Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12932 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #180 Gepost op: 11-04-2022, 18:39:47 »
Ik denk dat ze een man kiezen omdat de opdrachten op een mannelijke mol berekend zijn.

Eh...? Tenzij de opdracht piemelgerelateerd is lijkt geslacht me van geen belang, toch?
Woosie down?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #181 Gepost op: 11-04-2022, 18:48:13 »
Dit was me wel wat zeg!! Ik wil vooral graag het enorme respect uitspreken naar Philippe om deze keuze te (durven) maken en naar de productie die gezondheid terecht belangrijker vindt dan tv-spektakel. Alleen maar grote lof!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #182 Gepost op: 11-04-2022, 18:49:19 »
Eh...? Tenzij de opdracht piemelgerelateerd is lijkt geslacht me van geen belang, toch?

De uitspraken van Run worden gekker en gekker  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #183 Gepost op: 11-04-2022, 18:56:46 »
 ::rofl:: Die wint het van “mericulus”

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #184 Gepost op: 11-04-2022, 19:21:26 »
De uitspraken van Run worden gekker en gekker  ::rofl::

Nu moet ik weer denken aan de mossel en de zeem.  ::rofl::

Maar ik denk dat Run bedoelt dat de programmamakers meer voor een bepaald type mol gaan en minder gericht zijn op de psychische kant van het mol-zijn? Zeg ik dat zo goed? Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik kan mij die gedachte wel voorstellen.

Vooralsnog ga ik er van uit dat de makers hiermee meer rekening gaan houden bij de selectie (of iemand het mentaal aankan). Verder kunnen er altijd dingen gebeuren waar je van tevoren geen rekening mee kan houden. En dan kun je maar beter open en eerlijk communiceren; wat ook is gebeurd. Dus nogmaals respect daarvoor en respect voor Philippe.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 19:23:11 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #185 Gepost op: 11-04-2022, 19:49:50 »
Philippe is fysiotherapeut, misschien zijn de opdrachten daarom fysieker dan anders. Dan wil je weer iemand die fysiek georienteerd is en dan kom je sneller uit bij een man, verder kan ook inhoudelijk gekozen zijn voor dingen die een man meer aanspreken. Vandaar die gedachte, als je voor safe wilt gaan, kies je weer een man. We zullen zien!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #186 Gepost op: 11-04-2022, 19:51:52 »
Dan wil je weer iemand die fysiek georienteerd is en dan kom je sneller uit bij een man

Wat een merkwaardig vooroordeel...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #187 Gepost op: 11-04-2022, 20:11:06 »
Wat een wending zeg. Respect voor Philippe en de makers. Als je er psychisch aan onderdoor gaat dan bereik je gewoon een grens. Dan moet je zeggen tot hier en niet verder.  Ik heb alle begrip voor ziin beslissing. Mooi ook dat de productie er zo open en eerlijk over is geweest. Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop van het seizoen.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 20:13:19 door Feodora »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4
« Reactie #188 Gepost op: 11-04-2022, 21:25:24 »
Wat een merkwaardig vooroordeel...
Zeker nadat Uma vorige aflevering even bijna iedereen er op haar gemak uitfietst.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #189 Gepost op: 11-04-2022, 22:58:33 »
Heb nog steeds het gevoel dat er nog een twist in deze twist aankomt.. 
Ik kan amper geloven dat de makers een mol kiezen die uiteindelijk opgeeft, je de mol bent en terwijl het goed gaat je toch naar huis gaat.. Waarom kies je voor een mol die praat in z'n slaap?
Ik zou het zo veel logischer vinden als dit allemaal een toneelstukje was, het is het 10e seizoen nota bene en in de vooruitblik zie je iemand met de bankroet spelen?

je bent niet de enige! ik denk ook dat dit vooropgezet is. wellicht waren er bij de start al 2 mollen. het is me te toevallig, dat ze nu weer iets (iets heel groots) van een eerder seizoen kunnen herhalen. want daar gaat het dit seizoen tenslotte om

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #190 Gepost op: 11-04-2022, 22:59:13 »
Philippe is fysiotherapeut, misschien zijn de opdrachten daarom fysieker dan anders. Dan wil je weer iemand die fysiek georienteerd is en dan kom je sneller uit bij een man, verder kan ook inhoudelijk gekozen zijn voor dingen die een man meer aanspreken. Vandaar die gedachte, als je voor safe wilt gaan, kies je weer een man. We zullen zien!
Er zijn altijd verschillende type opdrachten. En de opdrachten zijn meestal gelaagd waardoor ze op meerdere manieren en posities gesaboteerd kunnen worden. Ik begrijp dan ook niet waarom ze als opvolger een mannelijke mol zouden moeten kiezen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4
« Reactie #191 Gepost op: 11-04-2022, 23:03:41 »
Wat mij echt verbaasd is dat Philippe al vanaf de start heel zenuwachtig overkomt, en nu ook weer bij CdM. Natuurlijk echt super hoe ze het hebben aangepakt, de transparantie en kwetsbaarheid spreekt mij enorm aan. En gezondheid boven alles, zo waar. Daarnaast vraag ik me toch echt af hoe hij gecast is, want hij komt zowel aan de voor- als achterkant van de programmareeks minder stressbestendig over (wat uiteraard helemaal oké is, mits je niet zo’n zware taak op je krijgt).

