Btw, liken is anders als posten. We weten inmiddels dat de kandidaten gewoon telefoon gebruiken dus en even door een feed gaan en wat foto’s liken.
Als iemand als Tina, met wat frank al zegt, haar actieve houding op social media zo weinig post en nu al sinds 12 mei zelf niets gepost heeft (op 1 foto na maar dat is een oude kinderfoto) vind ik dat zij écht op de lijst moet. Zeker als je kijkt hoe goed zij in het profiel past.
Ja ergens ben ik het hier wel mee eens
Iets liken gaat natuurlijk veel sneller en gemakkelijker en is veel minder opvallend dan iets posten (omdat dat dus verraadt of je er nog in zit). Wat je aan het like-gedrag ziet is dat al onze mogelijke kandidaten alleen maar liken, niet posten. Iedereen behalve Toprak waarvan duidelijk is dat zij niet mee is. Op onze misschienlijst staan al te veel vrouwen dus Toprak is wel de eerste daarvan die ik zou durven schrappen. Daarnaast zijn Leonie en Jaike de enige twee van onze verdachten die in de afgelopen dagen NOOIT liketen. Dat klopt ook niet met alle andere mogelijke kandidaten, maar misschien zitten zij er wel langer in dan de andere mogelijke kandidaten, of zijn ze gewoon niet zo met Social Media bezig.
Tina vind ik ook zeker een naam voor WIDM en als dat over Anne-Marie zo is (ik volg Anne-Marie niet en Tina pas sinds dat bekend is dat ze eventueel aan WIDM meedoet) dan mag zij wat mij betreft zeker op de lijst. Maar dan nog wel onder twijfel, omdat zij dus de enige is van de mogelijke kandidaten die nog heeft gepost.
Aan de andere kant... dit was op 18 mei. Dat is ook precies de datum waarvan ik Maria Fiselier het voordeel van de twijfel heb gegeven. Zij gaf op 18 mei haar laatste concert. Wat mij misschien nog het meest tegenzit wat betreft Tina... waarom is zij Jaike Belfor gaan volgen in de opnameperiode?? Is dat niet super verdacht? Is dat niet tegen de regels? Zeker gezien de andere kandidaten elkaar óf al volgden óf elkaar nog steeds niet volgen? Waarom is Tina de enige die Jaike PRECIES tijdens deze periode gaat volgen?
Even Twitter research gedaan... Op
27 mei waren er Hendrik Groen II opnames (en 6 juni nog steeds).
Begin mei begonnen deze opnames. En aangezien Tina vorig seizoen in alle 12 de afleveringen zat, is het aannemelijk dat zij gewoon weer bezig is met een seizoen van die serie opnemen, inplaats van dat zij midden tijdens de opnames van een serie waarin zij een grote rol heeft 'even weggaat'. Lijkt me niet heel logisch. Tina zat zeer waarschijnlijk gewoon in opnames van Hendrik Groen II.
Voor mij een reden om Tina weg te strepen. Maar ze heeft haar plussen en minnen. Ik hoop stiekem wel dat ze erin zit want zij is leuk! En er is natuurlijk geen súper sterk bewijs.
Wat mij betreft de volgorde van vrouwen op kans dat ze meedoen is deze: (vanaf de drie strepen denk ik dat de kans klein is, voor de drie strepen vind ik erg mogelijk)
Leonie - Jaike - Carmen - Dione ||| Nienke - Maria - Tina.
Dan nog de mannen. Daar kan ik super slecht hoogte van krijgen. Ik denk nog wel dat we een vijftiger erbij krijgen uit de mannenhoek. Dat ligt volledig in de lijn met de laatste jaren: Jochem, Ron, Robèrt. Maar wie zou ik zo echt even niet één twee drie weten.
Willem Voogd is nog steeds stil (bijna een maand niet gepost nu). Maar dat is hij wel vaker. Liken doet hij wel regelmatig. Lucas van de Meerendonk blijft ook stil en niet bij het Jeugdjournaal te zien, maar liket ook veel. Nathan Rutjes liket ook af en toe. Nathan is anders in het gedrag dan de rest omdat hij ook reacties plaatst, maar dat is bij de Instagramberichten van zijn zoontje. Hij is daarin de enige. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat Lucas meedoet. Nathan en Willem blijven twijfelgevallen, maar voor nu geef ik ze het voordeel van de twijfel.
Dan zouden we zitten met deze groep tot nu toe:
Dione de Graaff - sportjournaliste - 49
Carmen Verheul - radiojournaallezeres - 46
Jaike Belfor - actrice - 41
Leonie ter Braak - presentatrice - 38
Lucas van de Meerendonk - nieuwslezer - 33
Nathan Rutjes - exvoetballer - 35
Willem Voogd - acteur - 30
Ja ik zou dan nog zoeken naar een jonge vrouw (eventueel twintiger? - zou Maria kunnen zijn met haar 31), een jonge man (ook twintiger?) en een oudere man (vijftiger). Qua type beroep nog op zoek naar misschien een muzikant, presentator of YouTuber.
(en dan eventueel nog voor de volledigheid)
Tina de Bruin - actrice / caberatière - 43
Nienke de la Rive Box - presentatrice - 33
Maria Fiselier - operazangeres - 31