Auteur Topic: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer  (gelezen 24123 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #100 Gepost op: 3-03-2019, 16:56:50 »
Maar volgens mij zaten ze vorig jaar allemaal op iemand anders als je dan de verliezer weet, weet je automatisch wie de winnaar en wie de mol is.
Daarom werd dat vorig jaar niet bekend gemaakt denk ik.
Olcay verdacht Ruben, Jan verdacht Ruben zogenaamd, Ruben verdacht Jan. Olcay hadden ze in aflevering 9 bekend kunnen maken als verliezend finalist, want dan ging het nog steeds tussen Ruben en Jan.
In seizoen 11, 13 en 14 werd de verliezend finalist ook in aflevering 9 bekend gemaakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #101 Gepost op: 3-03-2019, 18:42:53 »
We hebben gezien dat:

Merel zit op Sarah.
Sarah zit op Merel.
Niels zit op Merel.

Rik stelt drie vragen:

A) Niels. Is jouw vrijstelling de rede dat je hier staat, of ben jij als mol door iedereen over het hoofd gezien?
B) Sarah. Zag jij net op tijd het licht, of hield jij je wekenlang aan je ingestudeerde molscript?
C) Merel. Werd jij steeds meer bevestigd in jouw keuze, of hoefde jij geen keuze te maken als mol?

Als je dit logisch bekijkt, óf het één óf het ander is waar, dan is er maar één uitkomst mogelijk.

Uit B en C volgt dat óf Sarah óf Merel de mol is. Niels is dus niet de mol, waardoor uit A volgt dat Niels' vrijstelling de rede is dat hij in de finale staat, dus Niels zit fout en Merel is niet de mol.

Enige conclusie die mogelijk is: Sarah is de mol, Merel is de winnaar en Niels is de verliezer.
"Uit B en C volgt dat óf Sarah óf Merel de mol is. Niels is dus niet de mol, waardoor uit A volgt dat Niels' vrijstelling de rede is dat hij in de finale staat, dus Niels zit fout en Merel is niet de mol."

Misschien had Niels de vrijstelling wel nodig om meer vragen goed te hebben dan Sinan, die ook op Merel zat. Dan klopt jouw hele redenering maar is Merel toch de mol.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #102 Gepost op: 3-03-2019, 18:44:17 »
Gister lieten ze een fragment zien waarin Rik riep iets in de trend van daar komt de derde (Merel) aanreiden.

Hint naar de verliezer
Merel kwam als derde aan in de tuktuk opdracht (eerste ronde), daar doelde Rik op. Op dat moment was überhaupt nog niet bekend wie er in de finale zouden staan, lijkt me dus geen hint naar de uitslag.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #103 Gepost op: 3-03-2019, 18:44:44 »
"Uit B en C volgt dat óf Sarah óf Merel de mol is. Niels is dus niet de mol, waardoor uit A volgt dat Niels' vrijstelling de rede is dat hij in de finale staat, dus Niels zit fout en Merel is niet de mol."

Misschien had Niels de vrijstelling wel nodig om meer vragen goed te hebben dan Sinan, die ook op Merel zat. Dan klopt jouw hele redenering maar is Merel toch de mol.

Niels nummer 1 verdachte was Sinan en Merel was nummer 2

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #104 Gepost op: 3-03-2019, 18:59:00 »
Waarom krijgt Niels twee vragen kado in de finale?
In beide vragen wordt eigenlijk gevraagd:
Is Niels de mol?
OF
Is Sarah of Merel de mol?

Niet echt eerlijk om deze vragen in de finaleronde te stellen. Niels wordt daarmee bevoordeeld.
( tenzij hij de mol is )


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #105 Gepost op: 3-03-2019, 19:00:56 »
hmm. waarom krijgt Niels twee vragen kado in de finale?
In beide vragen wordt eigenlijk gevraagd:
Is Niels de mol?
OF
Is Sarah of Merel de mol?

