Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd  (gelezen 25509 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #20 Gepost op: 2-03-2019, 23:35:44 »
Ze liep terug naar het strand though. Er was geen boot in de buurt te bekennen. (Ik blijf stug volhouden in de Sarah tunnel, ook al verdenkt driekwart van dit forum Merel ;))

We zien haar op dat moment helemaal nergens heen lopen?  ???

Een paar tellen later nadat we eerst alleen Merel in beeld hebben gezien zien we haar op haar strand staan ja, maar de productie laat de beelden niet altijd in chronologische volgorde zien.

Je kunt in ieder geval niet met zekerheid zeggen dat dit een molactie is.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2019, 23:38:00 »
Ik zeg ook niet dat het een molactie is, maar het is opvallend.

Sarah die weer erg fanatiek erin vliegt, maar uiteindelijk toch geen nuttige bijdrage leveren. Gebeurt dit seizoen wel vaker 

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2019, 23:41:20 »
Iedereen heeft hier eigenlijk toch nog even zitten mollen? Ik vraag me af of ze dat ook niet allemaal nog even doen, omdat het nu nog even kan en ze straks weer naar huis gaan en nooit meer van die mollenstreken kunnen uithalen. Dat zullen ze gaan missen. En het is toch ook niet anders dan de eerdere afleveringen? Kandidaten spelen de mol en mol speelt kandidaat... of mol

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2019, 23:44:06 »
We zien haar op dat moment helemaal nergens heen lopen?  ???

Een paar tellen later nadat we eerst alleen Merel in beeld hebben gezien zien we haar op haar strand staan ja, maar de productie laat de beelden niet altijd in chronologische volgorde zien.

Je kunt in ieder geval niet met zekerheid zeggen dat dit een molactie is.

Ze maakt wel aanstalte om naar het strand te lopen, ze staat iig in die richting. Maar een molactie hoeft het ook niet te zijn. Opvallend is het wel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2019, 00:09:17 »
Niels gooit de groene en blauwe schijven gewoon het water in?  ???  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2019, 00:11:42 »
Niels gooit de groene en blauwe schijven gewoon het water in?  ???  ::rofl::

Jep, die leek heel deze aflevering niets te geven om die pot. Was in aflevering 4 zo'n driftkikkertje toen er weer eens een fout antwoord gegeven werd in Koffiepedia en vandaag klonk het "We hebben toch plezier gemaakt". Als je kandidaat bent en je hebt net de laagste pot ooit verzameld, dan zou ik me net even diep gaan schamen. ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2019, 00:22:18 »
Er was wel echt te weinig te verdienen bij deze opdracht. Slechts 250 euro voor één goede paal, 750 euro voor twee goede palen.
Dat had beter 500 euro per paal kunnen zijn, met eventueel een bonus voor als ze alles goed hadden gehad.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2019, 00:25:30 »
Dat Merel achter haar hoedje aanging vond ik zo logisch. Ik zou precies hetzelfde doen. Het was een leuk hoedje en misschien had ze het daar gekocht. Ik zag er niets verdachts in.

De beelden zijn ook weer niet chronologisch. Sarah verdacht met haar blauwe schijven. Niels verdacht omdat hij met en zonder porto Oost- Indisch doof lijkt, oranje paal niet afmaakt maar wel de groene (laatste stam dan) en zichzelf voordoet als goede kandidaat. Sarah en Niels zouden voorkennis kunnen hebben, bij Merel zag ik dat niet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2019, 00:29:44 »
Ach, ik heb Niels horen zeggen "We hebben toch plezier gehad". Het gaat hen helemaal niet (meer) om het geld. Dat is bijzaak. ;)
Dan denk je dat Niels de MOL is? Als hij de winnaar hoopt te worden zou geld wél belangrijk zijn, toch?
Of weet hij al dat hij de verliezer is en het hem daarom niet interesseert?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2019, 00:34:33 »
Dan denk je dat Niels de MOL is? Als hij de winnaar hoopt te worden zou geld wél belangrijk zijn, toch?
Of weet hij al dat hij de verliezer is en het hem daarom niet interesseert?

