Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50331 keer)

Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #360 Gepost op: 23-04-2023, 19:44:07 »
Er is flink geschoven om nu een andere foto te plaatsen boven het artikel.
Op pagina 10 van dit topic (bij Pac en verder) wordt de link gebruikt en daar staat nu de huidige versie..

Wat mij opvalt is dat de qr code naar dezelfde pagina verwijst en daar is toch iets veranderd in de broncode
Er is een functie toegevoegd die er eerst niet stond (regel 35). Verder is alles hetzelfde.

Hebben we een PHP/HTML kenner onder ons die hier iets in ziet?
Een verborgen stukje op de pagina?

Heb ergens een witte pagina met verborgen "ok" gevonden ::rofl::, maar voor de rest kan ik niks met het .js bestand dat in jouw afbeelding staat (te veel "random" letters voor mij).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #361 Gepost op: 23-04-2023, 23:07:11 »
Ik zoek, met in mijn achterhoofd het NPO-programma The Connection, naar het verband tussen de gebruikte films. Wellicht is er met een overeenkomst tussen die films iets te ontdekken dat naar 1 kandidaat verwijst.

Een zéér gewaardeerd lid van RN kwam op de gedachte dat de mol in elke aflevering wellicht een quote uit de gebruikte film(s) uit de aflevering heeft uitgesproken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #362 Gepost op: 23-04-2023, 23:45:15 »
Eén link met films heeft Heinz ontdekt, wanneer Ruben een jongetje in de Zoo slaat, die uit Back to the Future kwam.
Verder heeft Lancelot zogenaamd bovengemiddelde kennis van films.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 11:40:23 door Mollem »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #363 Gepost op: 24-04-2023, 00:19:04 »
Dat wordt nog heel lastig dan, om ook naar hándelingen te zoeken, en niet alleen naar uitspraken.

De bewuste handelingen en/of uitspraken  moeten door 1 kandidaat gedaan zijn, anders leidt dit nergens toe. Voordeel om dat nú te doen, is dat je in dit stadium slechts naar 4 kandidaten hoeft te zoeken.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #364 Gepost op: 24-04-2023, 07:50:01 »
Het thema is films doorheen heel de reeks. Lancelot is een filmkenner, valt ook verschillende keren op. Hij zegt Full metal jacket (overnachting voor de bootcamp), wist the Bourne identity. En de mol moet acteren dat hij de lamp hoort vallen (bij andere vallende objecten, reageert hij niet...). Valt me op dat Lancelot vaak de rustige acteert, vooral bij eliminaties. Ook bij de taxi blijft hij opvallend rustig. Héél soms zie je hem toch wel echt reageren, zoals bij de eieren: Thomas laat het ei vallen en hij zegt ale gast. En hij lacht nog en draait zich is om. Een niet geacteerd reactie, hij dacht wrsl maak het mij (als mol)nog is gemakkelijk. Ook tegen Ruben wordt gezegd dat hij het de mol gemakkelijk maakt (stunts zijn zogezegd slecht doorgegeven, tijd laten bijtellen in de eerste proef in de woestijn) en nu op de busproef ook. Het is ook Lancelot die constant Ruben beschuldigd, hij wordt precies gebruikt als afleidmol. De saus in Rubens hoofd is omdat Lance hem misleid met plots mooie antwoorden of pasvragen niet te nemen...Alleszins ik zoek naar niet geacteerde momenten van Lancelot. Want als fanatieke kandidaat zou hij toch wel kunnen reageren als dat ene ei moment.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #365 Gepost op: 24-04-2023, 08:43:59 »
Waarom horen we Lieselot helemaal op het einde nog 'beetje werekeren' zeggen terwijl er geen beeld meer is? (Voor de Nederlandse forumleden : "werekeren" is (westvlaams) dialect voor "terugkeren".)
Dat is toch heel bewust toegevoegd ?? Is er daarvoor iets interessants te horen of te zien ?
En ook in aflevering 6 horen we helemaal op het einde, na de preview voor volgende week, iemand (Lancelot) iets zeggen als er geen beeld meer is. (En er zijn ook geen ondertitels bij)
Ik maak er 'maar gij se ((stilte)) koning' van.
Een uitspraak die niet in de trailer zelf zit. Dus ???