Niet echt eerlijk om deze vragen in de finaleronde te stellen. Niels wordt daarmee bevoordeeld.
( tenzij hij de mol is )

Hij heeft de Mol minder kunnen observeren in die opdrachten omdat hij niet bij haar stond. Dat heeft hem tijdens het seizoen mogelijk een nadeel opgeleverd.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #106 Gepost op: 3-03-2019, 19:43:23 »
Waarom krijgt Niels twee vragen kado in de finale?
In beide vragen wordt eigenlijk gevraagd:
Is Niels de mol?
OF
Is Sarah of Merel de mol?

Niet echt eerlijk om deze vragen in de finaleronde te stellen. Niels wordt daarmee bevoordeeld.
( tenzij hij de mol is )

Hoezo? Dit zijn normale vragen? Het is niet zijn schuld dat Sarah & Merel meerdere keren op dezelfde positie stonden.
Bovendien zijn er vast ook nog vragen met antwoorden die kunnen slaan op Merel & Niels en Sarah & Niels.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #107 Gepost op: 3-03-2019, 19:51:36 »
Olcay verdacht Ruben, Jan verdacht Ruben zogenaamd, Ruben verdacht Jan. Olcay hadden ze in aflevering 9 bekend kunnen maken als verliezend finalist, want dan ging het nog steeds tussen Ruben en Jan.
In seizoen 11, 13 en 14 werd de verliezend finalist ook in aflevering 9 bekend gemaakt.
Ja maar Olcay was verdachter dan Ruben, daarom gingen ze dat sowieso niet doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #108 Gepost op: 3-03-2019, 20:33:00 »
Ik had een lange treinreis, die me in de gelegenheid stelde de aflevering van gisteren te analyseren (tijden zijn afgerond):

0:00-1:00 Recapitulatie vorige aflevering (1 min.)
1:00-1:45 Intropraatje Rik (45 sec.)
1:45-2:35 Leader (40 sec.)
2:35-3:20 Sfeerbeelden (45 sec.)
3:20-5:25 Tijdens het ochtendritueel vertellen de kandidaten hoe bijzonder het is om in finale te staan (2 min. 5 sec.)
5:25-6:50 Sfeerbeelden en Sarah zegt dat het mooi is (1 min. 25 sec.)
6:50-7:45 Rik legt de opdracht uit (55 sec.)
7:45-8:50 Overleg, de kandidaten leggen de opdracht nogmaals uit (1 min. 5 sec.)
8:50-19:40 Opdracht 1 (10 min. 50 sec.)
19:40-21:10 Evaluatie opdracht (1 min. 30 sec.)
21:10-21:30 Sfeerbeelden (20 sec.)
21:30-26:00 De kandidaten blikken terug op de serie (4 min. 30 sec.)
26:00-26:45 Sfeerbeelden, de kandidaten zeggen dat het mooi is (45 sec.)
26:45-27:20 Rik legt de opdracht uit (35 sec.)
27:20-27:50 De kandidaten leggen de opdracht nogmaals uit (20 sec.)
27:50-39:00 Opdracht 2 (11 min. 20 sec.)
39:00-39:45 Evaluatie (45 sec.)
39:45-41:20 Sfeerbeelden (1 min. 35 sec.)
41:20-45:10 Kandidaten doffen zich op in aanloop naar de test (3 min. 50 sec.)
45:10-50:30 Test, kandidaten spreken verdenkingen uit (5 min. 10 sec.)
50:30-51:25 Sfeerbeelden (Kandidaten lopen naar een boom) (55 sec.)
51:25-55:30 Praatje Rik (4 min. 5 sec.)

Doe ermee en vind ervan wat u wilt, maar dit betekent dat in aflevering 9 een krappe 49% werd besteed aan de opdrachten (inclusief uitleg van Rik én de kandidaten plus de evaluatie). Ruim 10% van de aflevering bestond uit sfeerbeelden, en nog eens ruim 18% aan zich scherende, badpaktips uitwisselende en herinneringen ophalende kandidaten. De resterende tijd was Rik aan het in- en uitleiden.  ::rits::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 20:40:29 door Michmol »
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #109 Gepost op: 3-03-2019, 20:41:15 »
Het leek langer dan 8:50 te duren voordat we aan die eerste opdracht begonnen. Komt waarschijnlijk door die Moltalk intro. ;D

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #110 Gepost op: 3-03-2019, 20:45:20 »
Ik had een lange treinreis, die me in de gelegenheid stelde de aflevering van gisteren te analyseren (tijden zijn afgerond):
knip/

En dan tijdens de opdrachten meestal 50% opdracht en 50% Sarah die vertelt dat ze net zuurstof geademd heeft of iets moest tellen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 20:58:23 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #111 Gepost op: 3-03-2019, 20:46:59 »
En dan tijdens de opdrachten meestal 50% opdracht en 50% Sarah die vertelt dat ze net zuurstof geademd heeft of iets moest tellen.

