Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12956 keer)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 11-04-2022, 01:32:37 »


In WIDM was dit niet gebeurd. "De Mol gaat nooit naar huis." ;) :P
'Rick' !!!  ;D

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2022, 01:33:31 »
Waaaauwww! Ik dacht echt dat Philipe iets had meegemaakt met het thuisfront of zelf slecht nieuws had gekregen, maar als mol hem ik hem echt geen seconde verdacht. ::oink::

 Ik vind het echt een enorm dapper besluit van alle betrokkenen. Bert wist het al in de eerste aflevering en menig kandidaat leek helemaal niet verrast, dus ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is.

Heel mooi dat ze transparant zijn en dat ze gezondheid op de eerste plek zetten.

Helaas denk ik dat de makers nu wel nooit Manu of Anke hebben gekozne vanwege de slechte acteerprestaties.

Zelf zou ik voor Sven, Uma of Yens gaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #102 Gepost op: 11-04-2022, 01:40:02 »
Deze beslissing toont maar weer eens de integriteit aan van de makers van DE MOL. Zouden ze in Nederland hetzelfde hebben gedaan zal ik maar heel diplomatiek zeggen...

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #103 Gepost op: 11-04-2022, 01:46:59 »
Een moedige en ongetwijfeld juiste keuze ... had Philippe niet op het verdachtenlijstje staan, eigenlijk alleen de eier-actie was me opgevallen, en dat heeft hij goed gedaan, want effectief, en toch niet heel overduidelijk mollerig. Ik zat echter zelf in een complete tunnelvisie op Sven tot en met deze aflevering :-)

Tegelijk ook ... sneu, dat dit in dit jubileumseizoen van (volgens mij) de beste molserie ter wereld (en natuurlijk ook het origineel) moest gebeuren. Het betekent dat we als molspeurders nog maar drie en een halve aflevering over hebben om de nieuwe mol te ontdekken. En dat alle speculaties van de afgelopen vier weken, inclusief de aflevering van vandaag, nergens meer over gaan. Maar het is nu eenmaal zo, sneu voor Philippe, sneu voor de makers, maar ja, als het niet meer gaat, dan gaat het niet .... ik kan het erg waarderen dat de makers hier zo open over zijn. Het mol-element van dit jubileumseizoen valt hiermee wel een beetje in het water, maar toch ben ik benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. In ieder geval heb ik nog steeds genoten van een heerlijke aflevering en ik zal dat ook de komende vier afleveringen blijven doen.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 01:53:36 door tumtum22 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #104 Gepost op: 11-04-2022, 01:51:54 »
Ik hoop trouwens wel dat de Nederlandse productie vanavond gekeken heeft: zó kan je zo'n onvoorziene molwissel óók aanpakken, jongens. :P
Woosie down?

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #105 Gepost op: 11-04-2022, 01:52:17 »
Ik zat dit erover te denken: vorig jaar was er veel kritiek op de hoeveelheid vrijstellingen en pasvragen in het spel. Als een gevolg daarvan hebben we nu alleen in de eerste aflevering een vrijstelling voorbij zien komen. In het seizoen van Alina had zij ook te maken met onzekerheden na de geslaagde calorieënopdracht en stond ze tegenover een zelfverzekerde groep die weinig medelijden leek te hebben met de mol. Maar vlak daarna raakte die groep weer ontwricht door de parachutesprongopdracht, omdat daar pasvragen te verdienen waren en Bart voor zichzelf ging.

Eigenlijk voelt het een beetje alsof Philippe de dupe is geworden van een gebrek aan troeven, omdat er eigenlijk geen gelegenheden waren waar kandidaten voor eigen gewin konden gaan ten koste van het groepsgevoel.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #106 Gepost op: 11-04-2022, 01:54:44 »
Ik zat dit erover te denken: vorig jaar was er veel kritiek op de hoeveelheid vrijstellingen en pasvragen in het spel. Als een gevolg daarvan hebben we nu alleen in de eerste aflevering een vrijstelling voorbij zien komen. In het seizoen van Alina had zij ook te maken met onzekerheden na de geslaagde calorieënopdracht en stond ze tegenover een zelfverzekerde groep die weinig medelijden leek te hebben met de mol. Maar vlak daarna raakte die groep weer ontwricht door de parachutesprongopdracht, omdat daar pasvragen te verdienen waren en Bart voor zichzelf ging.

