Mensen die mijn eerdere spellen hebben gezien/meegemaakt weten dat ik best wel een thema persoon ben . Ik heb nu vaak ook wel één of meerdere thema's lopen door de afleveringen, de ene iets duidelijker dan de andere. Het is wel minder afgebakend dan in bijvoorbeeld Survivor. Maar als ik nu naar de opdrachten kijk dan is het toch nog aardig gelukt.
Ben benieuwd naar het thema!
Mijn vraag voor SpacyColours:
Waarom heb je ervoor gekozen om Moltalk-presentator te worden?
Ik werd midden in de nacht ineens van mijn bed gelicht en met een mes op mijn keel werd ik gedwongen een contract te ondertekenen.
Nee, het liefst wilde ik meedoen als kandidaat, maar helaas ben ik niet geselecteerd (al hoop ik natuurlijk stiekem dat ik alsnog word geïntroduceerd als kandidaat X
). Maar als Moltalk-presentator ben ik toch een beetje onderdeel van het spel, dus dat leek me superleuk en ik ben vereerd om dit te mogen doen, samen met Meezter natuurlijk!
Wij gaan in elk geval ons uiterste best doen om het een zo leuk mogelijke toevoeging van het spel te laten zijn, en inbreng van de kijker helpt ons hier enorm bij, dus dank daarvoor, Vermoljoen!
Verborgen aanwijzingenTijd om weer even terug te blikken. WidM is natuurlijk WidM niet zonder hints, en uiteraard vinden we die ook in de online versie terug. Wat waren nou de leukste hints van de afgelopen jaren? Een kleine greep uit een grote collectie:
2015:
- Afleveringstitels zijn een populaire verstopplek voor aanwijzingen. Zo ook in MO2015. Naast het feit dat enkele titels naar de mol Lukie verwezen, kon je met elke 5e letter van de afleveringstitels uiteindelijk "LUKIE IS DE MOL" maken.
- Er zat in dat jaar ook een afvallershint. Bij elke executie werd er één naam van een kandidaat NIET dikgedrukt. Deze mensen kon je dus wegstrepen en op die manier op het goede spoor komen. De hint werd gevonden door Starlight in aflevering 6.
- In aflevering 10 werd het getal pi geplaatst, met flink wat decimalen. In deze getallenreeks klopten er echter een aantal cijfers niet. Als je de foute cijfers vond en omzette in de bijbehorende letter in het alfabet, kreeg je de naam van Lukie. Deze hint werd gevonden door HDD.
2017:
- Soms komt het voor dat de spelleiders onbedoeld een hint plaatsen. MV plaatste een foto van het molboekje van Cecile uit WidM16. Daarin stonden onder anderen de woorden "Vrouw" en "Schildpad". De mol van dat jaar, Swifty, had tijdens het spel een schildpad als haar profielfoto. Toen MV dit opmerkte schrok hij zich, naar eigen zeggen, de tandjes.
- Datzelfde schildpad werd ook in echte hints gebruikt. Als je opeenvolgend de eerste 12 letters van de introteksten pakte, kwam daaruit de zin: schildpadmol.
- In een afleveringstitel genaamd "Keiharde optelsom" zat een anagram verborgen. Met die letters kun je namelijk ook maken: "De mol is apotheker".
2018:
- Mol HIDM heeft tijdens elke opdracht minstens 1 keer deze emoticon gebruikt:
Een verwijzing naar de duimdruk van de mol.
- In één opdracht werd telkens deze layout gebruikt:
1. Hadewychisdemol [3-0-0 = 3]
2. Convans [0.2.1 = ]
3. Kaaasje [0.1.1 = 2]
4. Lan [0.0.2 = 1]
Bij iedereen staan puntjes, maar bij HIDM staan twee streepjes. Dit is morse code voor de letter M.
- In de stoelverdeling bij de executies zat dat jaar ook een hint. Met de getallen uit de eerste vier executies kreeg je de geboortedatum van de mol, en met de latere cijfers kon je, als je ze naar letters vertaalde, ook het woord MOL krijgen.
@D*N: Wat vind jij eigenlijk van verborgen aanwijzingen? Wanneer is een hint volgens jou geslaagd? Zitten er dit jaar weer hints in het spel? En zo ja, hoe moeilijk is het om goede hints te bedenken?