Het is het meest logisch dat de mol bij de eerste 4 kandidaten zit. Dat betekent invloed hebben op alle vragen die belangrijk zijn om de bom te laten ontploffen:
-Twee kandidaten, die mee kunnen helpen met 3 van de vier vragen, in het graf laten liggen.
-De vier meest bijdehante kandidaten laten vastketenen.
-Onderweg roosjes kwijt raken.
Philippe is mijn hoofdverdachte, hij valt op door zijn gedrag. Tegelijkertijd vraag ik me af of het zo gemakkelijk is en we in afl. 1 de mol al gevonden hebben dus Sven, die nauwelijks opvalt maar toch ook belangrijke beslissingen neemt en net zoals Philppe en Toon op molpositie zit, in alle 3 opdrachten, staan hoog op mijn lijstje.
-De discussie over wel/niet wachten op Manu en Yens is niet duidelijk in de montage. Er komt actie als Gretel voorstelt weg te gaan, Philippe krijgt dan haast.
-Opvallend dat Philippe ineens met de taart in zijn handen staat als Nele aankomt lopen, wat heeft hij hiermee gedaan?
-Eenmaal bij Jens in de taxi valt op dat Philippe afwachtend is bij de discussies en pas iets goeds zegt als het er niet meer toe doet zoals ENG roepen en de leeftijd van Dolly Parton.
-Voor het oog van iedereen een roosje opeten en dat dan later ook heel onschuldig melden.
-Bij “prikkelbaar”, kan Philippe niet voorkomen dat Nele Jens de verdubbelaar laat pakken (Nele grijpt goed in door Jens weer naar achteren te laten stappen) maar als de groep weer bij elkaar komt roept Philippe ineens triomfantelijk en heel enthousiast dat het ze gelukt is de verdubbelaar te pakken. Hij komt net zoals in de vorige opdracht over als een goede kandidaat maar ondertussen is er heel wat misgegaan bij de ballonprikkers en hun leiders.
Ik vond zijn reacties soms secundair en nep zoals bij de aanrijding en het ontbijt als Gilles uitlegt dat er een vrijstelling in de klok ligt. Maar tsja, het was pas de eerste aflevering dus volgende week weer met open vizier kijken. De vier geketenen zijn ook niet uit te sluiten.
Emanuelle, Jens en Yens zijn vooralsnog het minst verdacht.