Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57816 keer)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #180 Gepost op: 28-02-2019, 22:10:49 »
Leuk vermaak zo op de donderdagavond. ::rofl:: Ik kijk echt uit naar de ontknoping, stiekem hoop ik ergens nog dat het Niels is, dat zou wel geweldig zijn alle last minute instortende tunnels.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #181 Gepost op: 28-02-2019, 22:13:17 »
Leuk vermaak zo op de donderdagavond. ::rofl:: Ik kijk echt uit naar de ontknoping, stiekem hoop ik ergens nog dat het Niels is, dat zou wel geweldig zijn alle last minute instortende tunnels.

Zou dit dan toch die 'enorme twist' zijn waar Rick het over had?  ::rofl:: Als Niels het is, ga ik nooit meer beweren dat ik ook maar enigszins verstand heb van dit programma.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #182 Gepost op: 28-02-2019, 22:18:59 »
Zou dit dan toch die 'enorme twist' zijn waar Rick het over had?  ::rofl:: Als Niels het is, ga ik nooit meer beweren dat ik ook maar enigszins verstand heb van dit programma.
Ik ben bang dat de "enorme twist" de dubbele executie was... Als het Niels is heeft de montage ons wel goed op het verkeerde been gezet. Wie het ook is, ik ben benieuwd naar de molacties die we gaan zien in aflevering 10. ::tandpastasmiley::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #183 Gepost op: 28-02-2019, 23:23:30 »
Ik ben bang dat de "enorme twist" de dubbele executie was... Als het Niels is heeft de montage ons wel goed op het verkeerde been gezet. Wie het ook is, ik ben benieuwd naar de molacties die we gaan zien in aflevering 10. ::tandpastasmiley::

Laten we hopen dat we die inderdaad op televisie gaan zien, en niet goeddeels van het internet moeten halen. De finale is toch niet weer live, hè?  :-\\
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #184 Gepost op: 28-02-2019, 23:26:48 »
Had ik helemaal gemist dat Rick het over een "enorme twist" had. Die moet dan nog komen, hoop ik? ::cheerleader::


Ik zou het zo tof vinden dat Merel het als kandidaat heel slim denkt te hebben aangepakt, maar dat Sarah stiekem toch niet de mol is, maar een nog sluwere kandidaat die Merel als een viool heeft bespeeld ...en als enige op de echte mol Niels zit.

Dan gaat Merel bijna zeker van de winst de finale in, want ze heeft er echt *alles* aan gedaan dat kandidaat Niels haar verdenkt. Zodra Niels zijn verdenking op Merel uitspreekt is ze natuurlijk helemaal zeker, maar dan.... PLOT TWIST.  :o

Dubbel getrold, door een joker-stelend mol en kandidaten duo. :P


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #185 Gepost op: 1-03-2019, 05:35:41 »
Heb het allemaal gelezen en blijf dan op Niels uit komen  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #186 Gepost op: 1-03-2019, 08:15:05 »
Leuk vermaak zo op de donderdagavond. ::rofl:: Ik kijk echt uit naar de ontknoping, stiekem hoop ik ergens nog dat het Niels is, dat zou wel geweldig zijn alle last minute instortende tunnels.

Als we echt spreken over objectief naar alles kijken hebben we het meeste reden om Niels af te strepen.

En hier wordt gezegd dat Sarah heel onmols is in de steenfabriek. Allereerste riep ze haar stop echt wel laat, maar Sinan reed zo traag dat hij altijd wel tot stilstand kwam. Na deze opdracht heeft de mogelijkheid alleen door de fabriek te lopen. Zo kan ze eerder geslaagde opdrachten makkelijk saboteren indien dat nodig was geweest. Hadden ze de vierkanten bijvoorbeeld goed geteld, dan had ze het getal kunnen vervormen. Het is zelfs niet uit te sluiten dat ze de verschillen heeft gemanipuleerd.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #187 Gepost op: 1-03-2019, 16:04:01 »
Door niet mee te stemmen speelt ze meteen 1000 euro uit de pot, nog voordat de opdracht begonnen is. Door deze goed te doen kan ze vertrouwen winnen en een gevoel van onderschatting creëeren. Hierdoor kiest de groep wellicht later om geen molboekjes te gebruiken bij de Serenade en heeft ze bovendien een portie vertrouwen gewonnen.
Dit ging over de stemming bij Op Treden. En ik ga mijn mening hierover inderdaad herzien. Vlak voor de stemming horen we Sarah namelijk in de biecht zeggen dat ze nu goed gaat opletten, want ze denkt dat de mol wel voor 30 minuten zal gaan. Wordt achteraf nog eens versterkt door Rick Paul in de biecht, die zich rond die tijd aan het opwerken was als hoofdverdachte van het forum, en een van de vier was die voor 30 min. stemden. (Net als Merel dus; terwijl Niels meteen zei dat hij 45 minuten wilde).
Die stellige opmerking van Sarah in de biecht heeft de gedachte dat de mol wel voor 30 minuten zou gaan duidelijk gevoed. En dat is bepaald mols.

