Auteur Topic: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer  (gelezen 24155 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #80 Gepost op: 3-03-2019, 11:41:19 »
Geen meet the mole opdracht dit seizoen. Vind ik nochtans altijd wel leuk

Logisch hè, Rik wilde niet weten wie de mol is dus dan kan het ook eigenlijk niet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #81 Gepost op: 3-03-2019, 11:42:21 »
Logisch hè, Rik wilde niet weten wie de mol is dus dan kan het ook eigenlijk niet.

In het jaar dat Pieter Jan de mol ook niet wist, was er toch een meet the mole opdracht meen ik mij te herinneren?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #82 Gepost op: 3-03-2019, 11:47:29 »
Ik ben benieuwd wanneer Rik erachter is gekomen wie de mol is. Ik verwacht dat hij het ergens halverwege al doorhad. Denk niet dat de regie zo om hem heen gaat werken zodat hij het niet te horen krijgt

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #83 Gepost op: 3-03-2019, 11:57:39 »
Volgens Rik (bij Jinek) heeft de crew hem uitgetest door regelmatig aan hem te vragen wie hij dacht dat de mol was. Zijn verdachte vloog er vervolgens steeds  uit. ::rofl::
Het was tegelijkertijd een test om te zien of de mol goed bezig was.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2019, 12:27:55 »
::rofl::
Dat kan, maar ben je dan gelijk topverdiener bij Follow the Money?

Ik denk dat die onderzoeksmethode niet meer werkt omdat het dan te makkelijk voor de Molloten wordt. Volgens mij zou een schema met “wie houdt het meest uit de pot?” ons meer informatie verschaffen.
Graven, graven, graven...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2019, 12:36:42 »
Je vindt misschien 1 overzicht waar men de 750 euro niet splitst en die gewoon aan beide kandidaten geeft. De 5 of 6 andere overzichten die circuleren doen dat niet.

Die 750 moet eigenlijk gedeeld door drie zijn. Ik vind het zelfs realistischer om deze vol aan Sinan toe te wijzen dan enkel aan Merel en Sarah. FTM is dit seizoen gewoon te subjectief gedaan en niet zo relevant door de aard van de opdrachten. Het speelt voor mij niet mee bij de zoektocht naar de mol. 

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #86 Gepost op: 3-03-2019, 12:43:32 »
Ik denk dat die onderzoeksmethode niet meer werkt omdat het dan te makkelijk voor de Molloten wordt. Volgens mij zou een schema met “wie houdt het meest uit de pot?” ons meer informatie verschaffen.

Priecies dit inderdaad.

Ervoor zorgen dat de kandidaten het geld niet kunnen verdienen, is net zo goed sabotage.
Dat vind ik een heel geraffineerde, indirecte manier van mollen.

Of een ander aanzetten tot nep-mollen. (zoals Sarah over Merel zegt)
Ook een heel sluwe, indrecte manier.



Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #87 Gepost op: 3-03-2019, 12:53:31 »
We hebben gezien dat:

Merel zit op Sarah.
Sarah zit op Merel.
Niels zit op Merel.

Rik stelt drie vragen:

A) Niels. Is jouw vrijstelling de rede dat je hier staat, of ben jij als mol door iedereen over het hoofd gezien?
B) Sarah. Zag jij net op tijd het licht, of hield jij je wekenlang aan je ingestudeerde molscript?
C) Merel. Werd jij steeds meer bevestigd in jouw keuze, of hoefde jij geen keuze te maken als mol?

Als je dit logisch bekijkt, óf het één óf het ander is waar, dan is er maar één uitkomst mogelijk.

Uit B en C volgt dat óf Sarah óf Merel de mol is. Niels is dus niet de mol, waardoor uit A volgt dat Niels' vrijstelling de rede is dat hij in de finale staat, dus Niels zit fout en Merel is niet de mol.

Enige conclusie die mogelijk is: Sarah is de mol, Merel is de winnaar en Niels is de verliezer.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #88 Gepost op: 3-03-2019, 12:56:15 »
Gister lieten ze een fragment zien waarin Rik riep iets in de trend van daar komt de derde (Merel) aanreiden.

Hint naar de verliezer of toch niet, want daarnaast hebben ze het over links opeens (Sarah staat links,  zij 3e) en filmpje later over Sarah en twee en dat verkeerd nummer is. Sarah = 3 of 1: De Winnaar. Hint dat winnaar en verliezer een vrouw is. Dan zou Nilson de mol zijn. Verkeerd zou ook nog mol kunnen zijn.

Merel en Nilson werden het meest verdacht neergezet. Sarah schreeuwt tegen Nilson alsof hij heel erg dichtbij was in het water. Merel weer als leuke spontane kanidaat die weinig. Ook raar dat er op eens meer groen voor drijfde. En Nilson was wel heel trost en moe naast die paal. Volgens mij is het toch wel allemaal heel overweldigend voor hem. Toch het meest uitgesloofd.

