Annelotte ziet er sowieso meer gespannen uit bij eliminaties dan die andere twee. Zodra de naam Philip valt reageren trouwens ook Sven en Lennart. Sven knippert een keer fel met zijn ogen en heeft een soort van nerveus trekje met z'n mond, Lennart sluit en opent zijn ogen.
Geen reactie van Annelotte bij het rood scherm? Ik zie haar hele gezicht vertrekken, een beetje zoals toen ze vanop haar bomstoel vernam dat die stoelen aangeduid werden door de niet-pikante maaltijd. Toen was ze nog mijn hoofdverdachte en vond ik haar reactie ook al heel onverdacht naturel ogen. Ze zoekt hier verder bijna onmiddellijk oogcontact met Philip die opstaat, kijkt hem aan alsof ze een spook heeft gezien, en heeft nog even enkel oog voor het scherm en/of Gilles en de vloer. Natuurlijk zijn er altijd meerdere interpretaties mogelijk. Ik zie echter niets dat zeker niet zou passen bij iemand die op dat moment gewoon even bezig is met zichzelf en niet met de reactie van de anderen. Na dat momentje vraagt ze dan of ze als enige "in shock" is, omdat ze de reacties van de andere twee nog niet eens geregistreerd heeft.
Als ze de mol is vind ik het ook prima hoor. Al hoop ik dan wel dat ze volgende week nog de sloophamer bovenhaalt om niet als grootverdiener van het jaar te eindigen.