De mol is daadwerkelijk pas aan de telefoon op de hoogte gesteld dat ie de mol is. Dat heeft Rik zo vaak in interviews benadrukt, nog voordat de eerste aflevering op tv was. En niet als gelogen verklaring om een vraag te ontwijken, maar uit zichzelf vertellend. Hij heeft het zelfs over dat (wat?) er iets bedacht was voor als het helemaal mis was gegaan.
Is dit niet simpelweg gewoon een andere gast van het hotel of een medewerker daar?
Dat kan, alhoewel een medewerker niet zo zit in een lobby denk ik. Maar het kan ook iets betekenen qua aanwijzing. Het is zo'n geënsceneerde setting, dat ik raar zou vinden als daar ineens nog random iemand zit. Maar uitsluiten kan ik het ook niet, dus misschien is het niks.
Plus qua afstand en tijd is dat niet te plannen zonder dat het de groep opvalt dat persoon weg is.
Of het te ver weg is voor de mol om onopgemerkt te zitten weten we niet, we hebben geen info wanneer dit is opgenomen, hoe ver dit weg is van de groep etc. Kijk maar eens de molacties van vorige seizoenen terug, hoeveel een mol allemaal kan doen terwijl het de groep niet opvalt dat ie weg is. Even op het strand een zooi stepjes ingraven bijvoorbeeld. Genoeg momenten dat de kandidaten druk zijn met biechten opnemen etc.
Maar goed, het zou wel veel weggeven al over wie de mol waarschijnlijk niet meer is, gezien het een man lijkt te zijn, dus het zal waarschijnlijk wel toeval zijn