Je denkt dat Nabil daar een act opvoert? (De regels verkeerd begrijpen.)
Hij doet alsof hij de regels verkeerd begrijpt, maar hij hint in realiteit naar de mol-taktiek (*) die hij slechts half ten uitvoer heeft kunnen brengen.
Lastige situatie voor de mol na de demarche van Ranomi (koffer van 500 euro): er moeten twee dure koffers verhuizen, 1 naar de afvaller (Soy, daar ga ik wel vanuit) en 1 naar Annick. Geen sinecure.
De eerste “forceert” hij door Anke te sturen (“ik hoop dat je dan zelf een lage koffer neemt”). Op dat moment heeft Ranomi haar 500 euro al gekozen en doordat Anke Jurre en Annick het meeste verdacht van het rode scherm, trapt Anke in de val en geeft ze haar dure koffer aan “rood scherm” Soy. Deel 1 van het plan gelukt.
Deel 2 - zijn dure koffer aan Annick geven - lukt echter niet, maar hij doet wel de poging: “Annick, dan heb jij nul euro? Ben je daar okee mee?”. Voorzet gegeven maar Annick kopt klaarblijkelijk niet binnen.
(*) Beste Mol taktiek in deze proef is - zoals ik elders al zei - om eerst een dure koffer te nemen en die naargelang het verloop bij de juiste persoon (Soy of Anke) te brengen.
En Jurre? Die kijkt naar mijn gevoel als een kandidaat richting Nabil in dit filmpje.