Sarah heeft geen patent op domme biechten hoor. ;D Ze kunnen er allemaal wel wat van.

De beste vind ik die van Sinan tijdens de Serenade opdracht: "Op dat balkon stond een bordje met de tekst 'Dit balkon is niet van ... en Sinan. Toen wist ik dat dat niet mijn balkon was'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #112 Gepost op: 3-03-2019, 20:48:35 »

De beste vind ik die van Sinan tijdens de Serenade opdracht: "Op dat balkon stond een bordje met de tekst 'Dit balkon is niet van ... en Sinan. Toen wist ik dat dat niet mijn balkon was'

 ::rofl::

Ja die staat bovenaan qua loze zendtijd

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #113 Gepost op: 4-03-2019, 02:57:51 »
Waarom krijgt Niels twee vragen kado in de finale?
In beide vragen wordt eigenlijk gevraagd:
Is Niels de mol?
OF
Is Sarah of Merel de mol?

Niet echt eerlijk om deze vragen in de finaleronde te stellen. Niels wordt daarmee bevoordeeld.
( tenzij hij de mol is )

Vond ik ook vreemd. Vooral omdat er een keur aan vragen gesteld kunnen worden, waarom deze twee dus stellen? In combinatie met vreemde voorbeelden die Niels in zijn testbiecht geeft waaruit blijkt dat hij voorkennis kan hebben en weinig sterke mogelijke molacties noemt als bewijs.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #114 Gepost op: 4-03-2019, 10:11:34 »
badpaktips uitwisselende kandidaten.

De gemiddelde man had denk ik weinig problemen met deze scène.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #115 Gepost op: 4-03-2019, 10:54:32 »
Olcay verdacht Ruben, Jan verdacht Ruben zogenaamd, Ruben verdacht Jan. Olcay hadden ze in aflevering 9 bekend kunnen maken als verliezend finalist, want dan ging het nog steeds tussen Ruben en Jan.
In seizoen 11, 13 en 14 werd de verliezend finalist ook in aflevering 9 bekend gemaakt.

Volgens mij komt dit met name omdat het nu een live finale is. De kandidaten weten ook nog niet wie heeft verloren, gewonnen of gemold heeft. Als je 1/3 bekend maakt weten de andere 2 al maanden hoe het zit. Nu weet niemand (in theorie) het nog.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #116 Gepost op: 4-03-2019, 11:43:58 »
Volgens mij komt dit met name omdat het nu een live finale is. De kandidaten weten ook nog niet wie heeft verloren, gewonnen of gemold heeft. Als je 1/3 bekend maakt weten de andere 2 al maanden hoe het zit. Nu weet niemand (in theorie) het nog.

De drie finalisten weten het dit jaar wel al. De stunt van vorig jaar was eenmalig.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #117 Gepost op: 4-03-2019, 16:07:59 »
Is het jullie ook opgevallen dat dat beide opdrachten deze aflevering met schijven/discs waren? En dat beide opdrachten draaiden om een schijf/disc om een pin?
Interessante observatie. Niels kan nog best wat hints gebruiken ook. ;D Naar mijn smaak te dik erop, maar we nemen het mee.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #118 Gepost op: 7-03-2019, 22:53:44 »
Geen meet the mole opdracht dit seizoen. Vind ik nochtans altijd wel leuk

Tenzij Niels de mol is. Dan heeft hij dat gewoon tegen Sarah gezegd.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #119 Gepost op: 8-03-2019, 02:50:19 »
Rick geeft aan op zijn insta dat hij zelf ook niet zo tevreden was over de spanning opbouw in deze afl:

ik geef toe: het was niet heel sterk. volgend jaar wordt wel een knaller. beloofd