Nee, ik denk gewoon dat deze groep nooit zijn best heeft gedaan om dat geld binnen te halen en dat die uitspraak van Niels daar gewoon best inpast. Het is ofwel eindeloze discussies tijdens de opdracht zodat de tijd weg tikt of gewoon als kippen zonder kop wat doen. Opdrachten waar ze dan wel vol voor leken te gaan (zoals de vuurproef vorige week) die zijn dan gewoon onhaalbaar.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2019, 02:18:30 »
Ze kwamen alle drie wel verdacht in beeld vind ik.

Niels lijkt trouwens het hele seizoen al snel tevreden als het op geld aan komt. Dat maakte hem voor mij juist wat verdacht.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2019, 05:28:31 »
Nee, ik denk gewoon dat deze groep nooit zijn best heeft gedaan om dat geld binnen te halen en dat die uitspraak van Niels daar gewoon best inpast. Het is ofwel eindeloze discussies tijdens de opdracht zodat de tijd weg tikt of gewoon als kippen zonder kop wat doen.(...)
Zou e.e.a. misschien te maken hebben met toch al meer dan behoorlijk betaalde beroepen die deelnemers uitoefenen?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2019, 08:49:46 »
Zou e.e.a. misschien te maken hebben met toch al meer dan behoorlijk betaalde beroepen die deelnemers uitoefenen?

Dat valt me inderdaad al een paar jaar op: het is niemand te doen om het geld, waardoor de motivatie om echt zoveel mogelijk geld binnen te halen bij veel kandidaten lijkt te ontbreken
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2019, 09:25:02 »
haha, nou, ik heb het niet gezien, maar als ze dat nu nog in de uitzending aan ons laten zien is het vast niet de mol. Voor haar is het fijn als Niels de test minder goed maakt dan zij


Ik heb nog een foto toegevoegd bij mijn eerste post; Sarah zie je 2 x (!) een schijf terugplaatsen op een paal in het water.
100% zeker dat zij de mol is!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2019, 09:37:11 »
Zou e.e.a. misschien te maken hebben met toch al meer dan behoorlijk betaalde beroepen die deelnemers uitoefenen?

...en dat als je eenmaal in Wie is de Mol hebt meegedaan je veel meer aanvragen krijgt en veel bekender bent en iedereen je veel sympathieker vindt en denkt te kennen? Natuurlijk is geld niet de belangrijkste drijfveer. Lang in het spel blijven voor het spel en de fun is veel belangrijker voor ze. En dat verdienen ze naderhand driedubbel terug met exposure en gunfactor, al zullen ze daar echt niet mee bezig zijn tijdens het spel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2019, 10:13:35 »
Een van de leukste opdrachten dit seizoen.

Het moment dat Sarah de eerste keer schijven in de boot gooit, hoor je duidelijk een plons. De boot zelf komt ook niet in beeld, alleen zij die gooit. Een typisch molmomentje om in de laatste aflevering te tonen.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2019, 11:04:02 »
Is iemand erachter gekomen hoe de eilanden verspreid lagen ten op zichte van de stroming van het water? Misschien kunnen zo uitvinden van wie de drijvende blokken kunnen zijn.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2019, 11:08:42 »
Regisseur Rick geeft nog een leuk inkijkje over deze opdracht

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2019, 11:30:43 »
En probeert en passant uit te leggen dat Merel geheel per ongeluk de envelop met twee rode schermen pakte.

Ik denk dat de groene essentieel is hier, omdat het de enige is die lukt. Als je die probeert te volgen, zie je dat er weer veel door elkaar gemonteerd is. Merel staat bij een paal met een groene, maar we zien niet dat ze die pakt. Er drijft er eentje door het water, maar we zien niet door wie. Is het Niels die het ontdekt? Sarah gooit schijven in een bootje en heeft een groene vast. Later gooit ze (ik denk dezelfde) in een bootje. Daarna zien we Niels de laatste op de paal schuiven, maar dat is weer niet de schijf die Sarah in het bootje gooide.

Niels lijkt verdacht, maar ik zie vooral frustratie of in ieder geval het besef dat het weer een chaos is. En uit baldadigjeid lazert hij vervolgens alles in het water.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2019, 12:13:03 »
SARAH IS DE MOL


Zij plaatst een schijf terug op een paal in het water.

Ze zei er in een biecht bij dat vijf schijven tegelijk tillen te zwaar was. Vandaar dat ze er wat terugplaatste wellicht.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 12:15:41 door Heinz »