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #188 Gepost op: 1-03-2019, 18:25:39 »
Wat mij nog opviel bij het terugkijken van Op Treden (naast het feit dat Sarah ineens biecht dat ze ergens wél goed in is, nl. ruimtelijk inzicht) was dat helemaal niet duidelijk is of Sarah nou met het idee van het schrijven met een steentje komt. Ze begint daar mee op het moment dat RP aan komt lopen. Misschien komt hij wel met dat idee en wil Sarah het dan zo gauw mogelijk uitvoeren om de credits er voor te pakken. Sarah is hier niet echt zo duidelijk onmols als ik dacht. Ze begint wel met nummeren. Ze lijkt verder vooral aanwijzingen van anderen (Merel) op te volgen.

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #189 Gepost op: 1-03-2019, 22:31:19 »
Het filmpje van Klaas van deze week op YouTube bevat sterke hints naar Sarah. Vooral het einde waarbij hij ingaat op de reactie van Merel op het groene scherm van Sarah vind ik zeer sterk. Merel reageert ontzettend blij en weet dat ze goed zit met Sarah als mol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #190 Gepost op: 2-03-2019, 03:09:57 »
Als we echt spreken over objectief naar alles kijken hebben we het meeste reden om Niels af te strepen.

En hier wordt gezegd dat Sarah heel onmols is in de steenfabriek. Allereerste riep ze haar stop echt wel laat, maar Sinan reed zo traag dat hij altijd wel tot stilstand kwam. Na deze opdracht heeft de mogelijkheid alleen door de fabriek te lopen. Zo kan ze eerder geslaagde opdrachten makkelijk saboteren indien dat nodig was geweest. Hadden ze de vierkanten bijvoorbeeld goed geteld, dan had ze het getal kunnen vervormen. Het is zelfs niet uit te sluiten dat ze de verschillen heeft gemanipuleerd.

Euh. Kan er nog in meegaan dat Sinan haar niet nodig heeft en dat zij blijft mols is. Al verdacht ze toen Sinan nog en op hem willen letten is weer onmols. Alleen ze zal niet door de fabriek hebben lopen banjeren om te saboteren. Ze loopt tenslotte met Sinan naar de anderen. Sinan blijft dan bij Merel en RP en Sarah loopt door naar Niels en Jaimie.

Als ik de drie personen naast elkaar zet, zie ik Niels de meeste mogelijke molacties doen, dan Merel en als laatste Sarah.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #191 Gepost op: 2-03-2019, 08:17:32 »
Euh. Kan er nog in meegaan dat Sinan haar niet nodig heeft en dat zij blijft mols is. Al verdacht ze toen Sinan nog en op hem willen letten is weer onmols. Alleen ze zal niet door de fabriek hebben lopen banjeren om te saboteren. Ze loopt tenslotte met Sinan naar de anderen. Sinan blijft dan bij Merel en RP en Sarah loopt door naar Niels en Jaimie.


Het is zijn Merel en RP die erop aansturen dat er iemand bij Sinan blijft. Als iemand die niet zo goed zijn rust als Sinan kan bewaren in zo een ding rijdt, dan kan je als mol makkelijk mollen door wat irritant te doen. Foute inschatting van Sarah om bij Sinan te blijven, maar ze kon niet weten dat hij zo traag ging rijden. Later heeft effectief tijd alleen gehad in de fabriek. Indien nodig kon ze dus de vierkanten ongezien saboteren. Sarah pusht ook mee om het mollogo (de makkelijkste opdracht) over te slaan.


Als ik de drie personen naast elkaar zet, zie ik Niels de meeste mogelijke molacties doen, dan Merel en als laatste Sarah.

Ook het meeste anti-molacties.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #192 Gepost op: 2-03-2019, 11:51:55 »
Laten we hopen dat we die inderdaad op televisie gaan zien, en niet goeddeels van het internet moeten halen. De finale is toch niet weer live, hè?  :-\\

Helemaal mee eens! Vorig jaar was het wel een enorme anti-climax om na een (veel te korte) ontknopingsuitzending nog niet eens de (veel te leuke en langverwachtte) hints en akties van Jan te zien te krijgen.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #193 Gepost op: 2-03-2019, 13:52:09 »
Alleen ze zal niet door de fabriek hebben lopen banjeren om te saboteren. Ze loopt tenslotte met Sinan naar de anderen. Sinan blijft dan bij Merel en RP en Sarah loopt door naar Niels en Jamie.
Ze komt niet samen met Sinan aan bij Merel en RP. Ze is een tijdje niet in beeld geweest en dan zien we haar bij Jamie en Niels aansluiten. Dat ze opdrachten heeft kunnen saboteren in de fabriek is dus niet uit te sluiten. Net zoals niet uit te sluiten valt dat Merel of Sarah geld hebben verduisterd bij Uit Stralen.

Als ik de drie personen naast elkaar zet, zie ik Niels de meeste mogelijke molacties doen, dan Merel en als laatste Sarah.
Grappig, bij mij is dit rijtje precies andersom. :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #194 Gepost op: 2-03-2019, 14:27:14 »
Over onszelf herhalen, ach. Ik vind het wel leuk om de opdrachten uit te kauwen hoor, wat moeten we anders? Het is nog een hele week uitkauwen want vanavond weten we nog niks.
Ja, dat is misschien zo, maar aangezien ik ook Sarah erg heb verdacht heb ik dus zeker een heleboel acties van Sarah juist bekeken vanuit het perspectief dat zij de mol is. Dus ik heb zeker met een open blik gekeken naar de mogelijkheid dat zij de mol is
Voor mij hetzelfde. Wij zijn echt totaal objectief 8)

Als we echt spreken over objectief naar alles kijken hebben we het meeste reden om Niels af te strepen.

En hier wordt gezegd dat Sarah heel onmols is in de steenfabriek. Allereerste riep ze haar stop echt wel laat
Ik ben het met de Sarah-verdenkers eens dat ze weinig kon met Sinan in de steenfabriek. Maar dan... ze deed dan dus ook inderdaad helemaal niks. Weer. Met die lijn zoeken was ook al geen molactie van haar te bespeuren. Dus ik ben het best eens dat ze niet anti-gemold heeft daar, maar er was ook zeker geen molactie te bespeuren, waar Merel er toch weldegelijk een aantal op haar naam heeft staan daar.

En nog even. Ik vind het bedrag in de wachtkamer helemaal niet 'maar een laag bedrag', het stelt in feite 500 euro voor, het verschil tussen -250 en +250. Sarah pakt gewoon het allerergste zonder enige aanleiding behalve dat hele softe van "ja, het moest van Jamie'. Merel zit dan weliswaar in het midden met 0, maar daar zit een heel belangrijk aspect aan vast, namelijk de jokervrijstelling in het spel brengen. 2-0 voor Merel dus, alleen al in deze opdracht...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #195 Gepost op: 2-03-2019, 14:39:32 »
En nog even. Ik vind het bedrag in de wachtkamer helemaal niet 'maar een laag bedrag', het stelt in feite 500 euro voor, het verschil tussen -250 en +250. Sarah pakt gewoon het allerergste zonder enige aanleiding behalve dat hele softe van "ja, het moest van Jamie'.

Deze redenering geldt exact hetzelfde voor Merel bij de tuktuks. Verschil is dat bij Sarah in de wachtkamer de hele groep meekeek en ze het moment kon gebruiken om vertrouwen te winnen en de ideale kandidaat kon spelen. Dat is niet uitzonderlijk voor een mol in de beginfase van het spel. Merel heeft dat geld helemaal zelf binnengereden, zonder bekijks van andere kandidaten. In een opdracht waar het op zoveel manieren fout had kunnen gaan en ze dus onverdacht geld uit de pot had kunnen spelen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 14:50:27 door Lorey »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #196 Gepost op: 2-03-2019, 14:56:33 »
Bij de tuktuks heeft ze 2 wagentjes te laat binnen laten komen; niks op aan te merken. De eerste ronde had ze maar 9 seconden te gaan, althans dat kwam in beeld (misschien heb jij gelijk en was het langer maar ze was in elk geval pas 3e die aankwam). En je hoort Jamie zeggen dat je al van ver te zien bent. Logisch met die lange straten daar. Dus ze heeft fout getimed.