Enfin, knap hoe zowel Philippe en het programma dit oppakken. En toch verwacht ik een plottwist  ::rofl::
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #192 Gepost op: 11-04-2022, 23:06:28 »
je bent niet de enige! ik denk ook dat dit vooropgezet is. wellicht waren er bij de start al 2 mollen. het is me te toevallig, dat ze nu weer iets (iets heel groots) van een eerder seizoen kunnen herhalen. want daar gaat het dit seizoen tenslotte om

Als dat waar is, dan moeten de punten bij de Pool straks ook weer allemaal herzien worden!    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #193 Gepost op: 11-04-2022, 23:07:40 »
je bent niet de enige! ik denk ook dat dit vooropgezet is. wellicht waren er bij de start al 2 mollen. het is me te toevallig, dat ze nu weer iets (iets heel groots) van een eerder seizoen kunnen herhalen. want daar gaat het dit seizoen tenslotte om
Je hebt zeker niet gekeken naar het gesprek met GDC in Café De Mol. Dit is echt geen vooropgezet plan. Ze hebben dit bewust eerlijk in beeld gebracht. Het is ook niet voor niets dat ze in aflevering 1 al hebben laten zien dat Philippe hardop droomde om de klap later minder groot te maken. Philippe durfde niet meer te slapen omdat hij bang was dat hij (weer) zou verklappen dat hij de mol is. Daardoor raakte hij erg vermoeid en kon zijn rol als mol niet meer naar behoren vervullen. Plus dat zijn zelfvertrouwen weg was.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #194 Gepost op: 11-04-2022, 23:12:34 »
Philippe is fysiotherapeut, misschien zijn de opdrachten daarom fysieker dan anders. Dan wil je weer iemand die fysiek georienteerd is en dan kom je sneller uit bij een man, verder kan ook inhoudelijk gekozen zijn voor dingen die een man meer aanspreken. Vandaar die gedachte, als je voor safe wilt gaan, kies je weer een man. We zullen zien!

Maar meen je nu echt dat de opdrachten fysieker dan anders zijn?
Wat hebben ze dan al moeten doen van echt fysieke opdrachten? Een berg van 8 km opfietsen (voor 1 persoon en de andere 6 moesten maximaal 5,5 - 6 km fietsen) is nu ook niet meteen een onmogelijke opgave. Ik denk dat Anke en Manu mss 2 km gefietst hebben. Dit was niet echt een uithoudingsopdracht voor de meeste kandidaten, intensief was het wel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #195 Gepost op: 11-04-2022, 23:33:12 »
Zeker nadat Uma vorige aflevering even bijna iedereen er op haar gemak uitfietst.

Precies, ze had praktisch alle mannen in haar zak.

En die raketstart van haar was eigenlijk een leuke Mol-actie geweest om iedereen te verleiden zich in het begin op te blazen.   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #196 Gepost op: 12-04-2022, 08:15:18 »
Eh...? Tenzij de opdracht piemelgerelateerd is lijkt geslacht me van geen belang, toch?

We zijn 2022, tegenwoordig hebben niet alle mannen een piemel meer. Woke blijven aub ;D

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #197 Gepost op: 12-04-2022, 09:48:39 »
Ik ben ook blij dat ik meteen op zondag op GoPlay naar De Mol kijk. Zo kreeg ik het nieuws van het vertrek van Mol Philippe niet voordat ik gekeken had. Het was wel een verrassende wending. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, een Mol die vroegtijdig het spel verlaat. Kennelijk is er iets fout gegaan bij de selectie. Het is in elk geval handig om hier rekening mee te houden met de selectie van de Mol voor een volgend seizoen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #198 Gepost op: 12-04-2022, 10:27:27 »
Ik ben ook blij dat ik meteen op zondag op GoPlay naar De Mol kijk. Zo kreeg ik het nieuws van het vertrek van Mol Philippe niet voordat ik gekeken had. Het was wel een verrassende wending. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, een Mol die vroegtijdig het spel verlaat. Kennelijk is er iets fout gegaan bij de selectie. Het is in elk geval handig om hier rekening mee te houden met de selectie van de Mol voor een volgend seizoen.

Het is niet fout gegaan bij de selectie. Dit heeft Gilles ook heel erg duidelijk gemaakt bij Cafe De Mol.
In de voorbereiding ging alles top, hij was er zeker wel geschikt voor. Maar doordat hij de 2e nacht al in zijn slaap praatte en hierdoor de nachten daarna niet meer geslapen heeft, werd het allemaal veel moeilijker en werd hij steeds onzekerder van zichzelf.
Ik denk dat Philippe’s persoonlijkheid een heel goede denkmantel zou zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 4
« Reactie #199 Gepost op: 12-04-2022, 10:37:41 »
Maar wij hebben ook de selectiegesprekken gezien, de interviews en de proeven, en daar zien we niet een heel andere Philippe.