Bij de schilderijenopdracht verknallen zowel Bas, Axel en Elisabet het. Was ook lastig. Maakt dus eigenlijk niet uit dat Bas wel correct het laatste zelfportret van Van Gogh én wees de juiste zingende vis van Miró uitkoos; beetje goodwill want die zinnen onthouden was onbegonnen werk.. Geloof dat alledrie wel goed hun best deden met de Vietnamee zinnen, maar dat is lastig te controleren zo na één keer de aflevering bekijken..
Ik vond Bas dan wel weer zeer sturend bij de vraag welk schilderij van de mol was.
"Het heeft échte emoties, geen dubbele boodschap. Het is van een kunstenaar". En als kunstzinnig persoon zou hij zomaar zelf zo'n overtuigend abstract-expressionistisch werk hebben kunnen maken? (En hij zei later haha:
"Pas op he, dat werk was echt niet slecht. Ik vond dat wel tof") Hij nam hoe dan ook het voortouw om het abstracte werk als dat van de échte kunstenaar aan te duiden. Weg 1000 euro... En omdat Bas de zelfbenoemde Kunstkenner van de groep is, zou dat heel misschien (ik hoop nu heel erg hard) een hint naar hem als mol kunnen zijn? Ik durf maar niets stelligs meer te zeggen deze week