Aantal opdrachtenIk vond drie opdrachten per aflevering gewoon goed. Divers en zeker met de puntenverdeling goed dat je niet té afhankelijk was van een beperkt aantal opdrachten, zeker als er een grote geluksfactor in zat. Nu moest je dan echt drie keer pech hebben of de opdracht slecht spelen om laatste te worden (vaak) wat dan de gelukselementen wat compenseert.
OpmaakEcht super
. Denk dat jij hier ook wel echt het beste in bent van alle spelleiders. Het heeft ook echt een meerwaarde dat vaak termen omgegooid werden zoals idd het kaartspel bij dragrace, het kaartspel bij handmaids tale, de GoT macht regio's/personages etc. Zeker omdat je in eerdere zap seizoenen echt formats speelde van de shows zelf en het nu opdrachten waren die soms niet uit de tv serie zelf kwamen was het fijn dat ze dan qua thematiek wel overeen kwamen en je dus wel echt het idee had dat je in de serie zat van die week.
OpdrachtenIk ga even de verbeterpunten langs die ik zou hebben:
Category is/ Reading is fundamental - Ik vond hier vooral de planning een beetje raar. We hadden slechts 4 dagen om dit in elkaar te zetten en vervolgens had de jury 5 dagen om te oordelen en konden wij alleen nog kaarten en een paar dagen niets doen. Ik had sowieso de kandidaten iets meer tijd gegeven dan de juryleden, dat kan je volgens mij sneller doen dan het allemaal in elkaar zetten.
May the lord open - Ik vond dit een hele leuke creatieve opdracht. In uitvoering vond ik het alleen jammer dat de slechte persoon bij ons helemaal niets probeerde om ons op het verkeerde spoor te zetten. Het werd daardoor voor mij in ieder geval iets te makkelijk. Maar het concept vond ik wel echt super leuk.
Eiland doorzoeken - Ik vond dit persoonlijk één van de minder leuke opdrachten eigenlijk vooral omdat we een paar afleveringen daarvoor al een superieure tetris opdracht hadden gespeeld. Bij de eerste kon je nog wat vooruit denken omdat je een groot deel van de stukken op tafel zag, hier was de geluksfactor veel groter. Terwijl de stakes hier veel hoger waren met de mogelijkheid dat er twee van onze kandidatengroep zouden afvallen. Dat was dus even frustrerend.
De Strijd - Dit was ook een beetje pech in de opzet en jammer want het Spookschip in concept was een super goeie en leuke twist. Bij de eerste proef was het inderdaad zo dat de spookschippers zowel tegen elkaar strijden als tegen de kandidaten waardoor ze een heel groot nadeel hebben. Terecht dus gestopt uiteindelijk. Jammer genoeg was ook bij de vervanging toen het probleem dat eigenlijk alle andere spellen al gespeeld waren en de punten dus al duidelijk waren. Voor spookschippers die wisten dat ze het sowieso niet gingen halen was de motivatie daardoor misschien wat lager om goed hun best te doen bij de spellen en dus de kans voor iemand die wel kans had, zoals Swifty, heel klein om terug te komen gezien ze afhankelijk was van de hulp van haar andere Spookschippers. Uiteindelijk is het goed gekomen en heeft Swifty gelukkig ook nog goed mee kunnen spelen.
Dit was natuurlijk ook een beetje zo met het opnieuw spelen van de Treasure Loot opdracht. Dat was eigenlijk net zo oneerlijk als met de missende informatie spelen de eerste keer, alleen dan in het voordeel van andere personen. Maar goed ik wou daar sowieso niet over doorzagen toen en dat zal ik nu ook niet doen.
Lijken te koop &
Kwartet sluit ik mij aan bij de anderen. Ook qua puntenaantal voor kwartet bijvoorbeeld. Kwam net iets te laat op die gedachte om daar nog iets van te zeggen, als je eenmaal bezig bent en achterligt dan is het natuurlijk teveel in mijn eigen belang dus kon het ook niet meer veranderd worden. Gelukkig maakte dit uiteindelijk ook niets uit
.
FavorietenAlle andere opdrachten kon ik goed waarderen dus favorieten kiezen is lastig. Dead of Winter, Drag Race (Catwalk + Reading), I love Zombies, Under his eye, The Cube, Fight the Demorgorgon (en natuurlijk macht
) vond ik allemaal echt top
.
Overigens vond ik het puntensysteem voor dit seizoen goed in elkaar zitten en leuk. Ik zou voor een volgend seizoen wel weer iets anders erin gooien. Wat bijvoorbeeld bij het eerste seizoen zo mooi was, was dat je elke aflevering geen idee had hoe je zou kunnen afvallen. Nu zat daar natuurlijk iets meer voorspelbaarheid in. Daarnaast werden er ook tactieken bedacht om het puntensysteem zoals bijvoorbeeld expres tijd rekken bij proeven om te kijken hoe de punten vielen bij de andere proeven en zo te bepalen wie je de proef moest laten winnen.
Maar heel positief over dit seizoen, echt top gedaan