Ondanks de overload aan informatie, is er toch nog een ''rationeel'' geluid te horen geweest bij WNL op Zondag. Hoe bizar, op de locatie waar vorige week 1500 molloten werden geweerd tijdens de ontknoping van het WIDM-seizoen.
Onwillekeurig zie je akelige dingen voorbij komen, zoals het verhaal van Jensen, die wel even de deskundige uit gaat hangen, en in feite mensen oproept om te doen wat ze altijd deden. Ik heb geprobeerd het filmpje te bekijken, maar ik ben op 1/3 afgehaakt. Ik kon er niet meer naar kijken.
Dan heb je nog de foto's van dagjesmensen die klaarblijkelijk echt niet door hebben wat er aan de hand is. Zo was er een tweet van iemand die kwaad was dat ie bij de IKEA tot twee keer toe verkeerd eten had gekregen, en al 2 uur stond te wachten, terwijl zijn zwangere vrouw niet eens naar het toilet mocht.
Ik twijfel aan de echtheid van die tweet, en daar heb ik een reden voor: op de eerste plaats: als je partner echt zwanger is, waarom neem je haar dan mee naar IKEA, als je weet dat die winkel al 3 dagen dicht is? Mij maak je niet wijs dat mensen dat niet hebben geweten. Hoe ''afgesloten'' kun je zijn?
Verder verkeer ik in dubio: ik werk nog steeds, maar we houden wel zoveel mogelijk afstand. Ik neem wel voorzorgsmaatregelen om brievenbussen niet aan te hoeven raken. Maar hoe lang kan ik blijven werken?
UPDATE:: zojuist de eerste keer het Alert binnengekregen. Wellicht dat ze hiermee de massa dagjesmensen WEL bereiken. Het zal in een groep extra binnenkomen, hoop ik.
Valse hoop, vrees ik.