Ik vind deze opdracht een dikke 2-0 voor Merel omdat het ook nog eens met enorme voorkenniszaak begint. Analyseer dat nou eens rustig, en zie dat zij de enige is met een vast, goed, plan... namelijk enveloppen kiezen. De rest duikt allemaal op de algemene plattegronden. Slaat nergens op. Totaal onmols hier van Sarah. Mols voor Merel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #197 Gepost op: 2-03-2019, 15:16:14 »
Laten we hopen dat we die inderdaad op televisie gaan zien, en niet goeddeels van het internet moeten halen. De finale is toch niet weer live, hè?  :-\\
Het is helaas alwéér live. Tenenkrommende televisie waar, doordat het niet geëdit kan worden, weinig molacties besproken worden en bepaalde kandidaten constant aan het woord zijn en je anderen helemaal niet hoort.

Bij de tuktuks heeft ze 2 wagentjes te laat binnen laten komen; niks op aan te merken. De eerste ronde had ze maar 9 seconden te gaan, althans dat kwam in beeld (misschien heb jij gelijk en was het langer maar ze was in elk geval pas 3e die aankwam). En je hoort Jamie zeggen dat je al van ver te zien bent. Logisch met die lange straten daar. Dus ze heeft fout getimed.

Ik vind deze opdracht een dikke 2-0 voor Merel omdat het ook nog eens met enorme voorkenniszaak begint. Analyseer dat nou eens rustig, en zie dat zij de enige is met een vast, goed, plan... namelijk enveloppen kiezen. De rest duikt allemaal op de algemene plattegronden. Slaat nergens op. Totaal onmols hier van Sarah. Mols voor Merel.
Met voorkennis had ze ook moeten weten dat ze niet die straat in had moeten rijden, omdat iedereen je dan al kon zien. Of ze had andere enveloppen moeten kiezen: een lager bedrag in de eerste ronde en een hoger bedrag in de tweede ronde.
Sarah en Niels vind ik hier molser: twee keer geld uit de pot.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #198 Gepost op: 2-03-2019, 15:18:29 »
Alleen gaat het spel er voor de mol niet enkel om om geld uit de pot te spelen. Anderen doen falen is toch ook een mogelijkheid voor de mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #199 Gepost op: 2-03-2019, 15:30:58 »
Bij de tuktuks heeft ze 2 wagentjes te laat binnen laten komen; niks op aan te merken. De eerste ronde had ze maar 9 seconden te gaan, althans dat kwam in beeld (misschien heb jij gelijk en was het langer maar ze was in elk geval pas 3e die aankwam). En je hoort Jamie zeggen dat je al van ver te zien bent. Logisch met die lange straten daar. Dus ze heeft fout getimed.

Ik vind deze opdracht een dikke 2-0 voor Merel omdat het ook nog eens met enorme voorkenniszaak begint. Analyseer dat nou eens rustig, en zie dat zij de enige is met een vast, goed, plan... namelijk enveloppen kiezen. De rest duikt allemaal op de algemene plattegronden. Slaat nergens op. Totaal onmols hier van Sarah. Mols voor Merel.

Bij de tweede ronde werkt ze helemaal samen met Jamie, omdat ze maar 1 kaart hebben. Ze rijdt notabene achter hem aan. Ze heeft de controle uit handen gegeven dus. Sterker nog, als die wegversperring er niet was geweest hadden die ze enveloppen ook binnengereden.

Dat met die enveloppen snap ik al helemaal niet. Ik heb dit fragment al vaak bekeken, maar ze pakt gewoon de bovenste envelop met ''1'', dan eentje met ''2'' en dan de kaart. Wat is hier bijzonder aan? Sinan pakt ook eerst een envelop trouwens. Als ze voorkennis had, wist ze dat ze het hoogste bedrag had. Dat maakt het alleen maar onlogischer dat ze binnenkomt met dat geld. Ze heeft alsnog 400 euro meer in de pot gebracht dan nodig was.

Sarah komt net te laat binnen waardoor ze toch 150 euro uit de pot speelt , onmols. Merel rijdt 200 euro binnen op eigen houtje, mols. Net te laat binnenkomen zou van Merel ontzettend mols zijn, maar van Sarah dus niet. ??? Deze logica kan ik echt niet volgen, sorry.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 15:32:38 door Lorey »