Keek afl 6 nog eens en ik zie dat Sven helemaal niet schiet als de twee belagers op hem afkomen. Daar had ie wel ( kort)de tijd voor. Verder ziet hij ook een chaser ‘over het hoofd’ en als Jasmien zegt jullie moeten het wel doorgeven, zegt Sven tegen Annelotte o ja shit de chaser. Hij heeft hem dus wel gezien, maar het niet doorgegeven.
Ja, die indruk kreeg ik ook.
En werd Sven ook niet na Jasmien in de kamer geroepen bij de dossiers? Lijkt mij dat hij dan wel weet (als hij de mol is) dat zij dan heeft gekeken. 7600 bieden blijf ik ook erg veel vinden.
En ja: Lennard is hier natuurlijk ook megaverdacht en is voor mij ook een optie als mol, maar hij speelt zich enorm in de kijker. Zou een mol dat echt doen?
Voor mij is het dan logischer dat het dan toch Sven moet zijn.
Edit: bij Sven viel mij ook op dat er een chaser heel snel vrijkwam, na een korte rij van graffiti: iets van vijf (?) rondjes, dacht ik. Dat is heel weinig. Eigenlijk schat ik Sven wel in dat hij echt wel meer achter elkaar kan onthouden. Dat dus, plus dat hij heel laat zegt dat er een chaser vrij is (volgens mij ook nadat iemand anders het opmerkt) vind ik ook erg verdacht.
Het meest verdacht vind ik toch zijn keuze voor slechts 1 pasvraag bij de bom-opdracht, in ruil voor veel geld uit de pot. Lijkt mij niet dat een kandidaat zomaar akkoord gaat als de ander maar liefst 5 pasvragen krijgt? Heel raar.
Verder: de mol die regisseert in een videoclip over de mol... Daar geloof ik eigenlijk ook wel in.
O ja, en nog iets: ik vond ook dat het gooien met vliegtuigjes bar slecht ging. Alle aandacht ging naar Philip die teveel naar links gooide
, maar volgens mij waren die vliegtuigjes voornamelijk gevouwen vanuit een ontwerp dat Sven heeft bedacht.
(of is dat te vergezocht van mij? ) Sven maakte zelf ook de opmerking/grap dat de vliegtuigjes waren gesaboteerd. Zou best een leuke mol-onthulling kunnen zijn in aflevering 9.