Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12944 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #220 Gepost op: 13-04-2022, 09:42:00 »
Nog een interessant puntje: Het lijkt erop dat kandidaten de instructie krijgen om zo weinig mogelijk te nepmollen vanuit de productie.
Tuurlijk kan je af en toe wat aandikken voor wat voordeel, maar puur en constant nepmollen is denk ik niet toegestaan.

Ik keek zojuist de aflevering terug en volgensmij riep Sven dat af en toe opdrachten mislukken door hem,  waardoor meteen begon te veronschuldigen dat het niet expres was.

Zou ik oprecht wel nice vinden, vooral bij de Nederlandse mol wordt dit heel veel gedaan, aangezien het geld dat er te winnen valt toch geen enkele kandidaat wat boeit.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #221 Gepost op: 13-04-2022, 11:10:35 »
Nog een interessant puntje: Het lijkt erop dat kandidaten de instructie krijgen om zo weinig mogelijk te nepmollen vanuit de productie.
Heb jij een lijntje naar de productie dan? Dan was ene Philip van vorige jaar waarschijnlijk Oost-Indisch doof om maar iemand te noemen. Er valt met De Mol serieus geld te verdienen door kandidaten die dit wel kunnen gebruiken en dat remt nepmollende kandidaten wel. Bovendien kan nepmollen je ook door de mand laten vallen als wanna be mol. Zie Emanuelle die El Lion niet kon vertalen. Vorig jaar schreven ook veel molloten Philip af omdat ze zijn molacties nep vonden.
Ik kan me wel voorstellen dat kandidaten door de productie worden aangemoedigd om hun best te doen, maar dat vind ik heel wat anders dan instructies om zo weinig mogelijk te nepmollen. Maar zelfs dat (die aanmoedigingen dus) is nog maar de vraag.
Wel krijgen ze een uitgebreide uitleg van de proef, wat er ook voor kan zorgen dat ze niet per ongeluk lijken te (nep)mollen omdat ze de proef niet hebben begrepen.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2022, 11:14:07 door MartinJ »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 4
« Reactie #222 Gepost op: 13-04-2022, 11:51:27 »
Heb jij een lijntje naar de productie dan? Dan was ene Philip van vorige jaar waarschijnlijk Oost-Indisch doof om maar iemand te noemen. Er valt met De Mol serieus geld te verdienen door kandidaten die dit wel kunnen gebruiken en dat remt nepmollende kandidaten wel. Bovendien kan nepmollen je ook door de mand laten vallen als wanna be mol. Zie Emanuelle die El Lion niet kon vertalen. Vorig jaar schreven ook veel molloten Philip af omdat ze zijn molacties nep vonden.
Ik kan me wel voorstellen dat kandidaten door de productie worden aangemoedigd om hun best te doen, maar dat vind ik heel wat anders dan instructies om zo weinig mogelijk te nepmollen. Maar zelfs dat (die aanmoedigingen dus) is nog maar de vraag.
Wel krijgen ze een uitgebreide uitleg van de proef, wat er ook voor kan zorgen dat ze niet per ongeluk lijken te (nep)mollen omdat ze de proef niet hebben begrepen.

Nee, Kees heeft gelijk. Dit heeft Gilles ooit verteld (ben even vergeten waar) ze casten niet mensen die nepmollen. De mol hoort te mollen niet een kandidaat.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #223 Gepost op: 13-04-2022, 11:56:44 »
Hoe verleid je een kandidaat om halverwege de rol van mol in te nemen? 1. Door hem of haar te garanderen dat het helemaal goed komt, onwijs veel steun van de productie  2. door te laten vertrouwen op de montage, 3. door de kandidaten de opdracht te geven om te nepmollen, 4. door een bonusje in het vooruitzicht te stellen.  Je zou ook nog een bonus kunnen geven aan de kandidaat die het meest verdacht wordt aan het eind, náást de echte mol. Dat stimuleert het nepmolgedrag.

Kan er wel toe leiden dat we de komende afleveringen door de bomen het bos niet meer zien omdat er zoveel rare dingen gebeuren.  :)
Denk echt veel eerder dat de makers nu hebben gekeken: wie heeft er onwijs veel zin in om de mol te zijn voor de laatste afleveringen? Wie kan het nu het beste. En daarin een overweging gemaakt. Gilles zei ook dat ze toen ze makers de nieuwe mol kozen, er een paar namen werden gekozen en dat ze daar binnen een kwartiertje al uit waren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #224 Gepost op: 13-04-2022, 14:36:34 »
Nee, Kees heeft gelijk. Dit heeft Gilles ooit verteld (ben even vergeten waar) ze casten niet mensen die nepmollen. De mol hoort te mollen niet een kandidaat.
Dat ze geen kandidaten casten die nepmollen heb ik ook niet gezegd. Ik zei alleen dat ik niet geloof dat de kandidaten instructies krijgen om niet te nepmollen, dat is wat anders.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #225 Gepost op: 13-04-2022, 14:43:45 »
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze wel mogen nepmollen, maar niet constant + obvious.

Philip van vorig jaar, klopt was inderdaad veel nepmollen, maar het was oprecht een onhandige kandidaat en door zijn knulligheid werd er veel geld verloren. Volgensmij deed hij het niet express, maar dikte het af en toe wel aan.

Emanuelle hetzelfde, beetje onhandig en dacht misschien bij el leon dat het niet zo makkelijk was als ze dacht.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #226 Gepost op: 14-04-2022, 12:57:20 »
Klopt, Gilles heeft gezegd dat het niet de bedoeling is dat kandidaten expres opdrachten laten mislukken om zich verdacht te maken. Dat daar op gescreend wordt.
Dat is iets anders dan een persoonlijk voordeel te verkiezen boven geld of geld uit de pot halen voor een persoonlijk voordeel.
Philip van vorig seizoen die met zijn dikke vingers geen dominosteentje staande hield was niet aan het nepmollen, maar was eerder wat onhandig, hetgeen door de productie dankbaar in de verf werd gezet.
Als je als kandidaat opzettelijk proeven laat mislukken door te nepmollen zal je daar wel op aangesproken worden door de productie.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Aflevering 4
« Reactie #227 Gepost op: 14-04-2022, 13:49:47 »
Als je als kandidaat opzettelijk proeven laat mislukken door te nepmollen zal je daar wel op aangesproken worden door de productie.

Als dit echt zo is, verklaart dat voor mij ook weer een deel van de onmetelijke kwaliteit van dit programma.  ::tandpastasmiley::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #228 Gepost op: 14-04-2022, 13:51:17 »
Waarschijnlijk selecteren ze ieder seizoen wel iemand die van zichzelf zomaar per ongeluk wat onhandig is. Als er alleen maar fanatieke winnaarstypes meedoen kan elke mol het wel schudden.
Overigens wil ik, nu ik een beetje bekomen ben van alle consternatie, nog even opmerken dat ik erg genoten heb van alle opdrachten deze aflevering. Daar was ik nog niet aan toe gekomen  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #229 Gepost op: 14-04-2022, 14:34:38 »
Waarschijnlijk selecteren ze ieder seizoen wel iemand die van zichzelf zomaar per ongeluk wat onhandig is. Als er alleen maar fanatieke winnaarstypes meedoen kan elke mol het wel schudden.

Selmar heeft op dit forum over Hunted gezegd dat er bij dat programma inderdaad ook altijd wel een koppel wordt geselecteerd waarvan ze weten dat die wat minder handig zijn.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #230 Gepost op: 14-04-2022, 14:48:34 »
Als je als kandidaat opzettelijk proeven laat mislukken door te nepmollen zal je daar wel op aangesproken worden door de productie.

Dat hoop ik niet. Niets mooier dan nepmollen. Ik vind dit de interessantste en leukste techniek. Wat kan die pot schelen, je wil winnen en kan daarbij zeker helpen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 4
« Reactie #231 Gepost op: 14-04-2022, 22:29:48 »
Ze haddan waarschijnlijk Nele ook niet voor niets meegeselecteerd. Haar lompheid (haar woorden) kon heel goed doorgaan voor nepmollerij...

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #232 Gepost op: 16-04-2022, 11:54:37 »
De grens opzoeken betekent gewoon dat je er soms overheen gaat. Dat hoort er bij. Als je er als makers maar open over bent. Wat ze dus zijn. 100x liever dit, dan geen risico's durven nemen.

