Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 15849 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #80 Gepost op: 7-04-2022, 12:49:11 »
Ja daar reageerde ik niet op.

Manu is of niet zo pienter of de mol of er is geknipt maar dat is al lang en uitvoerig besproken hier

Offline Van Zwam

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 7-04-2022, 13:36:19 »
Feit blijft dat Jens het achteraf expliciet als "niet verstandig" benoemt, waarna Manu reageert dat ze niet noodzakelijk op hem heeft geantwoord.

Dus het lijkt me dat het tussen hen echt wel ter sprake is gekomen dat het onverstandig is om op je partner te antwoorden zelfs al verdenk je die. Manu kan dat perfect begrepen hebben en op andere manieren van de afgesproken strategie zijn afgeweken, of niet.

De interactie tussen die twee is gewoon aan flarden geknipt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 7-04-2022, 13:46:39 »
Idd .. waardoor t allemaal vrij vreemd oogt

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 8-04-2022, 10:33:22 »
Manu kan dat perfect begrepen hebben

Hoe ik haar observeer en inschat lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 8-04-2022, 13:18:57 »
Hij had toch ook kunnen altered alleen  Collins nog te weten. Of was dat ook al voldoende zonder  voornaam

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #85 Gepost op: 8-04-2022, 14:07:26 »
Nee, je moest de volledige naam geven. Pater invullen terwijl het Georges Lemaître moest zijn, volstond ook niet terwijl hij natuurlijk wel pater was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 8-04-2022, 14:34:28 »
"Felicette" zonder het accent aigu werd in ieder geval juist gerekend.  ;D

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 8-04-2022, 17:31:08 »
Dat is ter voorkoming van gecohabiteer met insecten.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 8-04-2022, 20:01:46 »
Nee, je moest de volledige naam geven. Pater invullen terwijl het Georges Lemaître moest zijn, volstond ook niet terwijl hij natuurlijk wel pater was.
Het gegeven dat "pater" als antwoord werd afgekeurd wil volgens mij niet zeggen dat bij de maanlander vraag het antwoord Collins fout zou zijn gerekend. Ik heb genoeg quizzen gezien waar alleen de achternaam voldoende was. Op een vraag als "welke wiskundige en astronoom is bekend van het opstellen van een model waarbij de zon, in plaats van de aarde, in het centrum van de toen bekende planeten werd gesteld", zou je toch ook Copernicus goed rekenen en niet alleen Nicolaas Copernicus?
Kortom, reden genoeg om aan te nemen dat alleen de achternaam voldoende was. We weten het gewoon niet.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 8-04-2022, 20:57:08 »
Nee, we weten dat inderdaad niet zeker. Maar wat we wel zeker weten is dat de volledige namen op de borden stonden en niet alleen de achternamen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 8-04-2022, 22:14:48 »
Ik heb genoeg quizzen gezien waar alleen de achternaam voldoende was.

Klopt, sowieso hier in Nederland met Het mes op tafel.

En toevallig werd vanavond bij 2voor12 een vraag fout gerekend, omdat de voornaam niet klopte. De achternaam was wel goed. Astrid Joosten verklapte toen dat het niet fout was geweest als ze alleen de (correcte) achternaam hadden genoemd (maar dat mocht ze eigenlijk niet zeggen, zei ze erbij).  :-X

Ik weet niet of het bij De Mol ook zo werkt? Is dat een regel in quiz-land?

De interactie tussen die twee is gewoon aan flarden geknipt.

Dat lijkt mij ook, nu ik hier langer over nadenk. Heel raar gesprek en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Manu zomaar alle vragen op Yens inzet bij de test (omdat hij haar partner is). Ze doet onlogische dingen, maar blijkbaar hebben ze samen wel uitgebreid gepraat. Beetje verdacht gedrag van allebei, denk ik.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 8-04-2022, 23:56:34 »
Nee, we weten dat inderdaad niet zeker. Maar wat we wel zeker weten is dat de volledige namen op de borden stonden en niet alleen de achternamen.
Dat zegt volgens mij helemaal niets. Bij quizzen waar ze alleen een achternaam goed rekenen geven ze als correct antwoord ook altijd de volledige naam.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 9-04-2022, 00:36:05 »
Klopt, sowieso hier in Nederland met Het mes op tafel.

En toevallig werd vanavond bij 2voor12 een vraag fout gerekend, omdat de voornaam niet klopte. De achternaam was wel goed. Astrid Joosten verklapte toen dat het niet fout was geweest als ze alleen de (correcte) achternaam hadden genoemd (maar dat mocht ze eigenlijk niet zeggen, zei ze erbij).  :-X

Ik weet niet of het bij De Mol ook zo werkt? Is dat een regel in quiz-land?

Ik denk dat het als volgt werkt: Stel dat de vraag bij een quiz is "Hoe heet de tegenspeler van Tom Poes in een bekend beeldverhaal?" Zeg je dan 'Peter Bommel' dan heb je het duidelijk over iemand anders dan Olivier B. Bommel en wordt dat fout gerekend. Zeg je alleen 'Bommel' dan krijg je het voordeel van de twijfel.

Offline Van Zwam

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 9-04-2022, 13:35:33 »
In (Vlaamse) hobbyquizzen, de soort die zich afspeelt in voetbalkantines en parochiezalen met naast enkele vaste waarden ook veel gelegenheidsquizploegen en waar Bart De Pauw in tempore non suspecto nog een fictiereeks over draaide, is het inderdaad gebruikelijk dat de achternaam volstaat maar onnodig vermelden van een foute voornaam wel wordt bestraft, en dat antwoorden enkel "fonetisch correct" gespeld hoeven te zijn.

Nuance, we hebben het dan wel over kennis die verondersteld wordt grotendeels paraat te zijn, niet de situatie dat je net nog alle feitjes op een presenteerblaadje hebt gekregen.

Maar goed, ik krijg het gevoel dat we afdwalen.  ;D

Online Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #94 Gepost op: 9-04-2022, 17:12:51 »
Grappig genoeg keek ik vandaag nog aflevering 2 uit de allereerste Molreeks terug. Hugo krijgt daarbij de vraag: Wie is de nieuwe Duitse bondskanselier? Zijn antwoord 'Joachim Schröder' wordt door Michiel goed gerekend, terwijl hij eigenlijk Gerhard heet.

Maar in elke andere quiz die ik ken zou je met alleen een achternaam volstaan inderdaad, tenzij anders aangegeven ;)

On-topic: Yens heeft een rode kaart gekregen voor molschap wat mij betreft, misschien dat ik hem over twee afleveringe weer eens wil overwegen.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 9-04-2022, 17:38:24 »
Het lijkt mij dan ook dat meestal alleen de achternaam nodig is.
Yens daalt ook op mijn verdachtenlijstje. Hij heeft wel wat verdachte dingen gedaan, maar toch wel onmols bij de raketopdracht. Vind ik dan.  ;)
Kan natuurlijk zijn dat hij als mol wat gas terug heeft genomen, maar ik denk het eigenlijk niet. Ik blijf hem nog wel in de gaten houden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lotje00

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 9-04-2022, 17:54:34 »
Ik zie eigenlijk niet per se het nut van de discussie over wel of niet met voornaam, maar ik heb het nog even terug gekeken. Ik kan geen gifje maken, maar als ik het goed zie toets Yens als eerste shift c in, zou dus hij alleen Collins antwoorden. Kan natuurlijk in geknipt zijn, maar hij lijkt nog niet aan het typen te zijn, maar juist nog aan het denken

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 9-04-2022, 20:41:01 »
Ik zie eigenlijk niet per se het nut van de discussie over wel of niet met voornaam
Helemaal correct. Als je TOCH al besloten hebt het juiste antwoord te geven maakt dit NIETS meer uit. Het zou toch wel erg in de gaten lopen als hij achternaam goed maar dan voornaam fout had gegeven?!?!?!

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 11-04-2022, 12:47:22 »
Zeker geen reactie van iemand die zojuist leest dat hij 1 vd zwaarste taken toebedeeld heeft gekregen

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #99 Gepost op: 11-04-2022, 13:05:22 »
Je kunt toch net zo goed zien dat hij blij is dat hij de mol is geworden?