Ik stel hier de vragen, Laure!
Geintje, ik vind het erg leuk dat je het vraagt!
Dit klinkt misschien gek, maar toen deze Mol Online werd aangekondigd was ik daar in eerste instantie niet zo blij mee.
Zoals inmiddels misschien wel bekend is, werk ik, samen met wat andere forummers, achter de schermen ook al een tijdje aan een editie van Mol Online. Dus ik dacht "shit, dan zul je zien dat D*N exact hetzelfde land heeft, exact dezelfde ideeën, exact dezelfde twists en dan kan al ons werk in de prullenbak." Maar al snel bleek die angst ongegrond. Dit seizoen begon gelijk al met allerlei toffe elementen waar ik zelf nooit op was gekomen. Onder anderen de toevoeging van de winstjoker, de begrijpelijke en toch gelaagde opzet van de opdrachten (door MV eerder al aangehaald), maar het meest misschien nog wel de invloed van / interactie met de kijker.
Dat laatste zorgde echt dat het een tof seizoen voor iedereen werd, en vormde ook de hoogtepunten voor mij als kijker. De marktopdracht was natuurlijk geweldig, en ik vond het onwijs leuk om daadwerkelijk die Anti-Stigma koekjes te bakken en te voorzien van anti-stigma spreuken. Later heb ik die koekjes met wat vrienden opgepeuzeld en er erg om kunnen lachen.
En uiteraard de Pokérap van jou en Chardo!
Helaas leverde die jullie net de winst niet op, maar hij gaat wel de geschiedenisboeken in.
En het feit dat ik Moltalk mocht presenteren, wat een ontzettende eer is waar ik D*N enorm dankbaar voor ben!
Ik kijk daar wel een beetje met gemengde gevoelens op terug, moet ik eerlijk toegeven. Ik merkte al snel dat het gewoonweg enorm veel tijd kost om het spel goed te volgen, waardoor ik vaak niet goed voorbereid was en het daardoor lastig was om originele vragen te bedenken. Hier heb ik ook best wel eens kritiek op gehad, en terecht. Desalniettemin heb ik het met heel erg veel plezier gedaan, vooral ook het maken van kleine extraatjes, zoals natuurlijk die rap van MC Mega Mole!
Tot slot: er waren deze editie veel nieuwe gezichten en het was onwijs leuk om die beter leren kennen.
En ik wil nu alvast mijn complimenten geven aan de mol. Chardo, Robbie of Robin - wie van jullie het ook is, je hebt het uitstekend gedaan! Ik heb in elk geval heel lang in het duister getast, en ik word nou wel echt heel benieuwd naar het uiteindelijke antwoord.
Lodewijk, jij hebt volgens mij al wel vaker aan Wie is de Mol-spellen meegedaan. Wat maakte deze voor jou uniek?
En Jacco's; waar hoop jij het meeste op in de volgende editie waarin jij (hopelijk) meedoet?