Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje raar om te beoordelen op het aantal views, want je weet helemaal niet wat veel views zijn voor een ander land en een specifieke taal. Een Spaans of Frans liedje bijvoorbeeld gaat sowieso vrij veel views hebben, want ze spreken die talen in nogal veel landen. Zelfs als je daar rekening mee houdt, lijkt het me lastig inschatten wat veel en wat weinig is.
Het enige waar ik wel naar kijk is of een nummer of artiest niet in Nederland superbekend is en bijvoorbeeld in de top 40 heeft gestaan (voor zover ik dat weet dan, ik ga niet elk nummer erop controleren). Maar een nummer wat in een ander land populair is ga ik daar echt niet op afrekenen. Dat maakt het zeker geen "te makkelijke" keuze.
En dit jaar 'een lied dat Engels heeft gebruikt, terwijl dat niet een officiële taal is'.
'een inzending met een veel te bekende artiest'
En 'een lied dat veel te bekend is'
Kijk, we weten allemaal welke drie landen dit zijn, maar toch vind is het zo leuk om ze niet bij hun naam te noemen.
Ik weet vaak helemaal niet om welk nummer het gaat
In dit geval denk ik de artiest wel te weten, en weet ik het nummer met Engels niet omdat ik ze nog niet geluisterd heb
Maar nog een bekend nummer naast de bekende artiest? Geen idee welke dat is