Ik gooi mijn punten er ook maar gelijk bovenop want ik ga nog wel het een en ander aan de volgorde veranderen zie ik
---
शुभ दिन दुनिया! यह यूरोविज़न गीत प्रतियोगिता में भाग लेने का सम्मान है!
Deze taal, het Hindi, maakt het allemaal wat moeilijk om mee te lezen met mijn puntenverdeling voor het Realitynet Songfestival. Gaan we dus niet doen, heeft niemand zin in. Heb ik de aandacht van D*N inmiddels alweer terug?
Laten we beginnen met te vertellen dat ik eerst het kaf van het koren heb gescheiden. Door de groep in twee pools in te delen, heb ik er van beide potten de hoogste 10 door laten gaan naar een finale voor mezelf, waarin ik de laatste paar liedjes vaker heb geluisterd. Bekijk de spoiler voor de uitslag van de twee potten.
Pool 1
1. Filipijnen
2. Jordanië
3. Nigeria
4. Verenigde Staten
5. Colombia
6. Mauritius
7. Israël
8. Vietnam
9. Egypte
10. Nieuw-Zeeland
--- na de eerste pool afgevallen ---
11. Argentinië
12. Japan
13. Chili
14. Cuba
15. China
16. Myanmar
17. Saudi-Arabië
18. Mali
19. Irak
Pool 2
1. Indonesië
2. Ghana
3. Mexico
4. Thailand
5. Tanzania
6. Zuid-Afrika
7. Singapore
8. Kirgizië
9. Suriname
10. Angola
--- na de tweede pool afgevallen ---
11. Canada
12. Australië
13. Iran
14. Libanon
15. Marokko
16. Zuid-Soedan
17. Zuid-Korea
18. Ecuador
19. Peru
Vervolgens ben ik met deze twintig liedjes wat heftiger aan de slag gegaan.
Ik houd het even bij een korte uitleg van de top 10.
1 punt gaat naar
de Verenigde Staten
Een prettig liedje waar niet veel aan op te merken is. Zang valt positief op.
2 punten gaan naar
Nigeria
Een liedje die recht het hoofd in gaat en er nooit meer uit komt. De stem van de zangeres vind ik wat minder en ze heeft nogal een accent, maar ik kon niet anders dan hier vrolijk van worden.
3 punten gaan naar
Colombia
Dit soort lekkere liedjes brengen me naar een tropische vakantie die we in 2020 nooit hebben kunnen hebben. Fijn om toch even dat gevoel te krijgen.
4 punten gaan naar
Zuid-Afrika
Ik zou moeten zeggen dat dit voor een groot deel wel mijn muzieksmaak omvat. Lekkere indiepop. Super licht. Natuurlijk niet super uniek of opvallend, maar goed genoeg voor vier mooie punten.
5 punten gaan naar
Thailand
Ik kan hier bijna wel mijn commentaar voor de vierpunter neerplakken. Behalve dan dat deze vijf punten krijgt in plaats van vier natuurlijk.
6 punten gaan naar
Mexico
Misschien wel mijn meest controversiële keuze in mijn puntenlijstje. Vooral omdat deze muziekstijl me vaak niks zou doen. In dit geval greep het me wel, en viel het me positief op.
7 punten gaan naar
Jordanië
Je hebt een enorme dosis lef nodig om deze muziek in te durven sturen. Ikzelf ben wel erg thuis in de symfonische rock/metal hoek, dus ik kon dit ontzettend waarderen.
8 punten gaan naar
Ghana
Tijd voor de top 3. Ook hier zie je weer het rockrandje terug wat ik graag zie in nummers. Dit nummer heeft iets pakkends, maar is in zijn geheel (voor mij) goed te behappen, ondanks de vele herhalingen in tekst soms. Toch is dit mijn derde plek geworden.
10 punten gaan naar
Indonesië
Het jazzy randje van dit nummer vind ik fantastisch tof gedaan. Zulke lichte en zweverige muziek kan me ontzettend bekoren. Vooral ‘s avonds, vlak voor het slapengaan. En laat ik de deze puntenverdeling nou precies onder die omstandigheden hebben bedacht...
12 punten gaan naar
Filippijnen
Er kan er maar één winnen en dat is bij mij overduidelijk deze. Dit nummer had voor mij het totaalpakketje. Het is het enige nummer wat in mijn Spotifylijst is beland. Hij is echt tof. Ik gok echter niet dat dit nummer heel hoge ogen gaat gooien. Echter, de kiezer van dit nummer kan op volle kudo’s van mij rekenen. Wat een lekker nummer! Gefeliciteerd Daisy.
Daarmee komt een einde aan de puntenverdeling van India. Dan rest mij nog één ding te doen. De puntenverdeling updaten.