Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46859 keer)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #260 Gepost op: 9-04-2023, 23:58:49 »
Ik heb gestemd op Toos, maar ik heb wel een aantal stijgers op mijn lijst ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #261 Gepost op: 10-04-2023, 00:17:43 »
Ruben of Thomas. Ik hoop op Thomas.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #262 Gepost op: 10-04-2023, 00:41:54 »
Na het afvallen van Conny is mijn lijst weer een beetje over de kop

De mol
1. Lancelot (Jolly Jumping en de verontwaardiging over zijn ei... zelf kapot gesmeten misschien...?  ::vergroot::)
2. Comfort (stijgt ook wel op de lijst door de eieren en aanraken hoefijzer o.a)
3. Ruben (krijg ik geen hoogte van)

Mogelijk de mol
4. Thomas (doet zowel goede acties als verdachte zaken, maar durf ik niet uit te vlakken)
5. Leila (krijg ik geen hoogte van, ik begon bij haar als: dit is een kandidaat, maar ze kan het nog prima zijn)

Niet de mol
6. Toos (ja die doet verdachte dingen, haalt 2000 binnen, maar verdient ook 3000 euro niet gedwongen door Lieselot in feite, maar haalt ook 1000 binnen met goed hoefijzer)
7. Lieselot (die blijft echt zo erg niet de mol voor mij)

Deels alles weer op de kop...

Lancelot vorige week nog op 1, nu flink gedaald. Dé kans op -5000 laten liggen (ja oke niet veel in het oog springen etc.). Lieselot is sowieso de mol niet, nooit voor mij geweest. De kandidaten op de bingo hadden sowieso weinig invloed. Blijven er nog 3 opties over...

De mol
1. Ruben (hij heeft had geprobeerd, maar 5000 kwam in de pot)
2. Comfort (dat rode scherm, ik weet het, maar in ander topic uitgelegd waarom ze het zeker nog kan zijn)

Zeer goed mogelijk de mol
3. Thomas (hij blijft kandidaatse en verdachte dingen doen en met name direct Matteo Simoni noemen ten overstaan van 3 medekandidaten blijft een red flag. Daarmee plant je als mol een zaadje dat later 2000 euro kan kosten)

Niet de mol
4. Toos, werd wat verdachter doorheen de weken, maar lijkt me toch echt een kandidaat.
5. Lancelot stond de hele aflevering praktisch buitenspel
6. Lieselot zit bijna altijd op plekken waar de hele groep niet is (het schieten, de caravan, patatten schillen, de lift in de bunker).
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 00:47:25 door MollenvangR »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #263 Gepost op: 10-04-2023, 01:44:49 »
Comfort door het acteerwerk en het leek allemaal precies te lopen zoals bedacht. Net genoeg vragen (6) + -500 in de pot. Lijkt me heel sterk dat je geen enkele goed gokt.

Vooral bij de eerste opdracht was ze goed bezig. Het feit dat Ruben de code niet ging afgeven, sprak ze niet tegen en maakte er juist gretig gebruik van. Subtiele mol.

In verband met tunnelvisie, roep ik ook nog Ruben en Thomas, de rest is afgeschreven.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #264 Gepost op: 10-04-2023, 02:03:51 »
Mijn hoofdverdachte is er helaas uit. Dus toch een gelijkenis met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Stand na aflevering 3:

1. Lancelot
2. Ruben
3. Commy
4. Toos

Edit: En toch denk ik dat Ruben minder obvious is dan Lancelot. Dus in de poll ga ik voor Ruben.

Ok, ik ben er uit: Ruben is de mol. Ik ga de tunnel in.

De stand is nu:

1. Ruben (deze aflevering gaf de doorslag: geen code willen doorgeven, rekenend op Lancelot en Lieselot. Zeker Lancelot zou je verwachten dat hij pasvragen pakt. Ook bij de vraag over de jaguar zegt hij slim eerst d, dan c, en weet dat ze hem niet vertrouwen nadat hij de vorige opdracht de code niet wilde geven. Mooi staaltje omgekeerde psychologie)

2. Lancelot (kan het misschien nog zijn, maar deze aflevering redelijk buitenspel. Pakt geen pasvraag (of twee), speelt Bingo en heeft nauwelijks invloed, en deelt geen info, zoals nog 3.)

3. Thomas (ik geloof dat niet, doet teveel onmolse dingen)
4. Toos (reageert heel kandidaats steeds)

Afgeschreven: Lieselot en Comfort/Commy. Lieselot speelt het slim, maar is te kandidaats steeds weer, zet de mol klem. Commy vond ik erg overtuigend in de auto, en toen Leïla er uit ging was ze overtuigend aan het huilen. Zo goed kan ze niet acteren, geloof ik niks van.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #265 Gepost op: 10-04-2023, 02:17:01 »
Nog geen definitieve keuze, maar 'Wie van de drie' ..Ruben, Thomas, Lancelot bij mij..
'Ook een fijne dag verder...’

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #266 Gepost op: 10-04-2023, 02:17:04 »
Thomas en Commy zijn sinds de eliminatie van Samya mijn top 2, en tot nu toe heb ik Commy op 1 gehad. Ik ga nog eens goed naar Thomas kijken, want zo'n rood scherm helemaal negeren is ook niet slim ;D Ruben en Toos blijven mogelijkheden, maar zou ik allebei weinig subtiel vinden op sommige momenten en op andere momenten dan weer zeer onmols. Kan natuurlijk, dan zit Vlaanderen erg goed dit jaar want beide mannen worden al weken flink verdacht. Lancelot en Lieselot zijn het echt niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #267 Gepost op: 10-04-2023, 09:40:00 »
Comfort jojoot lekker op en neer in de poll en hetzelfde geldt voor Thomas. De een nu naar beneden, de ander omhoog.