 Ook zou deze opdracht misschien een reden kunnen zijn waarom Merel Nilson die vrij stelling gunde, zag het alkomen dat Sinan niet mee zou gaan doen en dan sta je daar alleen met Sarah. Ze weet dat Nilson een jonge hond is.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 12:59:45 door Pierce_Brosnan »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #89 Gepost op: 3-03-2019, 13:07:06 »
Veer stoppen in molboekje van en door Merel.
Beter screenshot (dan zie boven).

*Drijfveer*
Sorry, ik kan hier geen hint naar "Drijfveer" uit halen. Dat klopt toch niet met drijfveer/motief? Ik dacht trouwens die veer al vaker bij haar te hebben gezien. Was het niet gewoon een bladwijzer?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #90 Gepost op: 3-03-2019, 13:08:10 »
Sorry, ik kan hier geen hint naar "Drijfveer" uit halen. Dat klopt toch niet met drijfveer/motief? Ik dacht trouwens die veer al vaker bij haar te hebben gezien. Was het niet gewoon een bladwijzer?

Zat die veer niet op het hoedje dat in de rivier dreef? Een drijvende veer dus?
Graven, graven, graven...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #91 Gepost op: 3-03-2019, 13:15:45 »
Hahaha. Nee, hij dreef er kennelijk, ongezien, naast.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #92 Gepost op: 3-03-2019, 13:26:12 »
We hebben gezien dat:

Merel zit op Sarah.
Sarah zit op Merel.
Niels zit op Merel.

Rik stelt drie vragen:

A) Niels. Is jouw vrijstelling de rede dat je hier staat, of ben jij als mol door iedereen over het hoofd gezien?
B) Sarah. Zag jij net op tijd het licht, of hield jij je wekenlang aan je ingestudeerde molscript?
C) Merel. Werd jij steeds meer bevestigd in jouw keuze, of hoefde jij geen keuze te maken als mol?

Als je dit logisch bekijkt, óf het één óf het ander is waar, dan is er maar één uitkomst mogelijk.

Uit B en C volgt dat óf Sarah óf Merel de mol is. Niels is dus niet de mol, waardoor uit A volgt dat Niels' vrijstelling de rede is dat hij in de finale staat, dus Niels zit fout en Merel is niet de mol.

Enige conclusie die mogelijk is: Sarah is de mol, Merel is de winnaar en Niels is de verliezer.

Dit had ik ook al bedacht, maar ik twijfel er sterk aan of dit soort praatjes de wetten vd logica volgen 😅

Ik zou positief verrast zijn als ze volgende week zeggen: Je had dit al kunnen concluderen uit deze beweringen ☺️

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #93 Gepost op: 3-03-2019, 13:43:46 »
Die 750 moet eigenlijk gedeeld door drie zijn. Ik vind het zelfs realistischer om deze vol aan Sinan toe te wijzen dan enkel aan Merel en Sarah. FTM is dit seizoen gewoon te subjectief gedaan en niet zo relevant door de aard van de opdrachten. Het speelt voor mij niet mee bij de zoektocht naar de mol. 
Dit is inderdaad de meest logische verdeling van die 750 Euro... Elk 250 Euro (of Sinan misschien zelfs iets meer)

Maar goed, het was toch best een amusante aflevering met 2 leuke opdrachten. Alleen die terugblikken hadden van mij wel minder gemogen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #94 Gepost op: 3-03-2019, 13:44:51 »
Dat zou mooi zijn !

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #95 Gepost op: 3-03-2019, 14:21:00 »
Had niet verwacht dat deze aflevering nog zo leuk was om in te speuren. Goed gedaan! Just saying!  :D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #96 Gepost op: 3-03-2019, 14:28:22 »
Dat zou mooi zijn !

Dit was mijn reactie op de post van hamsterdam.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #97 Gepost op: 3-03-2019, 14:50:25 »
Had niet verwacht dat deze aflevering nog zo leuk was om in te speuren. Goed gedaan! Just saying!  :D

Qua opdrachten wel een duffe/saaie/matte aflevering. Niets fysieks, spannends en/of adembenemends. Dat vond ik toch jammer. Dat plaatjesdraaien is natuurlijk leuk en grappig en ik heb ook wel moeten lachen, maar een echte thrill brengt het niet vanzelf.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #98 Gepost op: 3-03-2019, 14:54:14 »
Deze aflevering was zeker aangenaam om naar te kijken wat de twee opdrachten betreft. De deelnemers genoten er schijnbaar van. De rest was een beetje verplichte kost voor een finaleuitzending.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #99 Gepost op: 3-03-2019, 14:56:46 »
De finale was een beetje zoals hoe het begon, dat vond ik wel mooi. Weer een opdracht die om een stromende rivier draait en weer een opdracht die om muziek en dans draait. Geen thrill inderdaad, maar best een plezierige afsluiter.