Eigenlijk voelt het een beetje alsof Philippe de dupe is geworden van een gebrek aan troeven, omdat er eigenlijk geen gelegenheden waren waar kandidaten voor eigen gewin konden gaan ten koste van het groepsgevoel.

Dat is een interessante invalshoek, maar geen enkele veiling of troevenregen had kunnen voorkomen dat Philippe al gedurende de eerste nacht biechtte in zijn slaap...
Woosie down?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #107 Gepost op: 11-04-2022, 02:00:45 »
Ik zat dit erover te denken: vorig jaar was er veel kritiek op de hoeveelheid vrijstellingen en pasvragen in het spel. Als een gevolg daarvan hebben we nu alleen in de eerste aflevering een vrijstelling voorbij zien komen. In het seizoen van Alina had zij ook te maken met onzekerheden na de geslaagde calorieënopdracht en stond ze tegenover een zelfverzekerde groep die weinig medelijden leek te hebben met de mol. Maar vlak daarna raakte die groep weer ontwricht door de parachutesprongopdracht, omdat daar pasvragen te verdienen waren en Bart voor zichzelf ging.

Eigenlijk voelt het een beetje alsof Philippe de dupe is geworden van een gebrek aan troeven, omdat er eigenlijk geen gelegenheden waren waar kandidaten voor eigen gewin konden gaan ten koste van het groepsgevoel.

Interessante stelling. Moet eerlijk zeggen dat het mij nog niet zo opgevallen was dat er weinig troeven in het spel zijn. Ik heb ze in ieder geval niet gemist. Je kan ook zeggen dat het voor een mol te makkelijk is als er veel troeven in het spel zijn.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #108 Gepost op: 11-04-2022, 02:05:20 »
Dat is een interessante invalshoek, maar geen enkele veiling of troevenregen had kunnen voorkomen dat Philippe al gedurende de eerste nacht biechtte in zijn slaap...

Klopt, ik denk ook dat het slaapgebrek door de angst voor het praten in de slaap de grootste factor was voor zijn vertrek. Maar ik denk dat zijn zelfvertrouwen ook stagneerde, omdat het hem vanaf de tweede opdracht in aflevering 2 al niet meer lukte om effectief te saboteren. Ik denk dat een verzwakte groep hem weer wat meer ruimte om te saboteren en daarmee wat meer zelfvertrouwen had kunnen geven.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #109 Gepost op: 11-04-2022, 02:18:12 »
Mol zijn is geen ponykamp.

Mijn grootste kritiek vorig jaar was net dat al die individuele voordelen het mollen overbodig maakten. We hebben geluk gehad dat Lennart er een schepje bovenop deed want hij had ook gewoon achterover kunnen leunen terwijl de rest alles al deed mislopen. Zo wordt mol zijn weinig meer dan immuniteit in het spel en de garantie dat je niks van al dat leuks zal moeten missen.

En je kon dit seizoen al zien dat noch de nep-vrijstelling bij de eerste opdracht noch alle emo-aankleding bij de vloer is lava Uma ervan konden weerhouden om als de kippen die vrijstelling te nemen. Wat mij betreft dus juiste keuze om ze wat vaker gewoon helemaal achterwege te laten, echt alle lof hiervoor.

Jammer dat het voor Philippe zo uitdraaide maar ik had er ook wel een keer behoefte aan om een groep te zien samenwerken en scoren. Goed voor het vertrouwen in de mensheid en zo.

Benieuwd wat ervan overblijft volgende week.  :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #110 Gepost op: 11-04-2022, 03:06:24 »
Lichaamstaal

Bovense foto voor het scherm zien
Onderste foto heeft iedereen zn scherm gezien

Bert gaat van open houding naar toch ietwat gesloten houding (armen gekruist.. soms teken van onbewust jezelf willen verdedigen of graag n afstand wil, soms betekent het boos)

Uma tegenovergestelde. Op je handen zitten betekent dat je de controle ff loslaat of wil loslaten.

Anke en Sven veranderen precies niks qua lichaamshouding  ::rofl::

Manu is het allemaal nog aan t verwerken en overdenken

En Yens heeft n beetje dezefde relaxte houding




Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #111 Gepost op: 11-04-2022, 07:09:56 »
Ben ik ff blij dat ik zondag meteen op goplay kijk. De Nederlandse nieuwspaginas staan al vol met het nieuws. Alles voor de kliks ;)

Ik zag het al een beetje aankomen deze aflevering. Hoe onzeker en zielig Philippe over kwam vergeleken met de mol-biechten.
Toen er gezegd werd dat hij in de ochtend nergens was en zijn koffers ook weg waren was het 1+1=2.

