Bonjour!
Bedankt iedereen voor alle punten!! Hopelijk zit er toch nog ergens een 12-puntertje tussen dadelijk! Maar spannend is het zeker
.
Voor we naar de punten van Frankrijk gaan, eerst even naar de 0-punters, onderverdeeld in verschillende categorieën.
VerschrikkelijkZwitserland: Maar echt, wat een pure ellende is deze inzending. Ik kon dit echt niet aanhoren en afluisteren, dat heb ik zelden eerder gehad. Wat een horror, wat een overdreven geschreeuw.
KansloosDe jury van Frankrijk vond de volgende inzendingen kansloos:
Bulgarije: Een kind insturen is kansloos
Malta: Vals zingen is kansloos
Spanje: Dit genre is kansloos
Verenigd-Koninkrijk: Deze inzending neemt zichzelf niet serieus, dat is kansloos.
Nederland: Een bekend nummer is kansloos
Litouwen: Een dubbele inzending is kansloos
Niet mijn dingZuid-Korea, te poppy en meeeeh
Ecuador, Niet mijn genre, maar binnen het genre een van de leukere inzendingen ooit
Ijsland: Dat geknip tussendoor ga ik heel slecht op.
Hongarije: Te zweverig voor mij
India: Nee, dit is het ook niet. Ik kan hier gewoon te weinig mee
Kazachstan: Wint de prijs voor schreeuwvrouwen van dit jaar. Maar niet mijn ding
Finland: Kabbelt teveel voor, niet slecht, maar niet kansrijk
Brazilie, leuk deuntje maar daar blijft het voor mij bij
Net geen puntenNieuw-Zeeland: Nummer is niet slecht, maar echt te eentonig voor mij
Libanon: Creatief is het zeker, maar ik geef geen creativiteitspunten. Dus dan schiet het muzikaal net tekort.
Mongolië: Ik vond dit verrassend leuk, maar dit nummer is toch buiten de punten gevallen. Ging wel vervelen na een paar keer.
Griekenland: Zo slecht vond ik dit niet eens qua melodie en opbouw. Maar zangtechnisch echt te slecht.
Roemenië: Ook zo'n typisch voortkabbelende inzending die niet slecht is, maar niet goed genoeg.
VS: Ik vind hem écht goed zingen. Maar dit is niet het genre wat in mijn spotifylijst komt. Net buiten de punten helaas.
Letland: Matig in alles eigenlijk. Nergens slecht. Nergens goed.
Ierland: Goed nummer, maar legde het af tegen degene die nu 1 punt heeft op bekendheid.
Filipijnen: Creatief ja! Zang mwaa. En ik geef zoals gezegd niet snel creativiteitspunten.
De punten!1 punt voor
Mexico, prima deuntje. Zit ontzettend snel in je kop. Hou ik van. Tot ik het beu ben.
2 punten voor
Wit-Rusland, Het is iets teveel schreeuwen. Maar de melodie is goed.
3 punten voor
Oekraïne, Dit nummer kon ik beter waarderen na een aantal keer luisteren. Het is gewoon een lekkere plaat!
4 punten voor
Denemarken, Het nummer is echt wel goed. Maar op de een of andere manier blijft het niet zo hangen als andere nummers
.
5 punten voor
Noorwegen, refrein blijft als een kneiter hangen. Maar verder vind ik het een iets te standaard nummer
6 punten voor
Zuid-Afrika, oké ik moest 6 keer luisteren voor ik dit serieus nam,maar SOET EN SUUR bleef in mijn hoofd. Op een irritante maar toch ook grappige/leuke manier. Het heeft wel wat.
7 punten voor
Oostenrijk, KIJK!!! Vanaf hier word ik echt enthousiast. Wat een lekker deuntje. Nummer wordt lekker aangezet. Tekstueel prima, zang kan beter, maar who cares?
8 punten voor
Duitsland, Lekker hoor dat instrumentale achtergronddeuntje in het refrein. Dat is vaker gebruikt en gewoon briljant. En zij zingt goed. En het blijft hangen. Topnummer!
10 punten voor
Noord-Macedonië, Deze bleef maar stijgen en stijgen per luisterronde. Eerst denk je het is balkanmeuk, nu denk ik: Het is gewoon een ontzettend lekker nummertje. Gaat de spotifylijst in hier!
12 punten voor
Geloof het of niet, Daisy!!
..... SLOVENIË..... Ja dit nummer is het voor mij gewoon, beetje rockerig maar niet té, lekker melodietje. Prima zang. Blijft niet tot ellendens toe in je hoofd maar is wel herkenbaar. Deze mag winnen!