Hoi biechtstoel!
Even een biecht tussendoor, want waaaah!
Brent is dus afgevallen, wat superjammer is, en ook supervreemd want ik vond hem echt heel erg verdacht. Maar dus ook wel weer goed, want nu kan ik in ieder geval geen vragen meer op Brent inzetten. Dit brengt mijn verdachtenlijstje terug tot 3, maar eigenlijk kan Michael ook echt de Mol niet meer zijn. Hij is supergoed bezig in de Escape Room met alles en ook in de vermiste koeienopdracht heeft hij volgens mij serieus zijn best gedaan. Bovendien begreep hij net als ik de opdracht eerst niet helemaal en dat vind ik ook onmols, alhoewel niet geheel foolproof.
Blijven Robbie en Lodewijk over. Robbie is niet afgevallen, dus ALS hij de waarheid sprak over zijn test, moet hij de Mol zijn, of Brent had wel heel weinig vragen goed. Wat op zich zou kunnen, als Lodewijk de Mol is, want volgens Chardo nam Brent Lodewijk deze keer niet meer mee. Lodewijk dus... Hij is wat actiever geworden, maar nog steeds geloof ik er niet zo in. Maar ja volgens mij moet een van deze twee wel de Mol zijn! Het kan niet anders! Ik ga vrijdag nog eens alles nalopen van deze aflevering, en dan een uiteindelijke keuze maken, maar ik denk dat ik ga spreiden op alleen Robbie en Lodewijk. Heftige keuze wel, zal het er ook nog wel eens met Chardo over hebben, maar volgens mij is er niemand anders meer die het kan zijn.
In de Discord hebben Chardo, Lodewijk en ik inmiddels op initiatief van Lodewijk een bondje opgericht. Lodewijk zegt dat hij MV en Robbie verdenkt, en ik heb gezegd dat ik hen ook verdenk, maar ook dat ik Lodewijk verdenk. Dat snapte hij niet en hij was zich wel aan het verdedigen, maar ik weet nog niet of ik dat nou mols vindt of niet, want Brent deed dat ook vorige week. Chardo en ik hebben wel besloten niet te delen dat we MV eigenlijk al afgestreept hebben vanwege de testlijstjes van Tim en Vermoljoen, dus Lodewijk mag er nog even lekker uit gaan op MV (maar ook weer niet want hij is leuk...) DILEMMA'S!
Twee van de drie opdrachten zijn inmiddels al afgesloten. De vermiste koeien ga ik vrijdag nog eens even goed naar kijken, en weerwolven ook, maar ik kan al wel vast zeggen dat het weer typisch is van MV om mij meteen te slachten Ik had het natuurlijk moeten zien aankomen, want ja zo gaat het altijd als ik weerwolven speel, maar ik kon nu dus echt helemaal niets meer doen. Chardo heeft me verteld dat hij een Joker gewonnen heeft, en ik geloof hem. Vindt het wel wat schaars. We denken dat Robin en MV ook een Joker hebben, maar ik heb het voor de zekerheid ook nog even aan Robin gevraagd. Wie weet komt er nog verrassende informatie naar voren. In ieder geval geen geld verdiend, dus goede opdracht voor de Mol. Of die ook echt iets heeft gedaan, weet ik nog niet precies. Ik moet die opdracht ook nog maar eens analyseren.
Ik zal je vrijdag wel inlichten over eventuele nieuwe inzichten na mijn analyse en over wat ik ga doen in de test
Byee!
Daar zijn we weer. Een ronde verder. Brent is nog steeds weg en ik ben eigenlijk niks wijzer geworden. Er gaan zoveel gedachten door mijn hoofd nu. Is Robbie nog wel de Mol als hij ons zo heeft gedragen in de escape room? Lucy zegt ook dat hij beweert dat hij vol op MV heeft ingezet en dat waarschijnlijk weer gaat doen. Waarom zou je dat doen of zeggen als Mol, maalt het door mijn hoofd. Stel MV valt af, hoe dek je die verdenking nog in? Is het niet gewoon een tunnelvisie en wil ik het verkeerd zien bij Robbie?
Maar wie is het dan wel? Is het dan toch Lodewijk? De kandidaat die op inactiviteit speelt. Als hij de Mol is, dan heeft hij zo weinig invloed gehad tot dusver. Dat dammen heeft hij toch wel goed gedaan door de juiste Mol aan te wijzen. Hij wilde nog mijn woord bij het vallend fruit verbeteren. De enige twee concrete fouten die hij heeft gemaakt zijn de verkeerde kandidaat raden in de eerste opdracht en abrupt de tuktuk straten, waardoor we een koe mis zijn gelopen. Twee op dertien is wel weinig voor een Mol.
En Michael heeft het Weer Koeien spel best goed uitgevoerd, maar ook vooral het koeien zoeken. Niks voor een Mol. Ja, dat hij niet uit zijn kooi kon ontsnappen was niet zijn schuld. Ik had nooit verwacht dat die afstandsbediening in de zak van Robin zat.
Ik heb in ieder geval twee jokers. Ik ga aanzien hoe moeilijk ik de test vind. Spreiden op sowieso Robbie en Lodewijk. Een paar vraagjes nog op Michael. Misschien nog wat op LdH en Robin. En dan hoop ik dat er nog iemand is die mij sterk verdenkt en helemaal fout zit, want ik heb echt een extra ronde nodig nu.
Biecht 4 Lodewijk Backer:
Aflevering #4: