Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 13521 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 9-04-2022, 19:33:15 »
- Belle en Reggy organiseren een karaoke-avond (S1)
Zo bijzonder vond ik dit niet

- De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Geweldig moment ::love::

- Shosholoza met het gospelkoor (S5)
Ook dit vond ik niet zo bijzonder

- De yoghurtbom die zich, net als de afvaller, bij de kandidaten zelf aan tafel blijkt te bevinden (S7)
Beste twist ooit ::bravo::

- "Laat alles vallen!" - Bart en Dorien die zich vol eten terwijl de anderen in de Fitness hun calorieën moeten verbranden (S8)
Geweldige opdracht!

- Mol Lennart trekt de pot leeg na de opdracht over de geheime dossiers en wint daarmee een vrijstelling (S9)
Veiling ::niet-ok::

Ruth, yoghurtbom en fitness dus ::jaja::

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 9-04-2022, 20:54:46 »
Ik heb gestemd voor de verfbom (hele opdracht gedacht, dit doen ze toch niet echt!), Shosoloza (kippenvelmoment, die muziek heeft nog lang in mijn hoofd gezeten) en laat alles vallen (briljant hoe beide groepen elkaar tegenwerken). De andere momenten vond ik minder met mol Lennart als dieptepunt. Ik ben al geen fan van veilingen, maar als het ook nog gedaan wordt door de mol vind ik er helemaal niets aan.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 9-04-2022, 23:08:31 »
- Belle en Reggy organiseren een karaoke-avond (S1)
Zo bijzonder vond ik dit niet

- De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Geweldig moment ::love::

- Shosholoza met het gospelkoor (S5)
Ook dit vond ik niet zo bijzonder

- De yoghurtbom die zich, net als de afvaller, bij de kandidaten zelf aan tafel blijkt te bevinden (S7)
Beste twist ooit ::bravo::

- "Laat alles vallen!" - Bart en Dorien die zich vol eten terwijl de anderen in de Fitness hun calorieën moeten verbranden (S8)
Geweldige opdracht!

- Mol Lennart trekt de pot leeg na de opdracht over de geheime dossiers en wint daarmee een vrijstelling (S9)
Veiling ::niet-ok::

Ruth, yoghurtbom en fitness dus ::jaja::

100% met dit alles eens! Had het niet beter kunnen verwoorden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 10-04-2022, 16:11:56 »

Ruth, yoghurtbom en fitness dus ::jaja::

Niks aan toe te voegen. De verf/yoghurtbom daar brachten ze nog een ode toe notabene in aflevering 1 van seizoen 10. Een klassiek Mol moment.

En het contrast kan niet groter dan zwoegen in de fitnesszaal vs Bart die de hele kaart wil bestellen  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 11-04-2022, 01:06:17 »
De verfbom was de eerste keer voor mij dat ik zag hoe de Vlaamse mol werkt met geniale twists, echt een top moment in de serie ::jaja::. De yoghurtbom daarop volgend was misschien iets minder verrassend, maar een leuke spin hierop. De calorieënrace opdracht is nog steeds één van mijn ultieme top opdrachten ever ::bravo::. Dus ik ga mee in die keuzes.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 11-04-2022, 17:16:40 »
De verfbom, shosholoza en de calorieënopdracht.

De verfbom en de calorieënopdracht waren beide geniaal, dus die moesten er sowieso bij. De yoghurtbom was op zich ook een goede twist, maar ik vond de opdracht zelf om een of andere reden toch wat minder leuk om naar te kijken. Shosholoza daarentegen zit nu jaren later nog steeds af en toe ineens in mijn hoofd, dus kwam die er nog bij :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 11-04-2022, 22:35:46 »
De compilatievideo van poule H staat nu ook in de openingspost! Ik heb ook even gekeken naar de video van poule E en F en daar is inderdaad iets fout gelopen. Ik ga proberen dat zo snel als mogelijk te herstellen.

Ik heb zelf trouwens gestemd op Ruth, de yoghurtbom en de kilocalorieën. Karaoke vond ik nochtans wel heel grappig over hoe dat verliep met Belle en Reggy en ook Shosholoza vind ik heel memorabel. Ach ja, er moeten keuzes gemaakt worden.

Morgen start de herkansingsronde! Dus denk alvast na over wat je nomineert  ::vergroot::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 12-04-2022, 18:32:49 »
Poule H
Belle en Reggy organiseren een karaoke-avond (S1)
2 (1.6%)
De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
34 (26.6%)

Shosholoza met het gospelkoor (S5)
20 (15.6%)
De yoghurtbom die zich, net als de afvaller, bij de kandidaten zelf aan tafel blijkt te bevinden (S7)
26 (20.3%)

"Laat alles vallen!" - Bart en Dorien die zich vol eten terwijl de anderen in de Fitness hun calorieën moeten verbranden (S8)
31 (24.2%)

Mol Lennart trekt de pot leeg na de opdracht over de geheime dossiers en wint daarmee een vrijstelling (S9)
15 (11.7%

Herkansingsronde

24 fragmenten zijn door, dus nu is het tijd voor de herkansingsronde! Vanaf nu tot vrijdag 15 april 23:59 is het moment dat er fragmenten in de herkansing kunnen of nieuwe fragmenten aangedragen kunnen worden voor 8 resterende plekken in de eindronde.

