Dat ze in die opdracht weinig gedaan heeft, klopt dan wel ;)

Wachtkamer: Tja door het invloedrijke karakter van Jaimie had ze erg weinig keus in mijn ogen.

In het vizier: grappig dat Merel-verdenkers hier Sarah zo onmols vinden terwijl Merel gewoon evenveel verdiend heeft he... Dat Sarah 250 euro neemt die ze toevallig tegenkomt doet toch niet ter zake? Maargoed deze discussie lijkt me een straatje zonder eind. Ik vind hier Merel, Niels en Sarah even onverdacht. Merel gaat ook even tonen hoe je snel met die drones werkt, waardoor ze er eigenlijk voor zorgt dat er meer tijd is om geld te winnen toch? Wie stelt voor om Sinan de drones te laten besturen? Juist ja Sarah, ze had al gezien in de steenfabriek hoe traag Sinan was en ook nog eens de oudste, dus minst goed in technologie ;)

Natuurlijk doet het ter zake dat Sarah 250 euro meeneemt die ze toevallig tegenkomt. Als je puur gaat kijken naar wie wat verdient, mis je gegevens over de context waarbinnen geld wordt verdiend. En juist die context kan je soms belangrijke informatie geven over wie de mol is en wie niet. Is het erg mols om in aflevering 8 geld dat je toevallig tegenkomt bij een opdracht mee te nemen wanneer het geen enkele kandidaat opgevallen zou zijn waarschijnlijk als je dat niet had gedaan? Nee, dat is vrij onmols. Daarom wint Merel dit duel dik wat mij betreft. Die heeft gewoon veel minder van dit soort voor een mol onverklaarbare momenten, of zij heeft dit alleen bij opdrachten waarbij sowieso al sterk vermoed wordt dat er daar geld is verduisterd door de mol. Merel pakt bovendien bij In het vizier alleen geld wanneer een andere kandidaat op haar huid zit, wat zeer mols is. Dus Sarah en Merel verdienen hier weliswaar hetzelfde bedrag, maar de een gedraagt zich toch duidelijk molser dan de ander. Al helemaal als je meeneemt dat Sarah voorstelde dat Sinan de drone bestuurde, wat ik juist als zeer onmols zie, aangezien Sinan inderdaad niet goed rennen kan (dat was bij Vuurproef wel te zien) en de mol juist eerder zo iemand in het veld zou willen hebben omdat een traag rennend iemand vertraging oplevert en het geld zo makkelijker afgepakt kon worden door de motorrijders (ja, dit was blijkbaar een mogelijkheid)... Merel is juist weer erg mols hier door de drone, alweer die sleutelpositie, naar zich toe te willen trekken. Aan de hand van hoe goed iemand een wals kan besturen kan je niet zien hoe goed iemand is met technologie, en zo oud is Sinan nou ook weer niet... Merel is maar 2 jaar jonger dan hem, hij is 41 jaar oud. Dus jouw theorie over wat Sarah dacht lijkt me niet erg waarschijnlijk.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #169 Gepost op: 28-02-2019, 20:06:15 »
Conclusie: het is toch Niels ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #170 Gepost op: 28-02-2019, 20:09:34 »
Zo zie je: een straatje zonder eind  ::rofl::

Ben blij dat de meeste Sarah-verdenkers nog een open blik hebben en kunnen erkennen dat er onmolse gedragingen zijn. Wat sommige Merel-verdenkers hier doen is gewoon alles goedpraten en alles van Sarah als onmols bestempelen... Ik vind Merel en Sarah beiden molpotentieel hebben, maar ik zie het gewoon echt niet bij Merel en dat zal denk ik zo blijven


anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #171 Gepost op: 28-02-2019, 20:13:24 »
Kijk en hier gaat het nu steeds om...dit is tunnelpraat ;)
Merel heeft samen met Sarah de puzzel bij optreden gedaan en ook Merel kwam met een uitstekend voorstel namelijk links en rechts op de onderdelen te schrijven.

Wat jij zegt is eerder tunnelpraat. ;)

Je vergeet namelijk te benoemen dat Merel hier voor 30 minuten stemde, dat ze dit zelfs door probeerde te drammen door tegen Rik te zeggen dat de groep voor 30 minuten koos, terwijl Sarah stemde voor 45 minuten. De eindstand was 4-5, dus als Sarah niet had gekozen voor 45 minuten dan had de opdracht in 30 minuten gedaan moeten worden. Het was Sarahs idee om de blokken te bekladden met een steentje op de grond, niet dat van Merel. Merel ging slechts mee met haar idee toen ze al doorhad dat het nu wel erg moeilijk ging worden om de opdracht niet binnen 45 minuten te halen. Sarahs aandeel in het slagen van de opdracht was overduidelijk het grootste, zij koos voor de 45 minuten en het was haar briljante idee dat het grootste aandeel had in het zo snel slagen van de opdracht.

