Een soort levensweg extreme?
..behalve dat je daar, net als bij monopoly, eigenlijk nauwelijks zelf invloed hebt
Don't get me wrong, Levensweg was een van m'n favoriete spellen als kind
Eigenlijk is Foute Vrienden een soort heel raar partyspel. Als in: tis super los en informeel en alles.
..maar tegelijk duurt het zo 2-3 uur en is het eigenlijk zowel stevig tactisch als strategisch.
Je hebt allemaal tellertjes (bijvoorbeeld geld of drank), en een serie levensdoelen (bv bijbelkring; troostchocola; of ambtenaar worden). De doelen worden per opbod verkocht. Als je een levensdoel hebt, dan staat daarop welke stand van de tellertjes je nodig hebt om dat doel te behalen. Als dat zo is, dan kan je dat doel spelen. En degene die als eerste 5 of 6 doelen ofzo behaalt, die wint.
Zijn weinig spellen die voor zoveel hilariteit zorgen. Voornaamste nadeel is echter dat je het denk ik eigenlijk toch minimaal wel met z'n 4en moet spelen.
Vind het wel tof dat er steeds meer spellen lijken te worden gemaakt die ook een 1-persoons-optie hebben
In tegenstelling tot Jacco's, ben ik wel meer van gezelschapsspelletjes dan van ingewikkelde bordspellen. Geef mij maar gewoon een simpel kaartspel, 30 Seconds, Monopoly, Cluedo, Rummikub, Stratego, Zeeslag of Machiavelli. Of dat spel dat je steeds iets moet tekenen en doorgeven.
Ik vind Schaken, Risk en Catan ook leuk, maar daar heb ik gewoon het tactisch inzicht niet voor.
Maarrrrr.. stratego heb je toch juist tactisch inzicht voor nodig?