Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 108569 keer)

Offline Enermol

• Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #860 Gepost op: 4-05-2023, 09:42:27 »
Ik keek vd week RTL Boulevard en daarin werd duidelijk dat Jordy wel degelijk doorhad dat z'n broer een verrader was, en dat als ie m die avond niet had gechanteerd, waarschijnlijk de dag erna had weggestemd. Dat is er dus slim uit ge-edit.

Haha, ja dat zou ik achteraf ook zeggen  :P

Sander had jordy er al eerder uit moeten werken, maar dat kon die niet. Maar ja zoals al velen hebben gezegd, 2 broers in het spel werkt niet.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #861 Gepost op: 5-05-2023, 12:28:01 »
Wat hebben de getrouwen er aan om een verrader uit te stemmen als er daarna één terug komt? Dan maak je het je team alleen maar moeilijker, want niet alleen zijn er nog evenveel verraders, het verradersteam is ook nog eens veranderd en je moet dus iedereen die je toch wel had afgeschreven, opnieuw gaan bekijken. Dus als getrouwe die wil winnen, is het om deze reden speltechnisch niet slim om verraders eruit te stemmen.
Daarom klopt het spel ook niet als je het mij vraagt.
Wat je misschien zou kunnen doen om het toch aantrekkelijk te maken om verraders te verbannen is om een soort van immuniteitspunten toe te kennen aan getrouwen die op een verrader hebben gestemd. Uiteraard weet je zelf niet wanneer je een punt hebt gescoord.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #862 Gepost op: 5-05-2023, 13:16:20 »
Het spel klopt in Nederland niet inderdaad. In de internationale versies hebben ze dit deels opgelost door de volgende aanpassingen:
- de kandidaten weten niet hoeveel verraders er zijn en worden ook niet ingelicht over of er iemand nieuws bijkomt.
- de verraders winnen als er bij het eindspel nog een verrader over is

Hierdoor krijg je een spannend spel, waarbij de kandidaten moeten inschatten of ze alle verraders hebben gevonden of dat nog door moeten gaan met verbannen. Pas als alle kandidaten willen stoppen met het spel, wordt het geld verdeeld en wordt bekend of de verraders of getrouwen hebben gewonnen. Hoe minder verraders er over zijn, hoe gemakkelijker de getrouwen winnen. Het heeft dus zin om verraders te verbannen.

Er komen nog steeds tussentijds verraders bij, maar door de spelopzet heeft dat minder invloed dan in de Nederlandse versie. Los daarvan is het eindspel veel spannender. Doordat de deelnemers nu weten dat er nog twee verraders in het sp zijn, is er nauwelijks spanning. Dit is totaal anders als de deelnemers dit niet zeker weten.

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #863 Gepost op: 5-05-2023, 21:54:15 »
Ik vraag me af of Chahid echt nog zo erg twijfelde of dat dat was om nog een beetje spanning in de finale te krijgen. Het was toch wel erg duidelijk nu dat de broers het waren...

Vond het wel leuk de eerste ronde dat het nog even spannend was ivm het aantal dolken.

Verder een vreemd seizoen. Eigenlijk door vrijwel iedereen niet echt goed gespeeld dit keer. Vond het jammer dat Billy en Noor zo laf speelden en 5x ofzo mee gingen op getrouwen om zelf buiten schot te blijven, maar het is duidelijk wel de beste tactiek. Onder de radar blijven, de verraders laten denken dat je niks weet en dan in de finale toeslaan.

Hoop dat ze voor een volgend seizoen wat veranderingen aanbrengen zoals hierboven omschreven, door niks te delen over hoeveel verraders er zijn en of er verleid is of niet denk ik ook dat het een stuk spannender zou zijn. En alsjeblieft geen familieleden meer... en zeker niet als je dan 1 er van verrader maakt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #864 Gepost op: 5-05-2023, 22:47:13 »
Net de laatste aflevering gezien. Ik ben blij dat de finale soort van eerlijk is verlopen, zonder al teveel ingrepen van de productie, al vond ik de twee dolken wel wat veel van het goede.

Het seizoen is eigenlijk als een nachtkaars uitgedoofd met twee verraders die al ontmaskerd waren en twee spelers die het spel erg onder de radar hebben gespeeld. Noor en Billy waren nauwelijks aanwezig in het spel en hebben daarmee de verraders erg in de kaart gespeeld.

