Gezien ik weet dat jullie graag nog eens zoiets zouden organiseren en wel feedback willen hebben ga ik een poging doen tot uitgebreide feedback waar jullie hopelijk een volgend spel wat aan hebben. Ik heb sowieso super genoten van het spel en jullie hebben het super goed gedaan, dat staat sowieso vast!
. Volgens mij zijn de meeste verbeterpuntjes echt kleine dingen, schoonheidsfoutjes etc.
Overkoepelend-> Ik vond de aangepaste eliminatie erg fijn en veel beter dan The Big Escape. Dat er vooral de eerste twee afleveringen massaal gedeeld was, was echt de deelnemers hun eigen schuld. Gelukkig was dit niet blijvend.
-> Puzzle Master was een leuke toevoeging!
-> Aanwijzingen en sleutelwoorden. Eigenlijk vond ik dit best prima gaan. Pool moest ik nog lang genoeg over nadenken om erop te komen. Ook Klopp en Hunted kon je met minder dan 3 aanwijzingen zeker mis interpreteren. Want ik denk als je alle drie de aanwijzingen hebt, je het wel zou moeten kunnen zien met een beetje nadenken. Bij Andante en Bismarck zaten er aanwijzingen tussen die de opties al zo klein maakten dat het makkelijk werd, Panama was gewoon te makkelijk en Marvel was aan de moeilijke kant (hoewel het ook niet erg is als iedereen het fout had). Dit lijkt mij sowieso het lastigste onderdeel van het spel, dus dit hebben jullie echt niet verkeerd gedaan.
De opdrachtenSelectie - Prima starter, inderdaad goed om drie puzzels te doen en niet eentje. Ook leuk dat het niet helemaal los stond van de rest van het spel (door de verbinding met wachtwoord vergeten).
Wie is wie?- Perfecte starter, leuk bedacht! En gelijk een eerste twist. Op het moment van spelen dacht nog bleh heb ik net die crypto opgelost, moet ik mijn hint nog gaan verdedigen door een complete gok én waarbij ik afhankelijk ben van de hele groep (vandaar ook mijn deal naar Brtdm). Maar achteraf denk ik dat het een prima twist was. Die keuze qua tactiek was er natuurlijk ook gewoon.
Wachtwoord vergeten- Wat een ramp van een opdracht natuurlijk, maar erg sterk bedacht. Sterkste twist denk ik in het spel en gelijk op scherp gesteld. Ik vond dit een hele goeie opdracht. Bij een volgend seizoen zal iedereen gelijk argwanend zijn.
Reis door Realitynet- Heerlijke eerste teamproef, genoeg onderdelen, genoeg te doen, ik vond deze ook heel sterk. Eén punt van verbetering zat bij het onderdeel van Luchtmaniak en mij. We moesten na een tijdje voor een hint de highscore van Tetris verbeteren. Moeilijke opdrachten zijn leuk enz. maar die was wel iets té onmogelijk, ook gezien de speeltijd die we hadden en de onmogelijk hoge score die er voor stond. Hierdoor waren wij compleet uitgeschakeld vanaf dit punt.
Chinees Karakter- Deze kwam niet zo uit de verf, hier had nog een ander spelelement in gemoeten. Ik denk eerlijk gezegd ook dat de consequenties waarbij ze door elkaar werden gewisseld niet erg moeilijk zou zijn en dat iedereen wel had onthouden welk teken hij/zij moest hebben.
Unescode- De opdracht zelf was leuk om te doen. Iets te tijd gebonden, ik dacht ook toen ik hem online zag staan "shit dit moet ik snel doen anders zijn die aanwijzingen weg". Ik zou voor dit soort opdrachten sowieso als tip meegeven om eerst een uitleg te geven en een tijd te geven wanneer de opdracht online komt. Dan kunnen deelnemers in ieder geval voorbereid beginnen en aanwezig proberen te zijn.
Vlag en Wimpel- Deze vond ik weer leuk. Af en toe wat discutabel qua eerlijk spel gezien alle vlaggen werden geraden, maar daar moet je een beetje vertrouwen in hebben. Verder prima opdracht, niets op aan te merken.
De Smaakpolitie- Eens met Swifty dat het leuk was dat we de kans hadden om elkaar dwars te zitten. Ik vond het ook best een leuke frustratie opdracht. Tip is natuurlijk even checken hoe je plaatjes er uitzien
. Wat anderen misschien niet weten is dat ik hier volgens mij de eerste was die de kruiswoordpuzzel speelde en de letters op het plaatje waren zo klein dat ik het echt niet kon zien. Maar zoals vrijwel het hele spel gebeurde werd mijn protest hier ook goed opgelost, waarvoor props.
Kilogrananas- Ten eerste, topnaam, nog steeds fan. Ik was wel fan van het calorieën inschatten. Het stukje met de rebus en de top 5 groente was een beetje vaag uitgelegd, maar dat was duidelijk denk ik.
Voedsel Gif- De hint was te makkelijk waardoor dit een beetje in het water viel en een wedstrijdje online zijn op het juiste moment werd.