Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50316 keer)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #340 Gepost op: 20-04-2023, 02:39:18 »
Even wat opmerking over Lancelot.

De vreemde opnames van de maan kunnen wijzen naar huilende wolven, er is een boek Lancelot en de wolf.

Bij de rodeo kende Lancelot Becaphalus, koppelde hij Lucky Luke aan Jolly Jumping en werd hij op het einde gevangen met een lasso. Stel Beca is BK (letter 2 en 11, samen 13 = M), de lasso = O en de L van Lucky Luke, maakt mol.

Lancelot zegt allerlei dingen die grappig zijn, maar wel een beetje vreemd.
Lancelot zegt ‘ik zou als mol in de auto willen zitten, grote slag slaan, tegelijkertijd van alle verdachte tabellen ERASEN’. Film Eraser, 1996 Chuck Russel. Quote Schwarzenegger ‘Come and get me’, echt iets voor een mol om te zeggen.

Lancelot heeft bordje Brodium gekozen, atoomgetal 35 Broom staat op de bingokaart.
Bij de bingo zijn de spelers als een mol blind en hardhorend.
Bij de bingo met B12 roept Lancelot niet Bingo, maar ‘ja ja ja’, kans voor vrouw om bingo te roepen. Met getal 39 reageert Lancelot niet blij.

Vrouwen in Zoo hebben blauw en oranje shirt, de 2 aanwezige vrouwen bij de bingo met bingo hebben ook oranje en blauw shirt.

Roept naar mevrouw met blauw shirt ‘Eyes on you, eyes on you’. Er is een film ‘All eyes on you’, 2018 Felix Maxim Eller. Muziek Tainted Love, Soft Cell. Uitspraak ‘Do you already feel haunted yourself’, weer een uitspraak voor een mol.

Bij de Bingo riep een mevrouw met oranje shirt ‘Woohoohoo’ en ‘I got it Motherfuckers’. ‘Woohoo Motherfuckers’ komt voor in film ‘That’s my boy’ (de mol??). Acht keer genomineerd voor slechtste/‘worst’ iets en 3 keer ‘worst’ gewonnen. Doet denken aan opdracht met worstenbroodjes.

Er is een Belgische film Bingo, 2013 Rudi van den Bossche, met daarin een Deense dog Boulie. Veel bijnamen bij de familie: Ballie, Bollie, Ollie Bollie. Comfort spreekt het nog het meeste uit als Boulie.
In de film wordt een glas wijn in 1 keer leeggedronken, Lancelot doet dat met een cocktail. Het was oorspronkelijk een toneelstuk van het Antwerps theater. Lancelot komt uit Antwerpen. In de film komt ook het woord Ambetanterik voor, ik dacht dat ik ‘ambetant’ ook gehoord had in 1 van de afleveringen.

Lancelot ziet bij de drones Inglorious Basterds, Tarentino 1978, met muziek The Verdict van Ennio Morricone. Gilles zegt na de drones ‘En dan nu het verdict’. Sowieso veel nummers van Ennio Morricone bij De Mol. Door bier te bestellen met 3 vingers in plaats van 2 vingers en een duim (of andersom) wordt iemand ontmaskerd, met 3 vingers maak je de letter M

Spoiler: buitenlandse molreeks (klik om te tonen/verbergen)

Edit: Lancelot legt bij de drone opdracht zelf een link naar de rodeo opdracht (hold your horses) en naar de bingo opdracht (bingo of nie?).

Edit 2: Lancelot koppelt uitspraak ‘slow is smooth, smooth is fast’ van Navy Seals aan general Bourke. General John Burke was spion.

Edit 3: Afstudeerfilm This is your captain speaking, Idriss Nabil 2022, waarin Captain Asare (10 jaar) een bordkartonnen reis naar Ghana maakt met vlucht 1408. Op de muur van zijn kinderkamer een tekening van het stuntvliegtuig. Bij deze film doet Marieke Mols dramaturgie, zij is producer van Bloody Marie 2019.

« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 10:36:37 door Crapuleke »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #341 Gepost op: 20-04-2023, 10:22:11 »
Lancelot nam niet het bordje Brodium, Lieselot heeft die genomen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #342 Gepost op: 20-04-2023, 10:35:01 »
Lancelot nam niet het bordje Brodium, Lieselot heeft die genomen.
Oops, inderdaad, nu doorgestreept

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #343 Gepost op: 21-04-2023, 12:56:39 »
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar bij de boodschappenopdracht zien we dat er achtereenvolgens stokbrood, mangosteen en tomaten gescand worden. Draai ze om en neem de eerste letters en je krijgt (To-ma-s). Wat zwak is aan deze hint, is dat de h mist, dat de mangosteen vrij onnodig zou zijn omdat tomaten ook begint met Toma en dat je van het stokbrood alleen de s neemt en niet de twee eerste letters, en wellicht noemen ze dat in België eerder een baguette.  ::rofl::

Hoe dan ook, ik dacht dat er iets mee was, omdat die mangosteen vrij ongebruikelijk lijkt, zeker op een plek als Tucson. Alhoewel het daar misschien wel groeit tegenwoordig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #344 Gepost op: 22-04-2023, 12:02:51 »
Thema (dus geen hints)  Back to the Future

Het thema van deze film zit wel wat dieper in dit seizoen. De trein (BttF II), de klokken (maar geen 10:04) in aflevering 1, de cocktailklok in aflevering 2, in afl. 4 in de bunker met de timeline naar 'het moment blikseminslag of explosie', het thema met de bliksem in Sedona en Nike-schoenen van Gilles die Marty McFly ook droeg (III), het jochie met streepjes shirt in de dierentuin, aflevering 6 de middelbare school. In de Zoo of Bingo zou je een opmerking verwachten als 'You know, Marty, you look so familiar to me. Do I know your mother?'. In de bingo snel oud worden en weer jong is ook een tijdreisje. Het slechte zingen in de auto een verwijzing naar de  gitaarscene met Marty in de jaren '60?. De scene waarbij Biff Tannen in een auto Marty achtervolgt en in een strontkar! terecht komt. Het duel in aflevering 1 met Marty McFly versus Biff Tannen in het Wilde Westen. De Afstandsbediening die de DeLorean bestuurt (vooruitstrevend in de jaren 80) met een hond erin. De drone, aflevering 5 was ook remotecontrolled. Thomas lijkt wel een beetje op doctor Emmett Brown.
Het koord tussen de rotsen lijkt op het snoer van de kerkklok naar de delorean om weer terug te kunnen reizen.

Waar de inspiratie voor sommige opdrachten vandaan komt is wel duidelijk. Op youtube staan genoeg fragmenten om e.e.a. te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2023, 12:57:16 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #345 Gepost op: 22-04-2023, 21:18:51 »
OK, Eerst een disclaimer: toeval bestaat.  ::hypocriet::

Dan nu:
In aflevering 4 (rond min 19) zijn close-up beelden van de tijdslijn in het krantenbericht te zien. Daarachter zie je in spiegelbeeld als het ware doorgedrukte woorden van de achterkant van de pagina. Dat zijn ze niet! De woorden komen uit het krantenartikel over de explosie, links van de tijdslijn.

Als je de puntjes van de tijdslijn op de letters erachter legt, dan kun je daar "m a n" uithalen. Mooi op volgorde van de tijd.

Het is wel even puzzelen want alleen de "m" en de "a" zijn redelijk goed in beeld. Alleen de "n" valt net buiten beeld, maar die kun je dan even terugzoeken in de orginele tekst.

Dus: De mol is een man?

Opvallend puntje is wel, (pun intended) dat er een vierde tijd in de montage tussengezet is, die we niet in de krant zien: 4.57 PM. Extrapolerend kom ik daarbij ergens boven het woord "explosion"  uit. Op een witregel en dus geen letter.





