Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier  (gelezen 15443 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2019, 23:32:16 »
Dit was volgens mij wat iedereen had binnengehaald: Niels 250 euro, Sarah 500 euro, Merel 500 euro.

Wel raar dat er na afloop niet door Rik werd gezegd wat de functie van de kapers was.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2019, 23:39:26 »
Mwa die eerste 250 was gezamelijke actie van Niels en Merel.
En die laatste 250 ook van Sarah en Merel. Het maakte in beide gevallen weinig uit wie het geld daar pakte.

De enige 2 die hier uit zichzelf geld hebben gepakt zijn Niels en Sarah.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2019, 23:41:11 »

De enige 2 die hier uit zichzelf geld hebben gepakt zijn Niels en Sarah.

 ::jaja::

Het enige moment dat Merel alleen op pad gaat brengt ze niks mee terug en geeft ze zeer mols Sinan de schuld van de situatie  ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2019, 00:10:32 »
Exact en de momenten dat er dan een andere kandidaat bij staat pakt ze wel geld zo van kijk ik pak geld. Ik ben kandidaat. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #24 Gepost op: 24-02-2019, 02:17:39 »
Wat ik meen gezien te hebben. Niels geeft de andere kandidaten de indruk dat de motorrijders hen kunnen aftikken als ze met geld lopen. Dat is niet zo, de motorrijders kunnen geld weg pakken. Niels blijft er echter op hameren dat hij 'afleiding is'. Het moment dat hij wel geld pakt, gaat hij zogenoemd nonchalant langzaam lopen zodat hij niet afgetikt wordt. iets wat anderen ook nog 'heel slim' vinden. Ik denk dat het heel slim van Mol Niels was. Omdat hij maar bleef vertellen dat ze niet afgetikt moesten worden en met geld meteen terug moesten, kwam niemand erop dat de kapers geld kwamen kapen en niet kandidaten.

Verder zegt Niels nadien in het rond: ik ben wel trots dat ik 850 heb binnen gehaald. Sinan corrigeert hem dat het 750 is en Niels maakt nog een grapje (dat hij net zo slecht rekent als Robert). Alleen Niels heeft maar 250 binnen gebracht. En verder er voor gezorgd dat de motorrijders meer tijd hadden om rond te rijden.

De anderen vind ik helemaal niet verdacht. Sinan wel maar die is eruit. Sarah niet want die ziet een aantal keer een ton met geld op het scherm en wijst die ook aan, geeft de goede route en haalt 500 binnen, de laatste 250 net op tijd. Een Mol was hoop ik dan toch nog even gestruikeld op de weg terug, het was seconde werk. Merel laat op een gegeven moment duidelijk zien dat Sinan zit te stuntelen, zj kan de drone snel laten vliegen en snel inzoomen. Alleen Sinan geeft het scherm niet af. Verder haalt ook zij 500 binnen. En ik zou ook de pest in krijgen als je met die hitte de verkeerde kant op wordt gestuurd en de drone niet mag besturen terwijl je het duidelijk beter kan dan Sinan.


Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2019, 04:12:21 »
Wel raar dat er na afloop niet door Rik werd gezegd wat de functie van de kapers was.
en ook dat is niet voor het eerst dit seizoen. Diverse opdrachten zaten ofwel zo slecht in elkaar, of werden niet aan ons uitgelegd, zodat we mensen door elkaar heen zagen rennen en schreeuwen die maar wat deden.
Als het al niet precies duidelijk is wanneer er wel of geen geld wordt verdiend, dan wordt het ook wel lastig speuren naar de mol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2019, 06:39:08 »
Niels is de spelbepaler in deze opdracht!

Verder zegt Niels nadien in het rond: ik ben wel trots dat ik 850 heb binnen gehaald. Sinan corrigeert hem dat het 750 is en Niels maakt nog een grapje (dat hij net zo slecht rekent als Robert).

Het gebruikelijke telfoutje van Niels. Is al de hele serie zo.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2019, 08:20:16 »
Waarschijnlijk zullen de kandidaten achter de schermen meer informatie gekregen hebben, maar als kijker was het totaal niet duidelijk welke rol er nu voor iedereen was en met name de kapers.
Beetje motorrijder had binnen een paar minuten alle bedragen van de tonnen kunnen halen, of de kandidaten klem kunnen rijden. Je bent misschien wel beweeglijker te voet, maar nooit snel genoeg om een motorrijder te ontwijken.

Maar goed ik denk dat Margriet nog niet uit de boeken mag als effectiefste mol ooit.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2019, 09:36:51 »
hij wordt geteld, dus net op tijd
Ja, belachelijk. Ze zijn nog niet terug bij Sinan. Het zou dus niet geteld moeten worden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2019, 10:52:20 »
Rik zei toch iets als "maar er zijn kapers op de kust"? Dat Niels dat interpreteerde als dat de motoren kandidaten konden aftikken klopt niet. Ze konden gewoon het geld kapen van de kandidaten door eerder bij die tonnen het geld te pikken.