Ik heb zelf lang Sarah verdacht en Merel juist totaal niet verdacht, zoals ik al zei eerder. Maar ik ben uiteindelijk op zoek naar de mol en niet naar bevestiging van mijn eigen tunnel. Ik denk dat er ook wel met enige mate van objectiviteit naar de acties van personen gekeken kan worden en tenzij ik hier iets zeg wat totaal niet klopt denk ik dat men toch wel enigszins objectief gezien tot de conclusie kan komen dat Sarah veel onmolser handelde bij deze opdracht dan Merel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #172 Gepost op: 28-02-2019, 20:14:42 »
Saskia, lees ik nou het woord objectiviteit in jouw post?  ::rofl:: Ik denk dat je een van de hardste tunnelaars bent ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 20:16:35 door Convans »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #173 Gepost op: 28-02-2019, 20:18:40 »
Saskia, lees ik nou het woord objectiviteit in jouw post?  ::rofl:: Ik denk dat je een van de hardste tunnelaars bent ;)
Zegt iemand die gisteren nog schreef dat 'ie "vanaf het begin in de Sarah-tunnel" zat.  ::hypocriet::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #174 Gepost op: 28-02-2019, 20:18:53 »
Om mezelf te citeren:

Sarah is mede verantwoordelijk voor het slagen van de puzzel bij Optreden en dat wordt onmols genoemd. Merel is mede verantwoordelijk voor het slagen van de puzzel bij Optreden en dat wordt mols genoemd
Sarah is mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van 750 euro bij het abseilen bij Sleutelhanger en dat wordt onmols genoemd. Merel is mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van 750 euro bij het abseilen bij Sleutelhanger en dat wordt mols genoemd.

Het is wel wat krom. In plaats van recht praten wat krom is, kunnen mensen ook toegeven dat Merel - mits ze de mol is - flink wat steken heeft laten vallen.
Merel had het idee om pijltjes op de blokken te zetten bij Optreden. Om Sarah daar grotendeels verantwoordelijk te noemen voor de 1500 euro die daar verdiend is, is zeker niet objectief.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #175 Gepost op: 28-02-2019, 20:20:39 »
Zegt iemand die gisteren nog schreef dat 'ie "vanaf het begin in de Sarah-tunnel" zat.  ::hypocriet::

Ja, vanaf aflevering 1. Maar ik heb toch ook nooit gezegd dat Merel geen mol kan zijn? Ik vind ze dicht bij elkaar liggen. Dus ik zit niet in een diepe tunnel, maar geloof/hoop/denk dat het Sarah is. Ik vind de argumenten voor Merel ook grotendeels valide hoor  ;)

Alleen wat Saskia en Lo hier soms verkondigen, daar heb ik veel moeite mee. Dat is gewoon 100% alles van Merel mols zien en 100% alles van Sarah onmols zien, heb ik het gevoel. Alle nuance ontbreekt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #176 Gepost op: 28-02-2019, 20:22:27 »
Om mezelf te citeren:
Merel had het idee om pijltjes op de blokken te zetten bij Optreden. Om Sarah daar grotendeels verantwoordelijk te noemen voor de 1500 euro die daar verdiend is, is zeker niet objectief.

Helemaal eens. Ik zit op Merel maar mijn god zeg... ze heeft net zulke onmolse dingen gedaan als Sarah. Het is echt gelijk spel op dat gebied. Ik verdenk Merel meer omdat haar gedrag niet klopt voor mn gevoel maar qua acties heeft ze echt wel wat uit te leggen straks mocht ze de mol zijn en dat geldt voor de andere 2 ook om andere redenen

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #177 Gepost op: 28-02-2019, 20:25:09 »
Je vergeet namelijk te benoemen dat Merel hier voor 30 minuten stemde, dat ze dit zelfs door probeerde te drammen door tegen Rik te zeggen dat de groep voor 30 minuten koos, terwijl Sarah stemde voor 45 minuten.
Nogmaals, stemmen voor 45 minuten is ook een molstrategie want er komt sowieso 1000 euro minder in de pot. Weliswaar een veel minder risicovolle molstrategie, en daarom een wat minder leuke. Maar je kunt dit echt prima doen als mol.

Objectief gezien hebben ze beide gewoon hun best gedaan en bijgedragen aan geld in de pot. Om één van beide als meer mols te zien is altijd subjectief. En dat is helemaal prima, want heel veel aan molspeuren ís subjectief. Maar ga dan niet claimen dat je zo objectief bent in je tunnel ;)

Maargoed, voor mij is de discussie nu wel klaar. We blijven maar dezelfde dingen herhalen en komen zo nergens. Merel kan wat mij betreft best de mol zijn, maar als je dingen objectief bekijkt is ze zeker niet veel molser dan Sarah (of zelfs Niels, wat mij betreft - voor mij kunnen ze het alledrie nog zijn).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #178 Gepost op: 28-02-2019, 20:25:48 »
Saskia, lees ik nou het woord objectiviteit in jouw post?  ::rofl:: Ik denk dat je een van de hardste tunnelaars bent ;)

Ja, dat is misschien zo, maar aangezien ik ook Sarah erg heb verdacht heb ik dus zeker een heleboel acties van Sarah juist bekeken vanuit het perspectief dat zij de mol is. Dus ik heb zeker met een open blik gekeken naar de mogelijkheid dat zij de mol is (ook bij Niels overigens, al vond ik het wel vrij snel duidelijk dat hij het niet was). Ik zat zelfs eerst in de anti Merel tunnel, dus alle tegenargumenten voor haar mol zijn heb ik ook al wel uitgebreid onder de loep genomen.  ::rofl::

Dus om nou te zeggen dat ik alles vanuit mijn eigen tunnel bekijk en niet met een open blik naar de overige kandidaten heb gekeken vind ik een beetje ver aan. Tot aan aflevering 7 was mijn verdachtenlijstje letterlijk iedere week anders.  ::rofl:: Maar inmiddels vind ik het wel duidelijk wie de mol is, ja. Mag ook wel na aflevering 8. Dus nu ga ik lekker tunnelen, en aflevering 8 heeft me zeer zeker niet van de wijs gebracht.  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #179 Gepost op: 28-02-2019, 21:22:10 »
Dat was hier precies gezellig. ::rofl::