Misschien kunnen we ook een zelfreflectie momentje inplannen?
Wat mij in ieder geval belangrijk lijkt tijdens de opdrachten is dat we allemaal een inbreng kunnen hebben en durven te hebben. Ik heb nu het idee dat dit belemmerd wordt.
- Tijdens opdracht 1.1 wou ik de discussie starten over de reden waarom je zou liegen. Is dat verkeerd als je vermoedt dat er een addertje onder het gras zit?
- Tijdens opdracht 1.2 was iedereen vrij om namen te noemen, te volgen, hulplijnen in te schakelen. Toch?
- Tijdens opdracht 1.3 heb ik een aantal antwoorden beredeneerd, soms wist ik bepaalde dingen en soms (blijkbaar) niet. Ik heb voorstellen gedaan om mensen achter te laten: met voordelen of diegenen die zeker waren van een fout antwoord. Dat eerste was jij toevallig en later JaccoS (niks persoonlijks), dat tweede heb ik geopperd om het opzettelijk geven van foute antwoorden tegen te gaan (iets waar ik dan later zelf van verdacht word). Misschien heeft dat laatste sommige mensen wat terughoudender gemaakt, maar uiteindelijk hebben we als groep wel mooi 8/10 gehaald. Jouw en Aurynns insinuatie dat ik vals speel verdient ook een momentje van zelfreflectie.
- Tijdens opdracht 1.4 heb ik 4 van de 5 waldo's gevonden. Zondagvoormiddag heb ik daar namelijk de tijd voor. Sorry LuchtManiak als ik je geen kans heb gegeven om tramlijnen af te speuren. (Aurynn heeft wel de kans gehad en heeft dat op een (nep)mollende manier verpest.) Ik heb ook al mijn idee gegeven over welke kat er bij welke omschrijving hoort, waarbij de 'kan niet missen' ironisch bedoeld is. Dus ik sta daar open voor alle inbreng.
- Tijdens opdracht 1.5 suggereerde ik aanvankelijk een random verdeling. Dat idee is niet weerhouden door de inbreng van de groep. De discussie over het tweede deel vind ik nog steeds zinloos wegens het grote gokgehalte voor mij persoonlijk. Misschien waren mijn reacties wat scherp naar anderen die een oprechte(?) poging wouden ondernemen om er desondanks iets van te maken.