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #366 Gepost op: 24-04-2023, 11:39:32 »
Het kenteken van de Ford komt weer even in beeld als de mysterieuze gast naar de auto loopt.
CM11463 zou kunnen slaan op Comfort Mol seizoen 11? Als dit al ergens is genoemd, dan mijn excuses.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #367 Gepost op: 24-04-2023, 12:09:46 »
Ruben dus. "Saus in mijn hoofd" : S(eizoen) USA in zijn hoofd ?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #368 Gepost op: 24-04-2023, 12:26:43 »
Het kenteken van de Ford komt weer even in beeld als de mysterieuze gast naar de auto loopt.
CM11463 zou kunnen slaan op Comfort Mol seizoen 11? Als dit al ergens is genoemd, dan mijn excuses.
Mooie aanvulling. Ik had al zoiets in extra materiaal geschreven n.a.v. de teaser op zondagochtend voor aflevering 6 in het extra materiaal, maar je vult het aan met seizoen 11. Prima toch  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #369 Gepost op: 24-04-2023, 12:31:17 »
En ook in aflevering 6 horen we helemaal op het einde, na de preview voor volgende week, iemand (Lancelot) iets zeggen als er geen beeld meer is. (En er zijn ook geen ondertitels bij)
Ik maak er 'maar gij se ((stilte)) koning' van.
Een uitspraak die niet in de trailer zelf zit. Dus ???
Ach ja zeg en inderdaad koning. Als Lancelot koning zegt dat is ie blij. Zou een finaleplaats kunnen betekenen.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #370 Gepost op: 24-04-2023, 16:16:27 »
Het in de tijd reizen (of het spel met terugblik en vooruitzicht) lijkt me subtiel aanwezig bij Lancelot.

In aflevering 1 hangt er boven de slackline een varkentje. In de Chinese horoscoop ben je dan geboren in 1995. Lancelot is 27 jaar denk ik - dus ik ben niet zeker dat hij van 1995 is. (Is Toos een Chinees varken?)
Maar het varkentje draagt een donker-groene sjaal. Dezelfde kleur die rond de robot van zijn vriendin hangt wanneer ze geblinddoekt in het warenhuis zoeken. (Afl. 5)
(De andere deelnemers waren in hetzelfde kleur gekleed als de trui die over de rijdende robot hing. Bij Lancelot zijn partner was niet het geval.)

Aflevering 2 begint met een citaat uit FMJ - iets wat Lancelot letterlijk uitspreekt als hij de slaapzaal binnenkomt. Hij heeft het tussendoor ook tweemaal over Bro's denk ik = Brotherhood?

In aflevering 5 propageert hij: "Slow is smooth - and smooth is fast.". Een uitdrukking die vaak door de Navy Seals wordt gebruikt. Daarop vliegt Lancelot met de drone een foutloos parcours waardoor ze tot de film 'Marina' komen - de marine (Navy Seals) dus. Men zou daarbij inderdaad kunnen geloven dat hij daar gewoon - tijdens het vliegen - letterlijk MOL schrijft.

Iets wat me bijblijft is wanneer Gilles (in alf. 2) achter zich wijst wanneer hij ons verteld dat er een lamp of spot zal vallen. Hij wijst rechts achter zich.
Even later in het programma komt de groep samen nadat ze niets in de netten - uit de trein - hebben gegooid. De groep staat zodanig dat Lancelot helemaal rechts staat - de plaats waar Gilles voorheen naar wees. (Achter zijn schouder weliswaar.)

Gilles zegt ook op een bepaald moment: "Wie is er de mol op het spoor?". Lancelot was met de trein aan het sporen. (Comfort?)

Bij de Bingo opdracht draagt Lancelot een T-shirt dat verbazend veel gelijkenissen heeft met de kleuren die men verder tijdens de Bingo ziet. Het is een soort kleurenspectrum dat hij draagt. (Voorkennis?)

