Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen  (gelezen 14791 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #80 Gepost op: 1-05-2019, 10:18:34 »
Je kunt ook andersom redeneren toch?
Volgorde 1,2,3 qua voorkeur aanhouden in t gesprek met Gilles geeft een eventuele “mol die nee zegt” voordeel: die zou dan kunnen deduceren dat de echte mol pas ná hem/haar zit. Een serieus voordeel in de rest van het spel.

Maar daarbij ga je er dus vanuit dat de kandidaten allemaal bij elkaar op een locatie zaten en wisten wie er telkens weg werd geroepen naar Gilles. Wie zegt dat het zo ging? Ik denk namelijk dat het NIET zo ging. Ik denk dat de kandidaten allemaal uit elkaar werden gehaald, als het ware opgesloten werden op hun hotelkamers en dus NIET wist in welke volgorde ze bij Gilles moesten komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #81 Gepost op: 1-05-2019, 10:22:27 »
Gilles: Bas, onze headhunter, zou jij jezelf headhunten als mol?
Bas: Ja
Gilles: Dat klinkt vrij vastberaden. Misschien gesterkt door het schermpje dat je net hebt gezien?
Bas: Misschien wel, ja
Gilles: Je bleef onbewogen
Bas knikt
Gilles: Dus het was geen verrassing wat je te zien kreeg?
Bas: Nee



Geen reden om te verwachten dat Bas nee zou zeggen. En als hij nee zou zeggen kunnen ze altijd 's nachts aankloppen bij nr2.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #82 Gepost op: 1-05-2019, 10:23:23 »
Maar daarbij ga je er dus vanuit dat de kandidaten allemaal bij elkaar op een locatie zaten en wisten wie er telkens weg werd geroepen naar Gilles. Wie zegt dat het zo ging? Ik denk namelijk dat het NIET zo ging. Ik denk dat de kandidaten allemaal uit elkaar werden gehaald, als het ware opgesloten werden op hun hotelkamers en dus NIET wist in welke volgorde ze bij Gilles moesten komen.

Maar je ziet wel Joeri en Liesbeth nog in die kring zitten wanneer Axel wegloopt richting Gilles.
En de mol zou volgens de voice over het gebouw verlaten als de mol... Axel lijkt als 3e aan de beurt te zijn geweest ook dus nadat hij opstond zal de rest wel niet weggelopen zijn.

Dit zou dus suggereren dat de kandidaten gewoon in die kring zijn blijven zitten al die tijd. 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #83 Gepost op: 1-05-2019, 10:23:49 »
De twee misschienschermen die niet je keuze zijn precies dat vertellen (wij hebben jou niet als eerste keus) en peilen of ze t zouden zien zitten als de echte mol nee zegt (mocht de mol nee zeggen, mogen we je dan vannacht komen vertellen dat je t alsnog bent?)
Dat denk ik ook. Twee reservemollen voor het geval dat. En dan kan de nummer 1 best als laatste aan de beurt zijn. Maar ook als eerste, het maakt in feite niet uit. Als die meteen ja zegt, zijn de reservemollen niet nodig, maar je vertelt ze hoe dan ook nog steeds hetzelfde verhaal.
Goede analyse ook wat je daarboven schreef! ::ok::
Maar daarbij ga je er dus vanuit dat de kandidaten allemaal bij elkaar op een locatie zaten en wisten wie er telkens weg werd geroepen naar Gilles. Wie zegt dat het zo ging? Ik denk namelijk dat het NIET zo ging. Ik denk dat de kandidaten allemaal uit elkaar werden gehaald, als het ware opgesloten werden op hun hotelkamers en dus NIET wist in welke volgorde ze bij Gilles moesten komen.
Nee, de kandidaten zaten bij elkaar toen ze een voor een werden opgeroepen, en konden dat van elkaar zien. Ik heb er nog een mogelijke hint naar Joeri aan gewijd.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #84 Gepost op: 1-05-2019, 10:35:16 »
Uit de reactie van Bas was hij inderdaad duidelijk bereid de mol te zijn en er is geen reden te veronderstellen dat hij later zou afwijzen.
Ik denk dat Kaat de tweede was met een misschien-scherm gezien haar interview na haar exit dat ze uiteindelijk blij was niet verkozen te zijn. Ik zou haar destijds gekozen hebben als mol.
Het derde misschien-scherm is moeilijker te bepalen maar het kan best de eerste afvaller Liesbeth zijn, zij maakte ook een zelfzekere indruk (werd door velen trouwens als mol getipt) en tenslotte kregen wij haar konijnen-leugen niet te zien.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 11:59:08 door Luc »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #85 Gepost op: 1-05-2019, 12:07:32 »
Oké, als de kandidaten bij elkaar bleven toen ze één voor één bij Gilles werden geroepen, dan zouden zij daar wellicht ook conclusies uit kunnen trekken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #86 Gepost op: 1-05-2019, 13:14:45 »
En dan moet de productie dus een manier kiezen waarbij niks verraden wordt aan de kandidaten.

Dus ik denk dat de volgorde niet uitmaakte en dat ze de “nee” als optie zo deden dat t later (s nachts) opgelost zou zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #87 Gepost op: 1-05-2019, 17:13:09 »
De mol is gewoon gekozen daar aan die tafel. Niks in de nacht. Bas kwam als laatste.

Trek je conclusie  ::joehoe::


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #88 Gepost op: 1-05-2019, 17:30:22 »
Niuno waarom kunnen Kaat en Bruno volgens jou theorie geen misschienscherm hebben gekregen?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #89 Gepost op: 1-05-2019, 17:49:59 »
De mol is gewoon gekozen daar aan die tafel. Niks in de nacht. Bas kwam als laatste.

