Daar ben ik het wel een heel eind mee eens..
De beste drie mollen in het moderne Bel-tijdperk zijn m.i. Elisabet, Lennart en Aline. Niet in een bepaalde volgorde.
Daarna Gilles en daarna, weer niet in een bepaalde volgorde Pieter en Eline. Overigens vind ik ook de laatste twee nog steeds prima mollen
. De lat ligt hoog in België.
Philippe had het in zich om van mijn top drie een top vier te maken, maar dat is niet gelukt. Het is ook weer zoiets om hem onderaan te zetten, want het is appels met peren vergelijken. Hij heeft wat mij betreft de ranglijst niet gehaald. Niets mis mee ook, hij heeft wel lef getoond. Tijdens de reeks, maar ook daarna door open over de redenen van zijn vertrek te spreken.
Uma klasseren is ook lastig. Ik kan me wel vinden in Sanmol ‘s klassering, bovenin het rechterrijtje in voetbaltermen. Van de ene kant heeft ze het programma gered en had ze niet de mogelijkheid om zich als mol langzaam te profileren, maar van de andere kant is er dit jaar in de post-mortem veel meer niet gezegd (of de waarheid zelfs wat aangepast) dan in vorige jaren. Dat was misschien ook nodig om de steken die een onvoorbereide mol en haar pd in crime hebben laten vallen. Je kunt in een paar afleveringen nooit een topmol worden, maar ik weet niet of ze dat was geworden als ze wel een heel seizoen had gehad.