In aflevering 6 is hij tijdens het lesgeven ook op het culminatiepunt aanwezig. Alle informatie moet door hem gaan - wat me als Mol een heel voordelige positie lijkt. (Al deed hij dat als - wel of niet geïnformeerd - improvisator heel goed.)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #371 Gepost op: 24-04-2023, 20:30:56 »
Het 'clap clap'-trucje van Lancelot tijdens zijn les blijft bijzonder. Zou het een Kees Tol-achtig morsehintje kunnen zijn? Ofwel slaan de twee klapjes op -- wat M betekent, of op .. wat I betekent. Beide prima te linken aan de Mol uiteraard.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #372 Gepost op: 24-04-2023, 22:42:56 »
Shirley Ellis Songs
has 7 songs in the following movies and tv shows.
The Clapping Song (Clap Pat Clap Slap) - Shirley Ellis | Song Album Cover Artwork
The Clapping Song (Clap Pat Clap Slap)
4 MOVIES
1 EPISODES
WHERE YOU'VE HEARD IT

Date
All Together Now
All Together Now2020

51

Poms
Poms2019

3.5K

Stuber
Stuber2019

941

Private Life
Private Life2018

Ik vond dit.. even opletten of dit voor gaat komen dus..

'Ook een fijne dag verder...’

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #373 Gepost op: 24-04-2023, 22:48:12 »
Heb ergens een witte pagina met verborgen "ok" gevonden ::rofl::, maar voor de rest kan ik niks met het .js bestand dat in jouw afbeelding staat (te veel "random" letters voor mij).

Ok bedankt voor het meedenkrn
Is waarschijnlijk niks dan

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #374 Gepost op: 24-04-2023, 23:05:06 »
Voer voor de Ruben tunnelaars:
Het Margritte boek stond tussen twee boeken over Peter Paul Rubens.
Op zich niet heel vreemd in een bibliotheeksectie over Belgische kunst, maar toch een tikje opvallend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #375 Gepost op: 25-04-2023, 11:06:47 »
Wat de Mol tegen zijn handpop zegt:





Bij "Let's do this" zie ik op de een of andere manier Lancelot voor me. Heeft hij dit niet eens eerder in de serie gezegd? Ik kan het niet terugvinden maar misschien weet iemand dat. (En dan nog hoeft het niks te betekenen maar het zou een hint kunnen zijn.)

Edit: Dit komt nog het dichtste in de buurt van wat ik terug kan vinden:



« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 12:40:18 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #376 Gepost op: 25-04-2023, 11:29:13 »
TA XI .  XI is romeins voor 11. Seizoen 11. Maar wat is TA ? Toos Afstandsmol?
Of XI -> zie .. Vlag. Die Amerikaanse vlag komt ook vaak in beeld.

Zou het Taxi bordje aan/uit dus geel licht of donker het signaal zijn, dan drukt de mol op een knopje.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 12:24:45 door foxhunter »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #377 Gepost op: 25-04-2023, 17:41:46 »
Heel leuk gezien Heinz. Ik dacht aan hetzelfde.

Ik zou er ook nog dit aan willen toevoegen, maar het is iets dat wellicht alleen Vlaamse kijkers hebben kunnen opmerken: de taxichauffeur zegt precies na wat hij in zijn oortje hoort. Ik veronderstel dat hij een Amerikaan is (een acteur), die dat goed kan. En misschien wel te goed, want je moet er eens opletten als hij zegt: "Ik ben de handpop van de mol." Die A-klank van handpop is echt een typische Antwerpse A-klank (redelijk scherp, niet de mooie a-klank uit het AN), zoals de Amerikaan die uitspreekt. Die man zegt het te perfect na, hij heeft zelfs oor voor het Antwerpse accent van Lancelot! :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #378 Gepost op: 25-04-2023, 20:06:03 »
DULCIFY

Het letterslot om bij de bom te komen in de bus kun je zien als een ruzzle puzzel (ook wel boggle). Het eerste dat opvalt is het woord "clue". Zoeken we in de Engelse taal naar een tip? Het langste woord dat in de ruzzle te vinden is, is DULCIFY. Dat is een synoniem voor...
Comfort!





Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #379 Gepost op: 25-04-2023, 20:08:15 »
Nu we het toch over Lancelot hebben.. @Heinz

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat tijdens de opdracht op de trein alle voorwerpen zo slecht gegooid werd. Zo'n opdracht moet toch zeker enkele keren getest zijn waarbij het ook wel eens lukte? Hier leek het echt kansloos.

In het volgende shot is Lancelot weg (je ziet hem rechts in beeld nog net weglopen).



Zou hij snel stiekem naar de machinist zijn gegaan om de trein geleidelijk aan steeds wat sneller te laten rijden?
Hij dronk nochtans veel cocktails, dus een smoes om naar het toilet te gaan zat er al zeker in.