5. Wat was jouw sportmoment van het jaar?Pogacars tijdrit in de Tour.Ik ben een stuk minder sportfan dan sommigen hier.. en een stuk meer dan anderen
Dus ik volg het gedeeltelijk wel redelijk, maar vergeet ook veel. Vond het daarom lastig om iets überhaupt te bedenken.
Maar Pogacars afsluitende tijdrit was buitenaards.
Achteraf was de vlammencrash van Grosjean zeker ook een optie geweest, hoewel ik die niet live meekreeg.
6. Wie is jouw favoriete Pokémon en waarom?* Spheal, vanwege z’n Nokia & Bluetooth-headset. I mean, ik weet genoeg van pokemon dat ik een voorkeuren zou kunnen hebben enzo. En bijvoorbeeld Lapras, sure, die begrijp ik ook wel weer bij mij.
Maar scrollde even snel door de verschillende generaties, en mja, mwah, vond er niet echt enorm eentje bovenuit springen.
..en toen herinnerde ik ineens Drawfee.
Jongensnogaantoe, dat is geweldig, gaat dat kijken. Als ik in een pesthumeur ben, dan moet ik gewoon even kijken hoe Julia (niet gehinderd door enige kennis) een stel pokemon een compleet nieuw uiterlijk geeft. Zoals Spheal, die in je lokale winkelcentrum werkt.
De rest van de aflevering is ook leuk hoor, maar Spheal begint rond 10m
7. Welke film of televisieserie heb je in 2020 ontdekt?Jane the VirginYe, ik dacht al dat daar slecht op zou worden gescoord
Zelfs Starlight heeft 'm fout
David Attenborough, man... ik snap het wel hoor... maar ik vind z'n recente programma's gewoon moeilijk om te kijken. Z'n focus op de vernietiging en teloorgang is geheel terecht & kan ik hem alleen voor prijzen, maar ja...
Verder ook meerdere andere uistekende opties. Dark & Sherlock zijn beide geweldig. The Queen's Gambit is ook enorm sterk, en man, wat is eindelijk schaken eens accuraat in een film/serie weergegeven
Ze gebruiken zelfs interessante partijen en stellingen - wat wil je nog meer.
En Lucifer heb ik gemengde gevoelens over. Begon heel interessant, maar daarna vond ik de kwaliteit hard achteruit rennen, tot ergens de tweede helft van seizoen 2 if memory serves. That said, daarna heeft het zeker uitstekende afleveringen gehad. Moet alleen nog eens het laatste seizoen eens kijken. Maar aan die serie begon ik al 2,5 jaar geleden ofzo, dus niet bepaald nieuw.
Ohja, maar Jane the Virgin dus. Ik had heel lage verwachtingen, maar na meermaals aansporen toch een kans gegeven. Ennnn het is hilarisch
Soms kloppen verwachtingen totaal niet... zoals ook nog bij een andere vraag zal blijken.
8. Wat is jouw meest beluisterde nummer van 2020?**Big Wild - Aftergold feat. Tove StyrkeIk doe niet echt aan Spotify, dus daar kon ik niets opzoeken.
Dit was m'n best guess, maar ik verwacht eigenlijk dat een ander nummer vaker is geluisterd. Zou alleen niet weten welke.
Hans Zimmer is fantastisch, dus snap zeker dat dat bij me is gezet. Had eigenlijk ook nog wat vaker Nightwish bij mij vermoed, want ik dacht (maar misschien dat ik mis zit) dat ik dat in eerdere jaren ook vaak genoeg heb gepost.
Ohja, trouwens, qua filmmuziek is Two Steps From Hell, uit Poule B, ook absoluut fantastisch. Neem nu Protectors of the Earth
..ohja, en qua Baby Got Back ben ik eerder fan van deze versie
Wat is jouw favoriete Nederlandstalige liedje?***Herman van Veen – LaterHerman van Veen heeft zoveel mooie nummers
Heb deze al vrij vaak een beetje gezongen (blijkbaar met de nadruk op 'een beetje', aangezien Starlight orenschijnlijk nooit de tekst had verstaan
). Maar moet altijd automatisch grijzen als ik 'm hoor - dan weet je dat het nummer goed zit
Intrigerend genoeg heb ik Over de Muur van Klein Orkest ook sterk overwogen, die in mijn poule uiteindelijk door Michael90 is ingezonden.