« Laatst bewerkt op: 22-04-2023, 21:37:48 door annebeestje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #346 Gepost op: 22-04-2023, 22:46:49 »
Herschreven krant (op hun site)
https://www.goplay.be/de-mol/de-toekomst-herschrijven-kan-dan-toch-lees-hier-de-nieuwe-tucson-today

Dan zie je bij 3 artikelen see page ... staan. Cijfers bij deze artikelen zijn page 4, 5 en 7.
Als je daar lijnen trekt een L achterstevoren.
(Lancelot totaal niet bij mij in beeld als mol trouwens). Maar vind het gek dat je in die krant net de 3 cijfers ziet van de genoemde tijd die niet in de andere krant terug te vinden is.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 01:53:11 door Vonne1968 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #347 Gepost op: 23-04-2023, 02:15:29 »
En je ziet bovenaan n artikel “see page 15”

Wat bedoel je precies dan want mis ff totaal wat je bedoelt

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #348 Gepost op: 23-04-2023, 02:21:57 »
En je ziet bovenaan n artikel “see page 15”

Wat bedoel je precies dan want mis ff totaal wat je bedoelt
Als reactie op de post van Anne beestje.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #349 Gepost op: 23-04-2023, 10:12:49 »
Was dit eigenlijk al de allereerste hint naar de mol?

De eerste kandidaat waarvan we geluid horen is Thomas met een geheimzinnige lach (als de deur opengaat en de telefoon begint te rinkelen).
Daarna is hij ook de eerste die we horen spreken : "Hallo?" (waarop hij zich draait naar de camera).
Waarop we de voice-over horen zeggen : welkom bij... 'De Mol'.
Dit is dus het allereerste moment in de eerste aflevering dat we het woord 'Mol' horen (en zien) en dit in combinatie met de allereerste kandidaat die we horen (en zien) iets zeggen.


Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #350 Gepost op: 23-04-2023, 11:23:28 »
Herschreven krant (op hun site)
https://www.goplay.be/de-mol/de-toekomst-herschrijven-kan-dan-toch-lees-hier-de-nieuwe-tucson-today

Heeft iemand nog de afbeelding van de vorige editie? Je komt nu alleen nog bij deze uit..

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #351 Gepost op: 23-04-2023, 12:05:40 »
Zover ik weet was de originele krant alleen in de uitzending te zien.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #352 Gepost op: 23-04-2023, 13:15:13 »
Er is flink geschoven om nu een andere foto te plaatsen boven het artikel.
Op pagina 10 van dit topic (bij Pac en verder) wordt de link gebruikt en daar staat nu de huidige versie..

Wat mij opvalt is dat de qr code naar dezelfde pagina verwijst en daar is toch iets veranderd in de broncode
Er is een functie toegevoegd die er eerst niet stond (regel 35). Verder is alles hetzelfde.

Hebben we een PHP/HTML kenner onder ons die hier iets in ziet?
Een verborgen stukje op de pagina?

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #353 Gepost op: 23-04-2023, 14:12:25 »
Was dit eigenlijk al de allereerste hint naar de mol?

De eerste kandidaat waarvan we geluid horen is Thomas met een geheimzinnige lach (als de deur opengaat en de telefoon begint te rinkelen).
Daarna is hij ook de eerste die we horen spreken : "Hallo?" (waarop hij zich draait naar de camera).
Waarop we de voice-over horen zeggen : welkom bij... 'De Mol'.
Dit is dus het allereerste moment in de eerste aflevering dat we het woord 'Mol' horen (en zien) en dit in combinatie met de allereerste kandidaat die we horen (en zien) iets zeggen.
Met zo'n hint zou zelfs ik gaan geloven dat Thomas de mol is. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #354 Gepost op: 23-04-2023, 14:20:57 »
Ja op het account van mollenjagers insta staan goede hints naar Thomas

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #355 Gepost op: 23-04-2023, 14:41:01 »
En wat te denken van de rode telefoon? In de V.S. is de rode telefoon vooral bekend als hotlineverbinding met de Russische president. De verbinding tussen de caravan en de kandidaten was met rode telefoons. De telefoons 1 maand voor vertrek in Vilvoorde waren ook rood. Is de rode telefoon soms een hotline met 'De Mol'?

In Vilvoorde zegt de vrouwenstem als eerste: Welkom bij... de Mol. Leïla in beeld. Om kwaliteitsredenen kan dit gesprek worden opgenomen. Beste, proficiat. Jij wordt een van de tien kandidaten in het nieuwe seizoen van De Mol.

Zie foto bij oude post.

Variatie op een thema.

Een fractie later en je had hetzelfde plaatje met Leïla i.p.v. Thomas en die is ook niet de mol. De mol staat aan de andere kant van de lijn.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #356 Gepost op: 23-04-2023, 14:47:12 »
Zie foto bij oude post.

Variatie op een thema.