Waarom Thomas vorige week zo laag stond begreep ik niet goed. Misschien was het zijn emotionele reactie op het vertrek van Conny of het extra kapotte eitje van Leïla? Beide niet onmols.

Het rode scherm voor Comfort beschouw ik eerder als nooduitgang dan dat het me verder in een tunnel duwt. Voor nu kies ik voor Thomas.

(Maar je stem wijzigen kan. ;))

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #268 Gepost op: 10-04-2023, 09:42:54 »
Ik ga nu volledig op Ruben maar Thomas is nog een kleine optie. De andere vier kunnen het niet zijn.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #269 Gepost op: 10-04-2023, 10:04:47 »
Ik kies ook voor Thomas. Lijkt na een nachtje slapen nog de enige echt volwaardige optie.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 11:24:31 door Molekule »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #270 Gepost op: 10-04-2023, 10:34:18 »
Comfort jojoot lekker op en neer in de poll en hetzelfde geldt voor Thomas. De een nu naar beneden, de ander omhoog.

Waarom Thomas vorige week zo laag stond begreep ik niet goed. Misschien was het zijn emotionele reactie op het vertrek van Conny of het extra kapotte eitje van Leïla? Beide niet onmols.

(Maar je stem wijzigen kan. ;))

Geen van beiden bij mij. Hij stond altijd op 2, maar zijn strategie bij de rodeo was me niet zo duidelijk. En ook niet waarom hij in de legerproef op het eind toch nog raak schiet als er bijna geen tijd meer overblijft. Ja, hij stelde daar voor om aardappelen te halen, maar dat leek me ook voor een kandidaat een logische vraag. Verder had ie niet zoveel impact in die proef en was zijn indeling bij Commy ook niet de meest ideale (Leila ware beter geweest, maar allicht was die keuze niet de zijne).
Ook zijn reactie op de vallende lamp leek me heel natuurlijk, net als zijn kandidatengedrag.
Daarom op twee tot voor deze aflevering en niet bovenaan. Maar nooit weggeweest eigenlijk. Was mijn hoofdverdachte onmiddellijk na afl. 1 en ben hem nooit helemaal uit het oog verloren.

Bij Niet de Mol stond hij voor afl 4 even laag als Commy trouwens, het is dus niet dat hij niet verdacht werd hier.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 10:51:34 door Molekule »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #271 Gepost op: 10-04-2023, 10:55:28 »
Na een nachtje slapen pak ik het rode scherm voor Comfort maar als noodstop. En neem ik de exit van Leïla als kans om Ruben/Thomas beter onder de loep te nemen van de start tot nu.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #272 Gepost op: 10-04-2023, 11:00:14 »
Dacht eerst nog aan een vrouw als Mol maar na vandaag wordt het wel heel moeilijk om daarbij te blijven. Van de heren lijkt Thomas me de meest logische keuze.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #273 Gepost op: 10-04-2023, 11:05:56 »
Nou na deze aflevering veranderd wel een en ander. Thomas en Ruben nu bij mij bovenaan. Ik zit er wel mee dat ik het niet geven van de code door Ruben wel erg obvious vond. Daar maakt hij zich wel enorm verdacht mee bij zijn medekandidaten. Verder denk ik dat de mol in de zoo zat. Daar had je veel meer invloed dan bij de bingo. Leila viel af en ik denk niet dat de mol in eerste instantie een rood scherm had. Dus Comfort valt ook af.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #274 Gepost op: 10-04-2023, 11:28:00 »
Zit vanaf afl 1 op Thomas en blijf hem maar invullen denk.
Comfort ook nog verdacht.

De rest is t denk niet

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #275 Gepost op: 10-04-2023, 11:41:08 »
1. Comfort
2. Thomas

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #276 Gepost op: 10-04-2023, 16:48:41 »
Voor nu

1 Thomas
2 Ruben
3 Toos

Lieselot, Commy en Lancelot streep ik af.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #277 Gepost op: 10-04-2023, 17:22:27 »
Voor nu:

1. Comfort
2. Ruben

Thomas is deze aflevering toch wat gezakt voor mij. Toos, Lieselot en Lancelot gaan het niet meer zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #278 Gepost op: 10-04-2023, 18:53:56 »
Ik ben er wel uit, ik kan niets anders meer zien dan dat Thomas de mol moet zijn.
Helemaal eens. In deze serie heb ik 3x gestemd, de eerste ronde was een vrouw eindigend op een A, dat was fout, de laatste keren was het Thomas, en dat is goed  ;D ::rofl::

Hij deed nu natuurlijk alles perfect wat een mol behoort te doen. Ik vond het vooral leuk hoe de terugblik van vorige week was. Dat Leila roept "wel de eieren met een boog gooien he". Hij gooide haar zowat direct aan waardoor alles verloren ging. Het viel me toen al op tijdens de uitzending, maar ik ga niet alle molacties van Thomas opnoemen...... het zijn er te veel.

Deze eitjesterugblik was wel een grappige om even te noemen aangezien dit de uitzending van Toekomst en Verleden was en ik net op Paasmaandag de uitzending zag ::regenboog:: ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #279 Gepost op: 10-04-2023, 19:06:23 »
Dat Leila roept "wel de eieren met een boog gooien he". Hij gooide haar zowat direct aan waardoor alles verloren ging. Het viel me toen al op tijdens de uitzending, maar ik ga niet alle molacties van Thomas opnoemen...... het zijn er te veel.
Dat was Comfort ;)

Allemaal noemen hoeft niet, maar geen enkele is ook wel wat weinig.