Yaaay wat goed dit ::bravo::super fijn day dit kan!
Ik ga even een heel betoog schrijven omdat ik echt het één en ander wil aankaarten, maar ik ben niet meer 100% helder dus vergeef me als er een aantal taalfoutjes tussen zitten.
Wat ik schrijf is, ondanks dat ik niet helemaal helder meer ben, echt iets wat ik meen en wat van belang is voor het verloop van het spel. Eerst een reactie op JaccoS: dat wil ik zeker toelichten. De eerste opdracht werd er niet duidelijk of het slim was jezelf openbaar te maken of niet. Voor hetzelfde geld had de mol moeten raden wie je was en als hij/zij het goed had(den) was er geen geld bij gekomen. Dat was iig mijn gedachte. Het leek me dus geen slim idee om mezelf al gelijk bekend te maken ivm de gevolgen dat zou kunnen hebben.
Dan even reactie op D*N: als het zijn van een goede penningmeester start bij jezelf, is het dan niet juist goed om ook eens kritisch naar jezelf te kijken en dat aan te kaarten?
Ik weet bijvoorbeeld dat ik niet de meest voorzichtige speler ben wat betreft sociaal spel, ik kan bijv. wat hard zijn maar ben bereid dat te minderen. Vandaar dat ik ook aankaartte dat er in jullie campagne / verkiezingspunten gedaan wordt alsof jullie totaal nooit iets ten nadele van de groep doen
dus een vraag
aan jullie allebei: zijn jullie bereid persoonlijke gevoelens tov andere deelnemers en verleidingen wat betreft items aan de kant te zetten in de rol van penningmeester?
En daarmee begint mijn betoog.
Beste kiezer, ik weet dat ik misschien niet het meest sympathieke en zachtste spel heb gespeeld als het aankomt op sociaal vlak. Zoals de meeste deelnemers echter wel weten heeft dat te maken met mijn fanatisme en gebrek aan bondjes (daar doe ik (bijna) niet meer aan na mijn vorige ervaring met bondjes
). Ik wil gewoon graag winnen, iets toe kunnen voegen aan de groep. Daarbij komt vaak mijn iets te harde fanatisme kijken. Ik ben echter bereid daaraan te werken als dat fanatisme de groep in de weg gaat staan.
Toen ik las dat dit een verkiezingsstrijd zou gaan worden, wilde ik het eerlijk gezegd al van tevoren opgeven. Als het om populariteit gaat zal ik zeker niet op nr 1 staan
maar dankzij bemoedigende woorden van Aurynn en KingLennart (die er wel voor de volle honderd procent voor wilden gaan vanaf het begin) besloot ik door te gaan en gelijk een hele planning & campagne te maken.
En het was echt 1000 keer leuker dan gedacht
mede dankzij deze twee toppers heb ik ingezien dat mijn emoties me soms in de weg kujnen zitten in dit spel. Te messy, te fanatiek, gewoon te hoog in de emoties en dan verlies ik mijn rationaliteit
.
Maar, ik ben bereid daar echt aan te werken. Zeker na deze week met deze verkiezingsstrijd, waarbij ook achter de schermen in de PM'S (misschien veil ik ze nog ooit
), van alles gaande was, heb ik al een grote stap in die richting gezet: hoofd boven hart, rationaliteit boven gevoelens. Dat is belangrijk als penningmeester
En dat is hopelijk de eerste stap geweest in de richting van die rol. Ik hoop het vertrouwen gewonnen te hebben en zou vereerd en verrast zijn zou ik gekozen worden als penningmeester
KingLennart en Aurynn kunnen alles beamen en hebben mij meegemaakt als onrustige chaoot die niet te stoppen was deze week, en ik gun het deze twee toppers al helemaal. Ondanks onze drukke overlap in agenda's hebben we er het mooiste van gemaakt en dat gaan we de komende 22 uur ook nog doen
Ik heb zin in D-day morgen en hoop jullie nog even te zien en te spreken in ons topic
In ieder geval al bedankt voor jullie deelname aan onze activiteiten, en hopelijk ook voor jullie stem,
FrankLapidus