Bedoel je dan dat zijn acteerspel bij de plunderactie te mooi om waar te zijn is? Dat begrijp ik namelijk wel als je dat vindt. Want dat zou Lennart als Mol echt heel goed spelen. Niet alleen zijn hele houding en gezichtsuitdrukkingen en emoties maar ook dat ie niet direct met zijn (dan ingestudeerde) verklaring komt, maar echt heel goed de timing daarvan aanvoelt.
Ik bedoel vooral dat alles zo mooi klopt. Dat hij al een hoofdverdachte was hier, maar dat een aantal goede acties (zoals de domino) niet helemaal te rijmen waren, totdat die veiling kwam. En normaal gesproken zouden we hier op het forum massaal beweren "dat de Mol nooit het hoogste zou bieden", maar nu onze hoofdverdachte het doet lijkt het ons allemaal geweldig vinden.
De aanloop naar die veiling zat bovendien vol mitsen en maren: Lennart moest Annelotte overtuigen bij de domino, moest uit de bomstoelopdracht gestemd worden en daarmee dus offers maken als Mol.
Ondertussen moest hij maar afwachten hoe de Stasi-opdracht zou verlopen, terwijl hij geen invloed had op of er in de dossiers gekeken (hij moest dit in zijn rol zelfs ontmoedigen). En als er dan uiteindelijk bij de veiling iemand anders voor hem zo idioot was geweest om meer dan de halve pot te bieden - of de hele pot, zoals Jasmien blijkbaar beweerd heeft - dan had deze aanloop eigenlijk geen zin of meerwaarde.
Dat het nu toch zo mooi uitkomt vind ik dan wel weer heerlijk - dus ik geloof het graag