Dat we het als molloten na 7 afleveringen duidelijk weten vind ik totaal niet erg. De mol mag ontdekt worden wat mij betreft. En landelijk gezien zit nog altijd 2/3 ernaast. Ik zou het juist echt verschrikkelijk vinden als de makers er een spel van gaan maken om het elk jaar voor elkaar te krijgen dat de mol in de finale het minst verdacht wordt. Montage is er ten dienste van het programma, het moet niet de hoofdrol overnemen.
Ik zie het liefst daarom ook gewoon een zo eerlijk mogelijke edit. Wat dit seizoen voor het eerst sinds lange tijd eindelijk écht lijkt te gebeuren. Dan vind ik het ook niet gek dat het achteraf in beeld een stuk duidelijker is dan ter plekke voor de kandidaten. Jurre kreeg veel ruimte om te mollen en dat zien we nu terug. Ik vind sowieso niet eens dat de montage het er dik bovenop legt. Als Jurre molt op kritieke momenten die de uitzending niet mogen missen, dan wordt het wel heel flauw om dat er allemaal uit te knippen. De enige keer dat Jurre echt extra verdacht overkwam was na het gekantelde fotograferen. Ook dat kon je moeilijk er helemaal uithalen en de discussie erna was gewoon fijn om te zien hoe kandidaten gefrustreerd zijn enzo. Voor elke kandidaat zijn er wel een aantal momenten geweest dat het er wat dikker bovenop lag dat diegene verdacht was. Dus ook bij Jurre.
En daarnaast is het gewoon veel moeilijker om een Daniël of Ranomi écht verdacht te maken ten opzichte van een Kim-Lian.
Exact dit. Helemaal mee eens.
En inderdaad er zitten nu eenmaal ook een paar hele fanatieke kandidaten in die ver komen. En de mensen die nog een beetje mysterieus af en toe molde vielen snel af. Dat is hoe het loopt kan de montage ook weinig aan doen.
Voor mij kan het echt niemand anders meer zijn en als dat wel zo is zou ik zelf teleurgesteld zijn of er moet echt nog een enorme twist komen.
Daniel heeft zoveel geld verdiend. Dat het echt alleen met een mega twist nog recht te praten is dat hij de mol zou kunnen zijn. Jammer want was denk ik wel een leuke mol geweest.
Soy heb ik na afl 2/3 al afgeschreven omdat die bij het zingen geld verdiende en daarna ook een paar keer echt de juiste acties deed voor geld waar dat niet had gehoeven. Daarna ook nog wel wat molse dingen maar voor mij was het duidelijk dat hij het rode scherm had. Als het dan toch geen jurre is dan zou Soy nog de andere meest logische optie kunnen zijn maar ook dan met veel uitleg.
En Ranomi had ik op mijn lijstje door hints maar na afl 5 in het spookhuis er af gehaald. Ze is te passief. Je hoort haar weinig. Ze haalt wel geld op ook. Dus dan zou het straks ineens allemaal in de edits moeten blijken dat ze gemold heeft en hadden we dit niet kunnen zien.
En daarnaast had Anke er andere niet uitgelegen.
Meestal ligt op afl 5 het keerpunt. Ik denk dat veel molloten dan langzaam aan wel op een duidelijke mol zitten.
Er zijn seizoenen geweest waarbij het bij afl 3 al mega duidelijk was door hints of mislukte molacties etc.
Dat maakt het toch ook juist leuk. De ene keer weet je het bij afl 3 al zeker. De andere keer bij afl 5 of 7 en soms pas in de finale.
En elk jaar roepen er weer mensen nee die is het niet want die is te duidelijk en toch komt het vaak voor dat het die wel is dan.