Als Sven de Mol is, wat is dan zijn tactiek geweest? Zeker in de eerste afleveringen kwam hij op mij vooral over als een norse, afstandelijke kandidaat die alles met tegenzin leek te doen. Alleen om die reden sloot ik hem in het begin eigenlijk al uit. Een Mol moet volledig opgaan in de groep en daar helpt het bij als je een zekere knuffelfactor hebt. Met andere woorden: ik kan me niet voorstellen dat de makers uit tienduizend aanmeldingen kiezen voor een Mol die de 'ik heb er geen zin in'-tactiek hanteert.
Maar ondertussen is Sven wel aflevering op aflevering de meest verdachte kandidaat geweest. Ja, hij haalt twee wijnglazen binnen à 400 euro, maar zorgt met zijn snelheid ondertussen dat Annelotte in alle haast haar glazen laat vallen. Ja, hij wint de opdracht tegen de Mol, maar versupt vervolgens alle tijdswinst die dat opleverde. Eigenlijk nergens kan ik hem op een écht onmolse actie betrappen, behalve bij het bingewatchen. Misschien had hij nog gehoopt dat hij Philip angst kon inboezemen in dat tentje zodat die het zou opgeven.
Kortom, moet ik niet gewoon switchen van Mol?