Eigenlijk zijn dit toch allemaal kandidatenacties, dus vreemd dat hij hierom zo veel verdacht is. Ik begrijp ook dat hij heel zelfverzekerd overkwam, de rest nooit enige twijfel en weinig spanning bij hem detecteerden. Dat vinden mensen heel verdacht zonder dat daar echt een goede reden voor is. Alleen daarom zou ik nooit iemand met zo’n uitstraling als mol kiezen.
Ik geef toe dat hij een markant figuur is, een smaakmaker, en ik denk dat eigenlijk het punt van mensen is (niet dat hij verdacht is, want op het forum werd hij niet zo heel veel verdacht). We zijn het dus eigenlijk gewoon eens.
Schermen met 'voorkennis'.
Ik weet niet waar deze over gaat.
Philip 'redt' Dami eigenlijk als eerste, want zegt Nigeriaanse afkomst.
Een klungel aan de piano, maar vlak voor de uitvoering heeft hij opeens het licht gezien.
Dit zijn gewoon voorbeelden van een kandidaat die iets goed doet. Ik zie niet in waarom dit verdacht was.
Gilles: 3.000 euro. Philip: we gaan voor de 5.000 (atoombunker). Gilles verhoogt naar 5.000.
Ja, dit was wel een vreemde verspreking. Hij viel de medekandidaten ook op. Maar je onderschat het spel een beetje als je denkt dat de mol dat zomaar zou doen.
Hallo! (hypnose).
Niet begrijpen / aanvoelen dat je stil moet zijn. Dat is dus eigenlijk het tegenovergestelde van voorkennis. Het had niet echt invloed op de opdracht, dus of je er vanuit de zoektocht naar de mol echt iets mee moet.
Jasmien heeft mij overtuigd voor het geld te gaan // Ik heb Jasmien overtuigd voor de pasvragen te gaan.
Ik denk B (goed). We doen A (fout).
Het is B (fout). Ik heb dat fragment nog nooit gezien.
Kwakkelend gedrag dat er volgens mij op duidt dat Philip een psychologisch spelletje met de rest probeerde te spelen en de rest uittestte en soms misleidde. Niet iedereen doet dat, maar het is op zich slim kandidatengedrag.
Als mol zou ik dat niet zo snel doen, want het gaat mensen snel opvallen dat er ‘iets’ niet klopt en ze gaan je verdenken.
Het is binnen! (zeven verschillen). Oh, toch niet.
Hij vergist zich. Kan gebeuren en is in de context best begrijpelijk.
Philip zorgt voor 10.000 euro uit de pot.
Nou ja, eerder Lennart dus. Philip kijkt alleen in de dossiers (net als Jasmien, dus het geld was sowieso niet verdiend). Deze keuze past wel in het patroon dat hij voor zichzelf kiest bij dilemma’s (bunker, domino, bomstoelen), dus verwacht en niet onnavolgbaar.