Ik heb wel echt met hem te doen hoor. Volgens mij is het een schat van een vent en om je eigen ego zo opzij te zetten is echt knap. Ik vond hem de hele aflevering al zielig maar dit verklaarde alles.
Ook goed dat Gilles erg duidelijk gemaakt heeft dat gezondheid altijd voor gaat.

En dit brengt natuurlijk weer een hele nieuwe laag aan het spel.
En het is denk ik nog nooit zo moeilijk geweest voor een mol als voor deze. Iedereen gaat nu 10x zo erg op je letten.
Je moet je anders gaan gedragen in het spel omdat je de mol bent maar je moet je niet anders gaan gedragen want dan valt het mensen op.
Nu al respect voor degene die gekozen is.
Qua persoonlijkheid denk ik dat Sven, Yens of Uma het meeste kans maakt.

Offline Scoobyboogie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #112 Gepost op: 11-04-2022, 08:33:06 »
Dit was een twist die ik niet had zien aankomen, maar aan de andere kant had ik wel een gevoel dat er iets niet helemaal klopte de laatste afleveringen. Er werd vooral geld verdiend en je kon eigenlijk iedereen afstrepen als potentiele mol. Dat er uiteindelijk deze keuze is gemaakt, is denk ik de enige juiste maar ook wel een hele zware. Respect hoe ze ermee om zijn gegaan in de uitzending, maar ik ben heel benieuwd wat dit met de komende afleveringen gaat doen.

Wel blijf ik met een gevoel achter qua 'oneerlijkheid' tov de afvallers van aflevering 2. We weten niet in hoeverre Bert nu zeker wist dat Philippe de mol was na wat hij die nacht gehoord had. Maar mocht hij hierdoor voorkennis hebben gekregen, had hij sindsdien een echte vrijstelling. Daardoor kreeg zijn duo partner bij die test ook een vrijstelling. Plus dat diegene die gekoppeld was aan Philippe tijdens die partner test ook een vrijstelling. Dat voelt voor mij nu best oneerlijk tov de afvallers die aflevering.

Wat is jullie gevoel daarbij?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #113 Gepost op: 11-04-2022, 08:48:43 »
Dit was een twist die ik niet had zien aankomen, maar aan de andere kant had ik wel een gevoel dat er iets niet helemaal klopte de laatste afleveringen. Er werd vooral geld verdiend en je kon eigenlijk iedereen afstrepen als potentiele mol. Dat er uiteindelijk deze keuze is gemaakt, is denk ik de enige juiste maar ook wel een hele zware. Respect hoe ze ermee om zijn gegaan in de uitzending, maar ik ben heel benieuwd wat dit met de komende afleveringen gaat doen.

Wel blijf ik met een gevoel achter qua 'oneerlijkheid' tov de afvallers van aflevering 2. We weten niet in hoeverre Bert nu zeker wist dat Philippe de mol was na wat hij die nacht gehoord had. Maar mocht hij hierdoor voorkennis hebben gekregen, had hij sindsdien een echte vrijstelling. Daardoor kreeg zijn duo partner bij die test ook een vrijstelling. Plus dat diegene die gekoppeld was aan Philippe tijdens die partner test ook een vrijstelling. Dat voelt voor mij nu best oneerlijk tov de afvallers die aflevering.

Wat is jullie gevoel daarbij?

Ik zie daar niets oneerlijks in eigenlijk. Bert heeft geen extra voordelen gehad van de productie en is er puur zelf achter gekomen dat Philippe de mol is. Zoals al eerder is gezegd staat er geen MOL op je voorhoofd dus zeker weten kon Bert het ook niet. Hij had blijkbaar de ballen om samen met Uma hier vol op in te zetten en had het goed. Dat is part of the game. De twee afvallers hebben gewoon de minste vragen goed, dan lijkt het mij niet meer dan terecht dat je mag vertrekken.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #114 Gepost op: 11-04-2022, 08:55:06 »
Toch kunnen we dan vind ik wel zeggen dat het productieteam de verkeerde mol heeft gekozen, als ze niet absoluut overtuigd waren dat Philippe dat mentaal aankon. Dat slaapgebrek is natuurlijk wel een extra factor, maar het is ook iemand bij wie dat soort dingen in zijn hoofd gaan zitten blijkbaar.