Trek je conclusie  ::joehoe::

Mijn conclusie is dat (aangezien we ze zien lopen naar Gilles en ze dus blijkbaar samen blijven in die kring) het onfair zou zijn mocht de beoogde Mol nee zeggen en daardoor weten dat de echte mol ná hem/haar kwam.

Er moet dus sowieso een escape zijn geweest voor de redactie buiten deze gesprekjes om.
Anders geef je potentieel een kandidaat gigantisch voordeel tov de rest.

Mochten ze die escape níet hebben dan is t juist t meest safe om de Mol als laatste te spreken (die weet dan na zijn nee enkel dat t iemand voor hem gaat worden en dat is geen voordeel).

De optie dat het lopen naar Gilles puur voor montage is en ze wél uit elkaar gehaald zijn hou ik ook in t achterhoofd - dan is t inderdaad misleiding richting ons als kijkers om te verbloemen dat t Bas niet zijn kan

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #90 Gepost op: 1-05-2019, 17:56:28 »
Niuno waarom kunnen Kaat en Bruno volgens jou theorie geen misschienscherm hebben gekregen?

Als zij een Misschienscherm hadden, dan waren zij sowieso tweede of derde keus. De eerste keus is Axel of Elisabeth. Alleen de afgevallen kandidaten die na hun komen kunnen de tweede  of derde keus zijn geweest.
Stel Kaat was tweede keus en Axel of Elisabet die na haar aan de beurt kwamen had "Neen" gezegd, dan zijn Kaat en Bruno al bij Gilles geweest en zou het opvallen als ze ineens teruggeroepen zouden worden.

Ik denk trouwens niet dat de kandidaten aldaar ter plekke al snel tot dit soort conclusies zullen komen. Wij hebben er ook 7 weken over gedaan om dit uit te dokteren. Plus de vraag over aantal Misschienschermen kwam pas in aflevering acht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #91 Gepost op: 1-05-2019, 17:56:36 »

Mochten ze die escape níet hebben dan is t juist t meest safe om de Mol als laatste te spreken (die weet dan na zijn nee enkel dat t iemand voor hem gaat worden en dat is geen voordeel).


Dit is wel het beste tegenargument tot nu toe in deze discussie.
Hebben de Basverdenkers weer een beetje hoop  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #92 Gepost op: 1-05-2019, 17:58:39 »
Dit is wel het beste tegenargument tot nu toe in deze discussie.
Hebben de Basverdenkers weer een beetje hoop  ::rofl::

99% kans dat de gekozen mol ja zegt. Als hij eventueel nee zou zeggen, zouden ze gewoon nadat iedereen een gesprek heeft aangegaan, zeggen aan de groep dat er nog altijd geen mol gekozen is en iedereen opnieuw tot bij Gilles laten gaan. Dat vermoed ik toch. Maar ik denk niet dat ze echt rekening hielden met dit scenario.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #93 Gepost op: 1-05-2019, 18:00:17 »
99% kans dat de gekozen mol ja zegt. Als hij eventueel nee zou zeggen, zouden ze gewoon nadat iedereen een gesprek heeft aangegaan, zeggen aan de groep dat er nog altijd geen mol gekozen is en iedereen opnieuw tot bij Gilles laten gaan. Dat vermoed ik toch. Maar ik denk niet dat ze echt rekening hielden met dit scenario.

Martijn wou liever winnaar worden dan mol...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #94 Gepost op: 1-05-2019, 18:01:10 »
Martijn wou liever winnaar worden dan mol...

Ja, zoiets had ik mss ook gezegd..

Feit is dat ze voorafgaand allemaal gezegd hebben dat ze de mol willen zijn. Dan mag je er als productie van uitgaan dat ze wss wel ja hadden gezegd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #95 Gepost op: 1-05-2019, 18:02:26 »
Maar ik denk niet dat ze echt rekening hielden met dit scenario.

Nou ik weet wel zeker dat er rekening gehouden wordt met dit scenario. De makers zijn hier langer mee bezig dan wij hier hoor en als wij het hier al verzinnen hebben zij daar ZEKER rekening mee gehouden.

Gelukkig kunnen we er weinig conclusies uittrekken

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #96 Gepost op: 1-05-2019, 18:03:39 »
Nou ik weet wel zeker dat er rekening gehouden wordt met dit scenario. De makers zijn hier langer mee bezig dan wij hier hoor en als wij het hier al verzinnen hebben zij daar ZEKER rekening mee gehouden.

Gelukkig kunnen we er weinig conclusies uittrekken

Ik bedoel dat ze ervan uitgaan dat de mol gewoon ja zegt. En moeilijk is het niet om dan maar iets te verzinnen als hij toch nee zou zeggen, toch? Zinloze discussie voor mij  :P

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #97 Gepost op: 1-05-2019, 18:05:57 »
Ja, zoiets had ik mss ook gezegd..

Feit is dat ze voorafgaand allemaal gezegd hebben dat ze de mol willen zijn. Dan mag je er als productie van uitgaan dat ze wss wel ja hadden gezegd.

Er is een groot verschil tussen een op voorhand gekozen mol te zijn, dus met voorbereiding, dan dat je als mol in één keer in het diepe wordt gegooid. Denk maar aan WIDM seizoen negen. Anniek wou om deze reden ook niet de mol zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #98 Gepost op: 1-05-2019, 18:13:42 »
Ik denk dat die volgorde, voor de kijker, prima te manipuleren is (hoeft uiteraard niet zo te zijn):

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #99 Gepost op: 1-05-2019, 18:14:35 »
Ook een WIDM kijker zeker?  ::rofl::