Dit vat het hele gebeuren wat mij betreft goed samen, al ben ik het volstrekt oneens met de laatste zin. De Vlaamse makers kiezen vaak voor een bijzondere Mol en nemen daarbij doelbewust risico’s. Een priester? Nee, die kan de Mol niet zijn. Een zeer jonge kandidate? Nee, zij kan nooit de Mol zijn. Nu werd gekozen voor een ‘braaf, onschuldig kereltje’, iemand die op mij soms een wankelmoedige indruk maakte. Die beslissing had goed kunnen uitpakken, maar keerde nu als een boemerang vol in het gezicht terug. Vervolgens werd het beste gemaakt van een slechte situatie, maar de crew heeft het gevaar zelf opgezocht.

Rick McCullough kiest er bij Wie is de Mol? willens en wetens voor om gevaarlijke Molacties in te plannen. Denk aan het
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een dergelijke actie kan ook verkeerd aflopen, wat het geval was bij
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het risico van zo’n Molactie beschadigt echter niet het programma. Een gewaagde Molkeuze grijpt in potentie te veel in en kan wat mij betreft het programma en het vertrouwen in de makers te veel schade berokkenen. Niets dan lof voor de geweldige opdrachten in De Mol, maar het plezier in het verder kijken van het seizoen is bij mij flink vergald.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #233 Gepost op: 16-04-2022, 12:59:06 »
Ze nemen geen risico's bij het kiezen van de Mol. De screenings zijn uitvoeriger dan wij kunnen vermoeden (vermoed ik ;D) en ook dit keer waren ze ervan overtuigd dat Philippe het aan zou kunnen. Helemaal uitsluiten dat het misgaat kan gewoon niet.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #234 Gepost op: 16-04-2022, 13:36:24 »
Wat ik ook opvallend vond om te horen, is dat vorige mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
na enkele dagen ook al dacht dat het superslecht ging, en hij vervangen zou gaan worden. Die zat er dus blijkbaar ook al tegenaan.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4
« Reactie #235 Gepost op: 16-04-2022, 13:47:53 »
Wat ik ook opvallend vond om te horen, is dat vorige mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
na enkele dagen ook al dacht dat het superslecht ging, en hij vervangen zou gaan worden. Die zat er dus blijkbaar ook al tegenaan.
Dat laatste weet ik niet zo zeker, hoe vaak horen we immers niet kandidaten zeggen: 'ik dacht dat ik toch de mol was maar dat ze het me nog niet verteld hadden' of 'ik dacht dat ik nog terug mocht komen, ze zouden me dat subiet vertellen'. Dus ja, je hoofd slaat op hol in zo'n spel, je ziet plottwists die er niet zijn, maar dat betekent niet altijd dat je écht aan opgeven denkt.

En dat maakt het ook zo lastig om tijdig te zien wanneer het echt foute boel is. Voor de crew was het bij Philippe blijkbaar de rustdag die hem niet tot rust bracht.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat de mol er wel vaker (even) doorheen heeft gezeten, maar dat daar tot nu toe nog weinig aandacht voor is geweest in de eindafleveringen vanwege tijd/prioriteit van het verhaal.
...óf niet!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: Aflevering 4
« Reactie #236 Gepost op: 16-04-2022, 16:19:50 »
De  fout die ze wat mij betreft hebben gemaakt na aflevering 4 is dat ze aflevering 5 niet een paar dagen eerder online hebben gegooid. Het klopt gewoon niet dat je ergens half april niet naar een mol kan speuren, wat een leeg bestaan. Je kunt het een molloot niet aandoen. De eerste dagen lukten nog wel met al die hectiek, maar nu het vertrek van de mol een beetje is ingedaald….. Samengevat: ze hadden ook wel aan mijn gemoedstoestand kunnen denken en niet alleen aan die van Phillipe. Hup, opschieten met aflevering 5!!!  ;)  ;)  ;)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4
« Reactie #237 Gepost op: 16-04-2022, 16:46:53 »
Haha, ja als ze het allemaal mooi hadden kunnen plannen, had ik liever een molwissel gehad aan het begin van een aflevering in plaats van aan het einde ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Blauw

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #238 Gepost op: 17-04-2022, 15:04:29 »
Op play4 staan extra filmpjes. Heelaas kan ik ze niet bekijken. (niet beschikbaar in het buitenland) Weet iemand hoe ik deze wel kan bekijken?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #239 Gepost op: 17-04-2022, 16:45:55 »
Op play4 staan extra filmpjes. Heelaas kan ik ze niet bekijken. (niet beschikbaar in het buitenland) Weet iemand hoe ik deze wel kan bekijken?

Met een vpn gaat het uitstekend.