Een fractie later en je had hetzelfde plaatje met Leïla i.p.v. Thomas en die is ook niet de mol. De mol staat aan de andere kant van de lijn.
Inderdaad, ik bekijk die beelden op mijn tv en dan krijg ik nooit een beeld van Thomas met die ondertitel, die verschijnt pas in het volgende frame met Leïla.
Niet alleen plagiaat dus, ook gewoon gefoefel. Lang leve de sociale media.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #357 Gepost op: 23-04-2023, 15:10:16 »
Zie foto bij oude post.

Variatie op een thema.

Een fractie later en je had hetzelfde plaatje met Leïla i.p.v. Thomas en die is ook niet de mol. De mol staat aan de andere kant van de lijn.
Mea culpa, mea maxima culpa... ik heb nog een interessant leven naast De Mol en lees helaas niet elke letter op dit forum én ook niet andere sociale media.

In vergelijking met het gesloten Belgisch forum is het hier wel niet handig dat alle hints in 1 globale topic door elkaar verweven zitten. Zo gaat veel informatie verloren of moet je alle pagina's terug herlezen. En dan kan je zo iets tegenkomen...  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 15:27:43 door Molstein »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #358 Gepost op: 23-04-2023, 15:21:55 »
Inderdaad, ik bekijk die beelden op mijn tv en dan krijg ik nooit een beeld van Thomas met die ondertitel, die verschijnt pas in het volgende frame met Leïla.
Niet alleen plagiaat dus, ook gewoon gefoefel. Lang leve de sociale media.
Klaartje is meeverhuisd naar hier. Fijn, een scherp en kritisch oog is altijd goed.  ::jaja::

Ik voel me wel niet aangesproken door 'gefoefel' : als je de video herbekijkt op goplay dan valt en verschijnt het woord mol wel degelijk op het moment dat Thomas in beeld is. Ook al heb je veel ervaring met onderschriften op andere plaatsen, deze ondertitel werd er niet opgeplakt.  ::ohno::
En dat ander zwaar woord zou je idd kunnen denken, maar in alle eerlijkheid, ik had het niet gelezen (zie ook post hier vlak boven)  ::zwaai::

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #359 Gepost op: 23-04-2023, 15:48:22 »
Klaartje is meeverhuisd naar hier. Fijn, een scherp en kritisch oog is altijd goed.  ::jaja::

Ik voel me wel niet aangesproken door 'gefoefel' : als je de video herbekijkt op goplay dan valt en verschijnt het woord mol wel degelijk op het moment dat Thomas in beeld is. Ook al heb je veel ervaring met onderschriften op andere plaatsen, deze ondertitel werd er niet opgeplakt.  ::ohno::
En dat ander zwaar woord zou je idd kunnen denken, maar in alle eerlijkheid, ik had het niet gelezen (zie ook post hier vlak boven)  ::zwaai::
Op de video op de site van Goplay krijg je het onderschrift "Welkom bij de Mol" wel in hetzelfde beeld, dat klopt. Dus het zou kunnen. Daardoor vind ik het ook een goede hint.
Ik wil best geloven dat je het zelf bedacht hebt hoor. Maar ik had hem zelf ook al elders vernomen. En blijkbaar stond hij ook al ergens op een instagrampagina, maar daar kom ik zelf zo goed als nooit.
Ik bedenk zelf ook wel eens een hint (al dan niet totaal nutteloos) en ik hoorde vorige week op de podcast TrustNobody iemand afkomen met een hint die ikzelf hier ook al opgeschreven had in mijn notities, maar niet 'gepubliceerd'. Het kan dus perfect dat twee mensen onafhankelijk van elkaar dezelfde verborgen hint hebben ontdekt. Die mevrouw die dat via de hotline daar meldde had het zeker niet van mij en ik niet van haar.
O ja, ik zit dan wel hier op dit forum, maar mijn TNVH's zijn niet mee verhuisd naar hier hoor. Die staan ergens anders. :)

Edit: ik weet niet van wanneer die instagrampost precies dateert (ik geraak daar niet binnen), maar ik las diezelfde hint al op een privaat forum waar ik lid ben. Daar postte iemand exact dit screenshot al op maandag 20 maart 2023 om 8h59, dat is de ochtend de dag na aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 19:01:59 door Klaartje76 »