Bert vind ik hier erg opzichtig verdacht. Niks geleerd en toch naar de vragen willen. Zou n mol dat doen?
Bert heeft eerst de strategie om de kennis te spreiden door steeds vier schermen op te schuiven geïntroduceerd, althans het lijkt bij hem vandaan te komen, maar kan ook dat hij als 'leider' van de groep het overleg nog even samenvat.
De kennis zou dan verspreid zijn over de vier antwoorden. Op het Belgische forum las ik ook dat het informatiebordje met de volgorde van de borden niet helemaal juist was. Maar dan nog zaten de vragen verspreid over drie van de vier teams.
Als Bert de mol is zou hij toch op zijn minst zijn eigen borden hebben moeten lezen om Anke te laten zien dat hij zijn best deed, om vertrouwen op te wekken om naar de raket te mogen/kunnen gaan.
Maar Bert en Anke hebben bijna geen bord gelezen. En Anke roept om de hulp van Sven en Yens.
Bert wil wel naar de raket, maar komt uiteindelijk met een redelijk voorstel voor als er nog maar vijf minuten zijn, om dan zelf te gaan. Dan speelt deze vriendelijke bomenknuffelaar het wel boterzacht.
Het beeld dat de kandidaten een val zouden hebben opgezet voor de mol door op deze manier samen te werken daar durf ik niet aan. Wel dat de kandidaten met meer vertrouwen hun best zijn gaan doen om geld te verdienen. En dat met name voor Uma, Anke, Sven en Bert. Philippe was behoorlijk onzichtbaar deze opdracht. Als hij de mol is, zal hij er veel harder tegenin moeten gaan. Hij raakt in de vergetelheid.