Hoe zijn jullie afgelopen jaren te werk gegaan om een goed liedje te vinden?
Ik doe het via Youtube en Google, maar begin eigenlijk altijd standaard op Google. En een
kleine tip voor als je er nog niet aan gedacht hebt: in het Engels googlen/zoeken.
Er zijn dan bijvoorbeeld altijd wel lijstjes te vinden van artiesten in een bepaalde stijl vanuit een land.
Verder ga ik dan eerst een paar rondes op zoek naar toffe artiesten, kopieer ik een hele rits aan linkjes en plak ze onder elkaar in Word. Daarna wordt het een kwestie van luisteren en nadenken over wat ik tof vind. Soms komt daaruit dat alle liedjes die ik eerst mooi vond en kopieerde, tóch niks blijken te zijn. Maar dan scheelt het dat je al wat van de verschillende muziek hebt gehoord en weet welke artiesten of welke hoek je mooi vind. Dan zoek ik daar nog wat in door en vaak komt er dan wel wat moois tevoorschijn.
Hoop dat je er wat aan hebt, zo'n zoektocht is vooral ook een kwestie van geluk, voor mij. Want ik zocht eergisteren ofzo voor het eerst, kwam toen hele mooie liedjes tegen en gisteren zag ik juist weer precies niks. Vanmorgen even paar minuten gezocht: vond ik wéér iets gaafs.
Maar over een week kan ik diezelfde liedjes misschien ook alweer vreselijk vinden als ik wat verder heb gezocht, haha.
Oh, en het kost mij wel veel meer tijd wanneer je zelf op onderzoek uit moet gaan voor het doorgeven van verschillende landen. Wanneer je één land krijgt is het wel een stuk minder tijdrovend, is mijn ervaring.