Maar dan hebben de rijders weer geen functie naar Sarah, Merel en Niels. Want die konden dan in principe gewoon niks van de motoren aantrekken en gaan. Ook Sinan als dronepiloot voegde weinig toe als Sarah gewoon geld mocht pakken van een ton die Sinan niet had gezien en zij wel in het veld.. ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2019, 12:25:03 »
Maar ik vind het geen gekke gedachtegang dat Niels denkt dat de motorrijders ze kunnen aftikken of iets, dat zou ik namelijk ook denken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2019, 12:31:50 »
Maar ik vind het geen gekke gedachtegang dat Niels denkt dat de motorrijders ze kunnen aftikken of iets, dat zou ik namelijk ook denken.

Inderdaad. Het toont ook aan dat de regel "De kandidaten krijgen meer uitleg over de opdracht buiten beeld" niet volstaat om iedere kandidaat de opdracht te laten begrijpen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2019, 12:39:10 »
Maar ik vind het geen gekke gedachtegang dat Niels denkt dat de motorrijders ze kunnen aftikken of iets, dat zou ik namelijk ook denken.

Het lijkt dat ze dat allemaal denken. Niet alleen Niels

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2019, 12:42:58 »

Verder zegt Niels nadien in het rond: ik ben wel trots dat ik 850 heb binnen gehaald. Sinan corrigeert hem dat het 750 is en Niels maakt nog een grapje (dat hij net zo slecht rekent als Robert). Alleen Niels heeft maar 250 binnen gebracht. En verder er voor gezorgd dat de motorrijders meer tijd hadden om rond te rijden.
Volgens mij zei Niels dat als er 2000 lag en ze 1250 hadden binnen gebracht ze dan maar 850 gemist hadden en dat verbeterde Sinan.

Verder had ik het idee dat Sinan, die niet de mol is, vooral wilde voorkomen dat de mol de iPad niet in handen kreeg. Hij verdacht volgens mij Merel en daarom kreeg Merel de iPad niet.

Betere actie zou zijn geweest om dit traag te doen om jezelf verdacht te maken, maar ik had niet het idee dat Sinan daar mee bezig was.

Niels dan toch de mol, na die jokersteel actie had ik hem eigenlijk daarom afgeschreven.
Maar de 2 dames halen toch echt veel te veel geld binnen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2019, 12:45:20 »
Beetje motorrijder had binnen een paar minuten alle bedragen van de tonnen kunnen halen, of de kandidaten klem kunnen rijden. Je bent misschien wel beweeglijker te voet, maar nooit snel genoeg om een motorrijder te ontwijken.
Dat zou wel enorm oneerlijk zijn geweest als de motorrijders al het geld mochten pakken, omdat het snelheidsverschil tussen een mens en een motor veel te groot is.
Zo'n soort opdracht zou wel leuk zijn met een langzamer voertuig dat iets sneller is dan een mens.
Een soort leeuw die een gazelle probeert te vangen. De leeuw is sneller, de gazelle kan makkelijker van richting veranderen. De ene keer weet de gazelle te ontsnappen, de andere keer vangt de leeuw haar prooi.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2019, 13:33:46 »
Maar ik vind het geen gekke gedachtegang dat Niels denkt dat de motorrijders ze kunnen aftikken of iets, dat zou ik namelijk ook denken.

Het is absoluut geen gekke gedachte. Maar je zag die motoren niks doen naar de kandidaten. Niet zoals bij Thomas en co of Toine en co dat de ruiters te paard met lasso en al ze probeerden te vangen bijvoorbeeld.

Als ze nu waren bewapend met een paintballgeweer was het duidelijk: we zijn de klos. Mij was het duidelijk dat de motorrijders gewoon 1 ton per keer mochten inpikken. Daarom waren tonnen al leeg en volgens mij zelfs die rode allerlaatste ton.

Maar zonder duidelijke uitleg ga je dus zelfs als kandidaat denken dat het anders in elkaar steekt.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2019, 14:10:42 »
Inderdaad erg onduidelijke opdracht. Dat komt denk ik, omdat de mol de kandidaten de verkeerde uitleg geeft. Daarom mogen wij niet zien hoe het spel echt in elkaar zit. Denk ik.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2019, 14:20:38 »
Sinan deed het inderdaad traag. Frappant dat Merel het even probeerde en het heel goed leek te kunnen, maar zich er verder totaal niet mee bemoeide.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2019, 14:43:38 »
Zou het ook niet een tikje gevaarlijk zijn om zware motoren lopende kandidaten te laten 'aantikken'. Dat is veel veiliger met lasso laser of paintball oid. Lijkt me helder dat ze geld van tonnen pakten. Volgens mij ook de enige logische verklaring van de uitdrukking 'kapers op de kust' in deze context.
Ik denk dat wat ze deden op een of andere manier wel in verband stond met de kandidaten. Bijvoorbeeld alleen actief als de kandidaten in het veld zijn. Of juist alleen afgaan op de tonnen die aangewezen zijn door de drone-bestuurder. (Wat voor de merel-tunnel goed verklaart waarom zij dit wilde én goed kan!!)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2019, 14:58:27 »
Sinan deed het inderdaad traag. Frappant dat Merel het even probeerde en het heel goed leek te kunnen, maar zich er verder totaal niet mee bemoeide.
Ze probeerde het een beetje. Nog fanatieker proberen een rol te krijgen valt te veel op.