Buona sera a tutti. Questa è la chiamata di Roma. Questi i punti della giuria italiana.
Hier zijn de punten van de Italiaanse jury!
1 punto:
Regno Unito: Heerlijk dit!Zeker niet het beste nummer van het stel, in geen enkel opzicht, maar het is zo leuk dat ik het een puntje geef!
2 punti:
Ungheria: Interessant nummer.(en toch blijf ik met weemoed Erd Erdö constant opzetten...)
3 punti:
Algeria: Goed begin, knappe zangeres (voor degenen die toch bingo spelen: het oog wil ook wat!) Gewoon een goed nummer!
4 punti:
Georgia: Dit is echt een lekker klinkend nummertje!
5 punti:
Bulgaria: Absoluut een zeer talentvol zangeresje! Met nog eens een leuk, zeer geschikt nummer.
6 punti:
Belgio: Had België dit nummer niet naar Rotterdam kunnen sturen?
7 punti:
Portogallo: Van deze muziek kan men alleen maar genieten. Was de zang iets minder timide had het nog hoger geëindigd.
8 punti:
Germania: Moeilijk nummer dit, maar zo verschrikkelijk mooi. En ja, als Secret Garden Eurovision kan winnen met Nocturne; waarom dan Duitsland niet met dit nummer?
10 punti:
Lussemburgo: Echt, wat een leuk nummertje is dit. Genieten!
12 punti:
Liechtenstein: Er kan er maar een de echte winnaar zijn, en dat was meteen al duidelijk voor mij. Lekker begin, heerlijk verrassend nummer. Mijn absolute nummer 1!
En dat betekent dus geen punten voor:
11. Australia: Krachtige zangeres met een goed nummer. Net geen puntje...
12. Irlanda: 24 uur is wel erg veel, maar een leuk liedje is het zeker!
13. Russia: Mooie taal dat Russisch. En ook nog eens een leuk nummer.
14. Croazia: Lekkere muziek, interessante zangeres.
15. Lituania: De zangeres is zeker veelbelovend. Het nummertje helaas net niet.
16. Serbia: Goede zangeres. Maar helaas is het nummertje niet goed genoeg voor punten.
17. Armenia: Hmm, anders, dat zeker, en zeker niet slecht. Maar geen puntenmateriaal.
18. Camerun: Een mooi Afrikaans nummer. Maar genoeg voor punten?
19. Israele: Gemiddelde band met een gemiddeld nummer.
20. Egitto: Apart. Dat zeker. Doet me wat denken aan Paolo Conte. Helaas, net niet genoeg voor punten.
21. Svizzera: Klinkt als een gemiddeld top 40-liedje. Maar wel aanstekelijk!
22. Argentina: Gemiddeld zonerhitje.
23. Francia: Niet slecht, zeker niet. Maar punten? Zeker niet.
24. Malta: Bij dit jaren '80-nummertje moet je absoluut niet naar de clip krijgen.
25. Nigeria: Geen nummer dat er boven uitsteekt. In alles gemiddeld.
26. Colombia: Een nummer dat op geen enkel moment weet te overtuigen.
27. Corea del Sud: Niets meer dan een eentonig nummer.
28. Giappone: Een beetje een stroperig nummer... Alsof het vast driegt te lopen.
29. Marocco: Pluspunt: Arabisch. Maar het nummer blijft bij mij gewoon niet hangen.
30. Brasile: Geen verrassing dat er niks over het nummer online te vinden is... Dit is immers niet meer dan 13 in een dozijn.
31. Stati Uniti: Was er geen kortere versie te vinden? Dit was werkelijk lang(dradig)...
32. Azerbaigian: Gewoon compleet niet overtuigend.
33. Montenegro: Dit nummer doet de meisjes (en jongens) van de Balkan echt wel heel weinig eer aan.
34. Danimarca: Hopelijk klinkt de cd-versie beter dan de live-versie...
35. Paesi Bassi: Dit nummer doet me werkelijk helemaal niks. Hoe ging het ook alweer? Nu al vergeten.
36. Chili: Gaap... klinkt als een straatmuzikant waar je vanwege de zwakheid met een grote boog omheen loopt.