Het grappige is dat Brtdm en Chip nu natuurlijk allebei alsnog kunnen beslissen of ze virus of dienst worden. Wordt wel redelijk random kiezen straks
huh, je mag toch helemaal niet kiezen bij welk agentschap je hoort?
Ik heb net het spelletje twee keer op mijn telefoon gespeeld. Gewoon de namen a t/m f ingevuld en dan alle rollen spelen. Er is me een hoop duidelijk geworden.
De eerste twee 'opdrachten' (ik zou het eerder kaarten noemen ofzo) waren nu toevallig allebei dubbele agenda. Iedereen weet dan dat diegene één van de volgende opties krijgt:
- je wisselt van agentschap,
- óf je krijgt een geheime missie, zoals zorg dat ... in de gevangenis komt,
- óf je krijgt info over een andere speler.
In de app is dit dat je gewoon te horen krijgt wij welk agentschap die speler aan het begin van het spel zit/zat. Maar Brdtm kreeg dus alleen maar een vage aanwijzing.
De speler kan dus niet tussen die mogelijkheden kiezen.
Een speler kan ook een andere opdracht/kaart krijgen. Bijvoorbeeld Deense Inlichtingendienst. Iedereen krijgt dan te weten dat je die kaart hebt getrokken, maar niet welke info het je oplevert. Die info is dat je te horen krijgt dat van twee nader te noemen spelers er één bij groep virus en één bij groep dienst zit. Maar niet wie nou wat is. Je mag zelf weten of je die info deelt met de groep (en natuurlijk ook of je de waarheid spreekt).
Als je alle mogelijke opdrachten wil weten, moet je even het spel downloaden, maar op zich zien we vanzelf welke opdrachten er komen.