Er kan maximaal 1 fragment per persoon aangedragen worden (eventueel met onderbouwing). Dit kan door jouw nominatie dik te drukken en te plaatsen voor vrijdag 23:59. Alles daarna neem ik niet meer mee in de poll die ik op zaterdag open zet  ;)

De volgende momenten werden voorbije weken al gekwalificeerd, gerangschikt op seizoen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ter inspiratie is hier ook nog een lijst met momenten die gesneuveld zijn tijdens de poulefase. Je kan een moment uit deze lijst een herkansing geven, maar je kan uiteraard ook een moment nomineren dat nog niet in de lijst stond bij aanvang van de competitie!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Veel succes!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 12-04-2022, 18:54:47 »
De mol stopt ermee krijgt mijn stem  ::tandpastasmiley::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 13-04-2022, 09:12:32 »
Ik vind dat Shosholoza met het gospelkoor (S5) wel een herkansing verdient. Zuid-Afrika pur sang. Bijzonder dat het niet zoals de meeste opdrachten gaat om competitie of samenwerking, maar om concentratie en beheersing. Ook mooi om te zien hoe de groep intens meeleeft met de zangers. De reactie van Sam als het lukt, en Eline die het eerste jurylid weet te overtuigen, maar het tweede niet. ::tandpastasmiley::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 13-04-2022, 09:14:28 »
De mol stopt ermee krijgt mijn stem  ::tandpastasmiley::

Ja, ik zou eigenlijk ook niet weten waarom er nog lijstjes worden gemaakt nu duidelijk is wat het meest indrukwekkende moment uit 10 jaar De Mol is  ??? :-X

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 13-04-2022, 09:16:59 »
Ik vind dat Shosholoza met het gospelkoor (S5) wel een herkansing verdient. Zuid-Afrika pur sang. Bijzonder dat het niet zoals de meeste opdrachten gaat om competitie of samenwerking, maar om concentratie en beheersing. Ook mooi om te zien hoe de groep intens meeleeft met de zangers. De reactie van Sam als het lukt, en Eline die het eerste jurylid weet te overtuigen, maar het tweede niet. ::tandpastasmiley::
Ik vond het ook redelijk legendarisch. Ook één van de leukste groepen van de laatste seizoenen

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 13-04-2022, 09:53:53 »
En bedankt. Nu zit het wéér in mijn hoofd. :P

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 13-04-2022, 11:13:57 »
Ik kies Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1) ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 13-04-2022, 11:29:43 »
De mol stopt ermee krijgt mijn stem  ::tandpastasmiley::

Ja een Vlaamse 'dan doen ze het maar zonder mol!' gezien de laatste aflevering verdient een wild card en last minute toevoeging in mijn ogen.

Notabene in een jubileumjaar noodgedwongen 2 mollen in 1 reeks maakt het uniek. En begrijp me goed ik vind het een moedig besluit maar juist dat maakt dat het mee mag dingen voor het ultieme moment.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 13-04-2022, 11:54:28 »
De comeback van Jens

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 13-04-2022, 17:10:32 »
Als we nu allemaal fragmenten uit het huidige seizoen gaan aandragen kan er beter (aan het einde van het seizoen) een extra poule worden gedaan. Wie weet hoeveel legendarische fragmenten nog gaan komen.

Mijn nominatie is ook voor Shosoloza. Fantastisch moment dat nog lang in mijn hoofd is blijven zitten (nog steeds als ik ooit de muziek in een ander programma hoor).

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 13-04-2022, 18:54:06 »
Ik weet niet hoe zinvol het is om nog eens hetzelfde te nomineren, want de stemming is pas nadat iedereen die wilt nomineren dat heeft kunnen doen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 13-04-2022, 19:15:12 »
Ik nomineer de opening van seizoen 3 in Venetië. Omdat ik het onvergetelijk vind en omdat de oudere seizoenen een beetje ondervertegenwoordigd zijn.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 15-04-2022, 12:38:13 »
- De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)

Net vierde geworden in Poule D, vette opdracht en de irritatie van Jolien nadat Bart het weer flikt.  ::rofl::


Nog getwijfeld tussen deze en de Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7), ook net vierde geworden en het programma liet erg transparant zien dat een molactie ook mis kan gaan door technische problemen.