Eigenlijk gunde ik geen van de finalisten de winst, al heeft Chahid het nog het beste gespeeld.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #865 Gepost op: 5-05-2023, 23:26:30 »
Wat Noor en Billy hebben gedaan is het spel spelen, jezelf luisterend en kijkend aan de zijlijn ophouden en meegaan met wat de groep oppert om maar niet op te valllen. En dat ging zo ver dat beide broers ze totaal over het hoofd zagen . Is dat een leuk spel ? Nee totaal niet , in de eerste afleveringen zie je dit soort spelers niet ( Dionne in eerder seizoen bv ) ,maar ze kunnen vanuit de luwte alles observeren en naar het einde toe hun slag slaan .

Dit seizoen was om zeep  door de keuze van de verraders, het spel van de verraders onderling en dan de hele slechte keuze van Sander om zijn broer mede verrader te maken . 

Offline Feodora

• Forumlid
« Reactie #866 Gepost op: 5-05-2023, 23:53:54 »
Dit seizoen is inderdaad als een nachtkaars uitgegaan. Ik begrijp de tactiek van Noor en Billy wel. Ik hoop dat er in het seizoen met onbekende mensen beter gecast wordt en dat er betere verraders worden gekozen. Vooral dat laatste is in dit seizoem helemaal misgegaan.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #867 Gepost op: 6-05-2023, 00:05:25 »
Ik vraag me af of Chahid echt nog zo erg twijfelde of dat dat was om nog een beetje spanning in de finale te krijgen. Het was toch wel erg duidelijk nu dat de broers het waren...
Die indruk had ik ook. Maar wat een onsportief gedrag van Sander en Jordy bij het betoog van Noor waar werkelijk geen speld tussen te krijgen was. Ze lieten haar niet eens uitpraten. En dan Jordy die glashard ontkent dat hij zoooo was veranderd sinds hij verrader was geworden. Elke blinde kip kon dit vanaf een kilometer zien. Ja, ik was moe. Iedereen is moe. Daar ging het helemaal niet om. En dan die afgang van Sander die letterlijk een afgang was. Keek de getrouwen niet eens aan op het moment dat hij bekende dat hij een verrader was. Hoe onsportief kan je zijn.
Graag volgend jaar niet van deze types en zeker geen twee uit hetzelfde nest.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #868 Gepost op: 6-05-2023, 01:54:48 »
Zoals verwacht hebben de Getrouwen gewonnen. Noor was ineens heel erg fel, terwijl ze hiervoor amper iets gezegd heeft.

Het zou toch een stunt zijn geweest als Billy en/of Noor een Verrader zou zijn.

Het was geen best seizoen helaas, maar toch wel weer van genoten. Op naar de volgende met onbekende mensen, kijk er naar uit!

En nog even de Engelse serie afkijken. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #869 Gepost op: 7-05-2023, 14:43:00 »
Ik ben uiteindelijk toch wel positief over het seizoen hoor. Was toch nog wel spannend vond ik. Maar misschien ben ik easily impressed met dit soort dingen :)

En ik vond het eindspel nu ook veel beter. Dat het tot het einde toe toch nog getrouwen tegen verraders was.

Ik denk dat het fout van de verraders was om mensen te vermoorden die op hen zaten. Dát zorgde er voor dat de tactiek van Billy en Noor om niets te zeggen, kon werken. In het begin zijn er volgens mij best ook wel mensen vermoord die helemaal niet op het goede spoor zaten. Maar dat is naar het einde toe losgelaten. Dat is zonde, anders had Billy of Noor het misschien niet overleefd en had het heel anders kunnen lopen.

Op naar de volgende met onbekende mensen, kijk er naar uit!
Ben hier ook erg benieuwd naar :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #870 Gepost op: 10-05-2023, 08:09:23 »
Ik ben de Amerikaanse versie eens af gaan kijken.

Wel soort van doorspoelen omdat allemaal zelfde opdrachten zijn, maar dat doe ik feitelijk bij alle seizoenen  ::rofl::

Toch zie je daar ook het onder de radar blijven gedrag en haantjes gedrag maar wel goede discussies ook.

En de finale is wel een betere manier weer. Heel goed gespeeld ook om als enige verrader dan over te blijven.

