De schrik sloeg op het gezicht van Lindaniak. "Wauw, wat een lefspeler hebben we vanavond! Met een bod van meer dan een ton nog drie koffers open gaan maken."
Mrchipie en MV zaten echter zelfverzekerd in de studio. "Ik ga nog een keertje door," zei mrchipie, "Er zit meer in, ik weet het zeker! Koffers 7 en 14 zijn veilig om open te maken. Maar wat daarna...."
"Zal ik de eerste twee koffers alvast voor je open laten maken?" vroeg de lieftallige tv-host. Zo gezegd zo gedaan. In koffer 7 zit...
€50.000,-HUPPA! De eerste koffer hebben we overleefd, de twee miljoenen hebben we nog binnenboord. En nu focussen, want we hoeven er nog maar twee open te maken. Koffer 14 zei je? Veertien it is, show us the money! In koffer 14 zit...
€200.000,-Lindaniak sloeg de handen verschrikt over de mond. "Het zou toch niet zo zijn dat je echt miljoenen in je koffertje hebt zitten? Dat zou wat zijn, wat een fantastische opening van dit seizoen! En wat een spanning."
Er zijn nu dus twee van de drie koffers geopend. En hoewel beide bedragen in het rechterrijtje stonden, hebben we de miljoenen ontweken. Als we dat voor de laatste koffer nog één keer kunnen doen, kunnen we een fenomonaal hoog bod verwachten van de bank. Ook al moet ik het zelf uit ze gaan trekken
Mrchipie keek gespannen naar zijn kameraad.
"En wat nu? Ik weet het echt niet meer. Jij nog ideeën voor koffers?"
MV stond op van zijn stoel en liep naar de kofferdames toe. Hij ging één voor één voor de dames staan, en keek ze vanaf anderhalve meter diep in de ogen aan.
Lindaniak schuifelde voorzichtig naar een van de crewleden. "Do we need to call security?"
Op dat moment liep MV echter met een voldane grijns terug naar zijn stoel.
"Koffers 4, 5, 12 en 26 moet je afblijven. De rest is free to go."
Mrchipie fronste na deze methode, maar besloot er op te vertrouwen. Hij koos koffer 23, en daarin zit...
... een bedrag van ...
€500,-
Yowza! De ene na de andere vist hij eruit, om de weg voor hemzelf vrij te maken naar een prachtig eindbedrag. Dit flutbedrage van 500 euro is uit de weggeruimd, en daarmee een perfecte afronding van deze openingsronde.
Maar wat betekent dit voor de bankbod? De bank heeft ons eerder deze aflevering teleurgesteld, maar nu kan het bijna niet meer anders toch? Met deze bedragen nog in het spel moeten we wel een noemenswaardig bod gaan krijgen.
Ah! De bank is zo ver. Laten we gaan kijken!
De bank begint te knipperen...En het vierde bod voor mrchipie is ...
€274.000,-KIJK! Dat zijn nog eens biedingen van de bank. Hier kunnen we wat mee. En nu wordt het echt spannend in deze finale. Want wat gaat mrchipie hiermee doen? Casht hij dit bod van de bank? Met nog maar 2 koffers te openen is er immers een kans dat de koffers met de miljoenen erin geopend worden. En dan komen we nooit meer bij dit bedrag in de buurt. Dan vallen we waarschijnlijk terug onder de ton qua bankbod, want de twee bedragen die daarna komen zijn de €400.000,- en de €100.000,-.
Het publiek begon zich er mee te bemoeien. Vanuit de tribunes schalde het: "DOORSPELEN! DOORSPELEN!
Dat is zeker ook een goede optie. Want als je doorspeelt en je houdt ten minste één van deze twee bedragen in het spel dan ga je alleen nog maar omhoog qua bankbod. En de kans is natuurlijk veel groter dat je één van de andere 6 bedragen eruit vist. Dat kan je allemaal hebben, die kunnen we missen.
Of kunnen we nog verder dromen, en zit de 5 miljoen gewoon in jouw koffertje? Herbergt jouw koffer 6 het megabedrag waar je de rest van je leven blij mee blijft?
De keuze is aan jou mrchipie. Denk goed na, accepteer je dit bod van de bank? Of speel je door en ga je nog 2 koffers openmaken. Denk bewust na en maak dan de keuze. Druk je op de rode knop en accepteer je het bod? Of doe je het kastje dicht om door te spelen?