Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten  (gelezen 16552 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #100 Gepost op: 1-05-2019, 22:36:47 »
Vind ik ook. Die vrijstellingen vind ik zowiezo al niet leuk + strafvragen bij de rest  ::ohno::

Al bij al viel het goed mee, want de mol kreeg de vrijstelling en niemand had een nadeel

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #101 Gepost op: 1-05-2019, 23:00:51 »
Juist omdat in de eliminatie voor de finale alles zo dicht op elkaar zit vond ik het gewoon niet passend om zo'n soort spel te spelen vlak voor het eind. Maar goed, punt is gemaakt, enige puntje van kritiek dat ik ooit op de mol heb gehad, maar vond wel dat het benoemd moest worden. Maar misschien zit ik er wel volledig naast of wordt er in de laatste aflevering iets over verteld, we gaan het zien. En de finale gaat echt legendarisch worden aan de beelden te zien.  ::oink::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #102 Gepost op: 1-05-2019, 23:02:15 »
Juist omdat in de eliminatie voor de finale alles zo dicht op elkaar zit vond ik het gewoon niet passend om zo'n soort spel te spelen vlak voor het eind. Maar goed, punt is gemaakt, enige puntje van kritiek dat ik ooit op de mol heb gehad, maar vond wel dat het benoemd moest worden. Maar misschien zit ik er wel volledig naast of wordt er in de laatste aflevering iets over verteld, we gaan het zien. En de finale gaat echt legendarisch worden aan de beelden te zien.  ::oink::

Ja die opdracht ziet er schitterend uit. In ware James Bond stijl  ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #103 Gepost op: 2-05-2019, 02:52:51 »
Heeft niks met het feit te maken dat het Joeri was inderdaad, en dat Joeri het hoogst dobbelde en mocht beginnen verandert niks aan het feit dat hij de vrijstelling nooit meer kon krijgen. Joeri heeft dus geen kans op de vrijstelling maar zit wel met een mogelijke strafvraag. Dat klopt gewoon niet. Dit spel had anders opgezet moeten worden vind ik.
Eens.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #104 Gepost op: 2-05-2019, 18:13:33 »
Zodra Elisabet zegt dat zij een strafpunt heeft en er dus vier strafpunten in het spel zouden zijn, ontdekken ze dat er iemand zit te liegen. De heren kijken om de beurten naar Elisabet. Zijn trekt een paar gekke bekken en een mollen snoet (foto 1). De heren weten dat Elisabet de vrijstelling heeft. Daarom gaan Joeri en Axel samen hun strafpunt afleggen, want Joeri heeft geen kans op de vrijstelling en Axel heeft een hele kleine kans dat die vrijstelling nog bij hem komt. Zij moeten echt van hun strafpunt af. Maar Bas wil het zekere voor het onzekere en begint over zijn strafpunt, hij ziet het gevaar dat hij met een strafpunt blijft zitten en de vrijstelling niet trekt bij Elisabet. En natuurlijk is Bas teleurgesteld dat Axel zegt dat Joeri zijn strafpunt mag pakken. Daarna zijn Axel en Bas concurrenten en vertrouwen ze elkaar echt niet meer. Bas pakt de vrijstelling van Elisabet en je ziet de zenuwen bij Axel. Joeri biedt het allerhoogste bedrag aan aan Elisabet. Echt of bluf? Ik denk bluf. Elisabet is absoluut niet tevreden met die kaart. (foto 2) Geen paar. Het is mislukt om de hoge kaart van Joeri te pakken. Welk gevoel overheerst? Slecht zegt Elisabet als eerste, ze mist de hoge kaart van Joeri. Elisabet begint over vrijstelling en strafpunt bundelen. Weer stimuleert ze het spelen voor de vrijstellingen/strafpunten. Benadrukt het nog een keer. Heel mooi hoe Joeri niet begrijpend kijkt naar Elisabet op 51.37-51.38. Axel tegen Bas als gij lief zijt... dat zegt hij omdat hij denkt dan in ieder geval van Joeri te kunnen winnen, want hij is toch sneller met invullen van de vragen. De spanning wordt Elisabet ook even teveel, die paardenstaart wordt weer eindeloos opgetild. Ze benadrukt dat iedereen de finale wil spelen. Bas kijkt naar Elisabet wat flik je me nou toch? Joeri Axel 3000. Moet je het gezicht van Elisabet zien? (foto 3) Bas en Axel strijden nog om de vrijstelling. Maar het spel is in principe gelopen. Bas krijgt als goedmakertje een goede kaart van Elisabet (400 eur0) omdat ze hem verraden had. Elisabet heeft pech de laatste kaart van Joeri match met haar 600 euro en moet dus afgelegd worden. Weer druipt de teleurstelling ervan af.
Gilles: Ik wens jullie daar alle drie heel veel succes bij. Joeri: dank je wel, Axel: dank je wel. Elisabet zegt niks. Wie is de  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 18:19:41 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #105 Gepost op: 2-05-2019, 18:38:26 »
Elisabets teleurstelling is inderdaad te verklaren als Mol, ze heeft de 3.000 van Joeri niet te pakken gekregen, zoals jij zegt. Maar ook gewoon als kandidaat, ze heeft haar vrijstelling verloren aan Bas.
De teleurstelling van Bas daarentegen is voor mij alleen te verklaren als Mol. Als kandidaat heeft hij alle reden om blij te zijn: 3.000 op tafel, en de vrijstelling verdiend. Maar kijk eens hoe hij reageert vlak nadat Axel zijn tweede kaart trekt, en hij met zijn vrijstelling blijft zitten (54'55 in de aflevering, of foto in Bas-topic). Gelaten, berustend, in mineur. Tot aan het eind van de opdracht geen grammetje opluchting.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #106 Gepost op: 2-05-2019, 19:32:07 »
@Newbie2
Mijn verhaal hierboven klopt aan alle kanten. Je hebt last van tunnelvisie. Geeft niet hoor! Ik zie Bas hier als zenuwachtige kandidaat die een vrijstelling ruikt en moet verdedigen tegen Axel. Bas heeft mazzel gehad. Bas en Axel zijn gewoon kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 19:40:02 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #107 Gepost op: 2-05-2019, 19:57:43 »
@Newbie2
Mijn verhaal hierboven klopt aan alle kanten. Je hebt last van tunnelvisie. Geeft niet hoor! Ik zie Bas hier als zenuwachtige kandidaat die een vrijstelling ruikt en moet verdedigen tegen Axel. Bas heeft mazzel gehad. Bas en Axel zijn gewoon kandidaat.

 ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #108 Gepost op: 2-05-2019, 21:40:43 »
Aan het begin van de opdracht wisselen Elisabet en Bas van positie. Werd hier uitgelegd als Elisabet is kleiner en zo konden ze alles beter in beeld krijgen met Gilles en zo. Maar het werkelijke resultaat is dat Bas en Axel recht in hun gezicht op de camera komen en Elisabet en profile,  van opzij. En daardoor zien we al die gezichtsuitdrukkingen van haar zo goed in beeld. Goed camerawerk!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #109 Gepost op: 3-05-2019, 05:40:19 »
@Newbie2
Mijn verhaal hierboven klopt aan alle kanten. Je hebt last van tunnelvisie. Geeft niet hoor! Ik zie Bas hier als zenuwachtige kandidaat die een vrijstelling ruikt en moet verdedigen tegen Axel. Bas heeft mazzel gehad. Bas en Axel zijn gewoon kandidaat.
Jij komt met gezichtsuitdrukkingen, ik stel die van Bas daar tegenover. Je houdt een goed betoog, maar je vergeet een belangrijke verklaring: dat Elisabet ook gewoon teleurgesteld kan zijn omdat ze de vrijstelling kwijt is aan Bas. En dan heb ik tunnelvisie. ??? Nou ja, dat zal dan wel... ::rofl:: Ik heb in de loop van het seizoen allerlei reservemollen gehad, waaronder Elisabet. Ik wilde juist voorkomen dat ik me blind zou staren. Maar ze haalden het nooit bij Bas. Overigens deed Bas allerlei dingen aan tafel die strategisch zijn als hij de Mol is. Ik heb dat uitgelegd in het Bas-topic, dus ik hang niet alleen maar aan die gezichtsuitdrukking van hem, hè.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #110 Gepost op: 3-05-2019, 07:25:48 »
Bas wil een finaleplaats en moet tot het einde toe bluffen en geen emoties tonen om te voorkomen dat hij aan Axel verraad waar zijn vrijstelling zit. Elisabet zit die twee ook gewoon te plagen. Als Bas nou het strafpunt op tafel legt dan kan Axel een bedrag trekken bij Bas. Ja natuurlijk! Alsof Bas dat gaat doen. Door te melden dat de vrijstelling bij Bas zit, moeten Axel en Bas strijden voor geld. Bas heeft een pokerface-verplichting.  ::jaja::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #111 Gepost op: 3-05-2019, 08:25:18 »
Bas heeft een pokerface-verplichting.  ::jaja::
Die had hij als kandidaat inderdaad tot aan het moment dat Axel de tweede kaart bij hem trok. Daarna was de vrijstelling veilig, en hoefde dat niet meer. Maar Bas kon die pokerface dan zelfs aan het eind nog niet van zijn gezicht krijgen, zeker.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #112 Gepost op: 3-05-2019, 11:37:32 »
Op het Belgische forum is hier ook over geschreven. er is een shot waarbij iedereen voor de tafel staat en vervolgens een shot waarbij iedereen zit. Bas en Elisabet zijn hier gewisseld. Vervolgens  zie je een shot waarbij Elisabet niet het stapeltje kaarten pakt dat voor haar ligt maar het stapeltje van haar buurman. Of dit verder van belang is weet ik niet maar het viel op.