Maar ook daar vind ik dat je op de stip alleen mag zeggen verrader of getrouwe en niet nog een heel betoog.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #871 Gepost op: 15-05-2023, 08:43:13 »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Yrien

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #872 Gepost op: 9-08-2023, 19:47:06 »
Ook de Australische versie staat nu op Videoland. Toch weer gekeken en ik vond het en geslaagde editie. Wel de typische edit herkenbaar van o.a. Married at first sight Australia (yes, guilty  8)). Hier hebben ze gekozen voor een individuele strijd om het schild. Dus iedereen weet wie het schild heeft. Het beschermd niet alleen tegen moord maar ook tegen verbanning. Vond ik goed werken. Dit combineren met het sfeertje van de Britse/Amerikaanse versie en dan zou het helemaal top zijn!

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #873 Gepost op: 12-08-2023, 14:53:30 »
duitsland krijgt ook een versie en die kunnen wij ook op tv zien, bij de duitse RTL, zender 58 van Ziggo

presentatrice is Sonja Zietlow, bekend van de duitse versie Boer zoekt Vrouw en Ich bin ein star: halt mich hier raus (dschungelcamp)

heb gisteren promo gezien tijdens reclame van Top Dog: promi special
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #874 Gepost op: 12-08-2023, 16:52:53 »
Heeft iemand al beelden gevonden van de nieuwe Nieuw Zeelandse versie en van Australië seizoen 2? Wat ik zo lees qua recensies is de NZ-versie niet echt de moeite waard, maar ben wel benieuwd. Australië seizoen 1 was fantastisch, hoop dat ik hem ook snel online kan terugvinden. Een Duitse versie, leuk!

Edit: de NZ-versie staat op Dailymotion (aflevering 1 en 2, de serie is nog bezig). Ik ben nu de eerste aflevering aan het kijken.

Edit2: ik heb nu de eerste twee afleveringen van de NZ-versie gezien. Ik ben positief verrast. De sfeer en opdrachten lijken op de Engelse/Nederlandse versie. De deelnemers zijn gevarieerd en spelen het spel. Ook waren er al heel wat plottwisten, zie de spoiler.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-08-2023, 19:42:26 door joligmolletje »

Online Joey94

• Forumlid
« Reactie #875 Gepost op: 13-08-2023, 08:53:20 »
Australië seizoen 1 was fantastisch, hoop dat ik hem ook snel online kan terugvinden.

Ik weet niet of je Videoland hebt, maar daar staat Australië seizoen 1 sinds kort op.

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #876 Gepost op: 13-08-2023, 09:31:12 »
Ik weet niet of je Videoland hebt, maar daar staat Australië seizoen 1 sinds kort op.

Nee, ik heb geen Videoland, maar heb dat seizoen al gezien. Vandaag begint het tweede seizoen in Australië, hoop dat ik die ook kan terugvinden online.

Edit: ik heb net de eerste aflevering van het tweede Australische seizoen gekeken (staat ook op Dailymotion). Zijn er meer mensen die de NZ- en AU-versie gaan kijken? Het lijkt me leuk om erover te discussiëren hier.
« Laatst bewerkt op: 14-08-2023, 16:36:50 door joligmolletje »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #877 Gepost op: 15-08-2023, 22:24:51 »
Ik ga Australië seizoen 1 denk ik voor mijn eerstvolgende vakantie bewaren, maar goed om te weten dat er ook nog een Nieuw Zeelands seizoen (bezig) is :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #878 Gepost op: 16-08-2023, 22:21:45 »
Het tweede seizoen van de Verraders BE, staat op stapel, in de bijlage de eerste 9 namen.

Onder meer Kabouter Plop doet mee. Geen grap. ::rofl::

Offline ws4041

• Forumlid
« Reactie #879 Gepost op: 18-08-2023, 16:52:55 »
Er is bevestigd dat er een nieuwe seizoen komt van De Verraders Halloween.

Dit zijn sowieso 11 kandidaten die meedoen:

André Dongelmans
Bente Fokkens
Bertie Steur
Bokoesam
Eva Koreman
Jay-Jay Boske
Katja Schuurman
Monica Geuze
Pepijn Lanen
Rob Goossens
Tim den Besten

2 zijn er niet zeker, vermoedelijk doen Fajah Lourens en Jasmine Sendar mee.