Totaal andere situatie nu met nog maar 6 mensen, waarvan er nog maar 3 gaan afvallen voor de finale. Ze kennen elkaar ook allemaal al supergoed.

Interessant vond ik het om naar de pupilbewegingen van de kandidaten te kijken toen ze hun scherm zagen op het eind. Bedenk wel dat er bij de mol staat "Jij wordt de mol" en bij de anderen "Jij wordt de mol niet". Het is logisch als de pupillen dan extra focussen op dat woordje "niet" aan het eind van de zin. Bij de meeste kandidaten zie je ook de pupillen nog eens extra een hupje naar rechts maken als ze de zin lezen. Bij één of twee zie je dit niet. Ik gok dat een van die kandidaten de mol is. Dat lijkt mij Bert of Sven.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #115 Gepost op: 11-04-2022, 08:56:08 »
Ik heb de aflevering nog niet gezien. Kijk altijd op maandag omdat ik al vroeg in bed lig.

Dus zag het bericht op Facebook voorbij komen.

Maar das inderdaad wel een twist ineens. Wel dapper aan te geven dat het niet gaat, en dat het goed wordt opgepakt en er een soort van draaiboek ingezet kan worden voor een andere mol.

Maar wat ik me dan wel weer afvraag. Je weet toch dat je in je slaap praat???
Zou dat geen vraag zijn bij een keuze maken voor de mol???

Als ik dat van mezelf weet zou ik nooit de mol willen spelen juist door dan jezelf te kunnen verraden.

Ik ga straks de uitzending maar eens bekijken en even zien wie dan als Mol tevoorschijn komt.

Al had ik hem juist op 1 staan vanwege al het opeten van de roosjes van de taart  en nog  een aantal dingen ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #116 Gepost op: 11-04-2022, 09:02:20 »
Dat iemand in zijn slaap praat is niet meteen een feitelijke molbiecht toch? Philippe had er misschien een draai aan kunnen geven en kunnen zeggen als “haha, ik droomde dat ik de mol was, was het maar zo!”
Dat hij zich daar niet uit wist te redden, zegt iets over de veerkracht en het improvisatievermogen dat er bij Philippe er niet (meer) was.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #117 Gepost op: 11-04-2022, 09:28:14 »
Dat iemand in zijn slaap praat is niet meteen een feitelijke molbiecht toch? Philippe had er misschien een draai aan kunnen geven en kunnen zeggen als “haha, ik droomde dat ik de mol was, was het maar zo!”
Dat hij zich daar niet uit wist te redden, zegt iets over de veerkracht en het improvisatievermogen dat er bij Philippe er niet (meer) was.

Volledig mee eens, een enorm zwaktebod voor een mol. Kijk ook de vorige aflevering nog eens terug, hoe hij totaal onnodig de serveerster fotografeert. Als je zelfs een twijfelende Anke (met alle respect, de minst intimiderende kandidaat) nog niet eens probeert te misleiden/overtuigen dan is die rol als mol voor jou totaal niet geschikt.

Overigens zonder verwijten naar Philippe toe. Dit gebeurt in de echte wereld ook, met bijvoorbeeld een nieuwe job, die niet bij iemand blijkt te passen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #118 Gepost op: 11-04-2022, 09:35:58 »
Twee zelfeliminaties op een rij, niet echt een prettig gevoel als molfan.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #119 Gepost op: 11-04-2022, 09:47:03 »
Volledig mee eens, een enorm zwaktebod voor een mol. Kijk ook de vorige aflevering nog eens terug, hoe hij totaal onnodig de serveerster fotografeert. Als je zelfs een twijfelende Anke (met alle respect, de minst intimiderende kandidaat) nog niet eens probeert te misleiden/overtuigen dan is die rol als mol voor jou totaal niet geschikt.

Overigens zonder verwijten naar Philippe toe. Dit gebeurt in de echte wereld ook, met bijvoorbeeld een nieuwe job, die niet bij iemand blijkt te passen.

Misschien hebben ze in de vorige aflevering wel tegen hem gezegd dat hij best gewoon even zijn best mocht doen om uit die rol van mol te komen, om zo te zien of dat hem misschien wat kon ontspannen.

Maar het klopt dat hij duidelijk niet meer goed aan het mollen was.