Klopt.  En daardoor komt de 3000 bij Joeri terecht, en naast Axel wat maakt dat het hoogste bedrag toch in de groepspot komt.
Elisabet saboteert hiermee mol Axel.
Ik ben trouwens  overtuigd dat Axel kon zien welke kaarten Bas had in zijn weerspiegelende brilglazen.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #113 Gepost op: 3-05-2019, 16:47:32 »
Ik vind het onzin dat het als oneerlijk voor Joeri wordt beschouwd. Hij heeft de kansen tegen, maar in De Mol en WIDM zit er nu eenmaal soms een geluksfactor. Die finalevrijstelling moet voor mij niet, maar oneerlijk is het niet. Volgens mij zat hij sowieso op de verkeerde mol, dus veel maakt het niet uit.

Over het kaartspel zelf zie ik hier duizenden theorieën, maar vergeet niet dat de mol mogelijk geen voorkennis had. Ter plaatse nog een solide theorie bedenken is moeilijk, zeker bij een spel als dit waar er duizenden scenario's mogelijk zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #114 Gepost op: 3-05-2019, 16:50:00 »
Ik vind het onzin dat het als oneerlijk voor Joeri wordt beschouwd. Hij heeft de kansen tegen, maar in De Mol en WIDM zit er nu eenmaal soms een geluksfactor.

Het spel is per definitie oneerlijk omdat er altijd 1 iemand zou zijn die geen kans kon maken.

Maar laten we de discussie niet opnieuw doen  ::)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #115 Gepost op: 3-05-2019, 18:48:12 »
Nog maar één misschien scherm.
Nog maar één vrouw in het spel.
Kandidaten m.n. Axel vrij zeker dat er nog maar één misschien scherm over is.
Sterk zijn is simpel zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #116 Gepost op: 3-05-2019, 20:27:52 »
Er viel mij iets raars op en snap niet zo goed wat ik ervan moet maken

(Zie overigens nu dat het andere mensen ook al was opgevallen maar wel de moeite om nog ff te plaatsen)

Bij het vragen stellen van Gilles zien we Elisabet met rugzak op. Elke keer als hij de koffer weghaalt heeft ze hem weer af.. en dit gaat zo door alle vragen

Edit: hebben ze de opdracht 2x opgenomen? Laat het ajb iets anders zijn want dat zou betekenen dat de hele opdracht en de reacties die we zien niet oprecht zijn

 ???
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 20:54:58 door FS »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #117 Gepost op: 3-05-2019, 20:55:58 »
Dit kwam al eerder voor toen het ging over meerdere takes van 1 'scene', deze is klaarblijkelijk twee keer geschoten, en hebben ze de kofferpakmomenten van dezelfde take genomen....

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #118 Gepost op: 3-05-2019, 20:58:57 »
Dit kwam al eerder voor toen het ging over meerdere takes van 1 'scene', deze is klaarblijkelijk twee keer geschoten, en hebben ze de kofferpakmomenten van dezelfde take genomen....

Maar bij de vraag stellen heeft ze m op en bij t antwoord geven af.. de hele opdracht door.

Dan klopt er toch niks meer?
Zijn nogal WIDM praktijken

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #119 Gepost op: 3-05-2019, 23:17:00 »
Misschien zijn eerst de vragen gesteld en nadat Elisabet haar rugzak afdeed de koffers weggehaald? Maar hebben ze het om en om gemonteerd?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!