Goed, even als mijzelf, afgelopen twee weken heb ik jullie een kijkje mogen geven in de Tweede Kamer. Ik spreek wellicht alleen voor mezelf, maar ik heb erg genoten. Het idee voor deze Weerwolven kwam vrij spontaan op en binnen korte tijd heb ik het op poten gezet. Heb veel lol gehad met het bedenken van de rollen en ook wel leuk om te zien hoe jullie allemaal zo leuk en goed in thema bleven. Het leek zowaar een echt kamerdebat. Aan het begin ging ik heel enthousiast elke avond inspreken, maar dat was in m'n werkweek echt too much effort. Hopelijk vonden jullie het zo alsnog leuk!
Ik moet eerst even excuses aanbieden. Ik twijfelde aan het begin tussen 3 en 4 populisten. Ik heb alle rollen random verdeeld, en kwam op drie populisten uit die qua samen wellicht niet het sterkste team zouden vormen, vandaar de vierde populist. Uiteraard hadden we Henk Krol erbij, maar dat moesten we natuurlijk wel kunnen overwinnen? Echter, ik zag Wybren van Haga over het hoofd dat die in theorie ook nog eens Henk Krol kon zijn incl. krachten. Dat gebeurde waardoor er in totaal dit potje ZEVEN populisten in het spel zaten. Oeff.....
En het ongeluk wilde ook dat de normale kamerleden het niet voor elkaar kregen de juiste populisten uit de kamer te zetten. Al vaak werden juiste namen genoemd, maar het lukte maar niet...
Wat betreft besluitvormingen: Ik heb deze variant een keer gedaan met kinderen op een zomerkamp, waar ik de verschillende vormen voor bedacht had. Daar was het iets anders: iedere dag kreeg iemand random de burgemeesterrol en die mocht één ding kiezen. Om er toch wat meer tactiek in te brengen besloot ik het burgemeesterschap door te mogen geven, net als het kunnen kiezen van meerdere nummers. Ik vond het een verfrissende toevoeging, ook al besef ik me dat sommige besluitvormen ervoor zorgen dat een aantal deelnemers veelvuldig hun mond gesnoerd werd. Sorry
Desalniettemin, het paste perfect bij dit thema dus ik móest dit er gewoon bij doen.