Of we hebben de ron Boszhard van belgie
Die zag tenminste nog Rusland (en daarna Georgië). Jens kwam niet verder dan Liederkerke.
Van wieisdemol.be:
In een maïsveld in Liedekerke werd voor de 10 kandidaten duidelijk wat ook wij sinds kort al wisten: dit jaar zou niemand zeker zijn van zijn plek in De Mol. Ongetwijfeld een donderslag bij heldere hemel, en dat terwijl bij de start van de eerste opdracht bakken water uit de lucht vielen. Tien aanvallers zouden er alles aan doen om alsnog een felbegeerde plaats in de groep in te pikken.
We zagen allemaal hoe dat afliep. De 18-jarige Noah wist zich tussen rookbommen en paintballkogels een weg te banen naar de auto die vertrekkensklaar stond richting Duistland, helaas ten koste van Jens die hierdoor meteen de snelste exit uit de hele molgeschiedenis kreeg.
"Ik dacht, dit gaat hier lukken. Ik ga mee met De Mol", zegt Jens ons na afloop. "Maar toen ik in het veld overbleef met Jasmien en Annelotte voelde ik de bui hangen. Toen wist ik, ik ga naar huis. Het drong op dat ogenblik niet echt door. Ik heb pas een dag of twee later een klop gekregen en toch wat tranen gelaten. Nu heb ik het een plaats gegeven maar de eerste dagen had ik het echt moeilijk. Alsof je grote liefde het uitmaakt. Buikpijn, een paar dagen niet gegeten en een paar kilo vermagerd."
Ook zijn vrouw kon niet geloven dat hij zo snel weer voor de deur stond. "Ik stond na een dag weer thuis", zegt Jens. "Ik had het koud en zat volledig onder de modder. De eerste avond hebben we er ook niet over gepraat want ik kwam in een ondergelopen huis thuis. De storm had ook bij ons in Ieper lelijk huisgehouden. Ik heb dus nog een halve nacht water gepompt en ben dan, na een heel warme douche in bed gekropen."
Je zou kunnen denken dat hij Noah toch wel even vervloekt heeft, maar dat is volgens Jens niet het geval. "Zeker niet! Het is een West-Vlaming dus die kan nu de eer van de provincie vertegenwoordigen he. Maar het doet wel pijn hoor. Na een eerste halve aflevering De Mol moeten verlaten. Zeker omdat mijn vrienden en familie echt aan het supporteren waren en hard in mij geloofden. En ze dachten tot vanavond ook al allemaal dat ik De Mol gewonnen had, want ik ben zelfstandige en ik kocht recent een nieuwe camionette. Dat was de laatste week talk of town!"
De winnaar van dit seizoen is Jens niet, maar of hij al dan niet De Mol was kunnen we niet met zekerheid zeggen. Op het einde van deze aflevering ontdekten we namelijk dat er ook een mol was bij de aanvallers. De kans bestaat dus dat de ene mol de andere naar huis heeft gespeeld.
"Tja…daar kan ik natuurlijk niets over zeggen… Behalve dat alleen ik weet of Noah al dan niet de mol is"
Dat dachten we al. Wij houden Noah volgende week dus zeker nog in de gaten, net als de 9 andere kandidaten die aan de start van aflevering 2 verschijnen. In een spannende eliminatie zagen namelijk we hoe Noah, Dami, Lennart of Kevin nipt een rood scherm wisten te ontwijken. Uitstel van executie?
https://www.wieisdemol.be/nieuws/132/de-snelste-exit-uit-de-molgeschiedenis