Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46645 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 15-04-2023, 11:46:00 »
Comfort gewoon op 1.
Bij Comfort is ook meerdere keren geknipt en geplakt om dingen weg te laten. (Trein, Caravan en dus vermoed ik er nog wel meer).

Ruben vind ik als mol niet interessant. Lineair simpel rechtlijnig. Ik zie hem als felle kandidaat, die verdacht in beeld komt.
Thomas heeft ongetwijfeld de capaciteiten, maar lijkt me nuttiger als afleiding van de echte mol, want als mol zou hij te superieur zijn. In de bunker had je als mol niks te zoeken in de laatste kamer. Die werd gecontroleerd door de afwezigheid van blacklight, dus je moest een kamer er voor zitten.
Toos en Lieselot en Lancelot zijn het niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #341 Gepost op: 15-04-2023, 12:10:49 »
Thomas

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #342 Gepost op: 15-04-2023, 12:17:12 »
Wil het toch even opnemen voor de Comfortables hier, dat is hoe ik bij dezen de fans van Comfort noem en de mensen die haar verdenken, nog steeds.

Ja, ze zou waanzinnig acteren, maar waarom zou dat rode scherm Comfort afschrijven? Als Leďla inderdaad volle bak - slimme kandidaat ook nog - op één iemand ging en dat helemaal fout was, en Comfort het dus nóg slechter had gemaakt (niet per se bewust in haar woorden), dan denk ik: die heeft als Mol écht alles fout kunnen doen, als enige, die weet hoe ze 0 vragen goed kan hebben. Vervolgens kan ze nog wat geld wegspelen én mensen verdenken haar nog amper, vanwege dit hele gedoe.

Als, en ik zeg alleen áls, ze de Mol is, dan is dit grandioos gedaan en grandioos gespeeld.


Ik ben het niet eens dat het grandioos gespeeld is om eerlijk te zijn. Ik zou zeer ontgoocheld zijn mocht ze de mol zijn.
Het zou grandioos geacteerd zijn, dat wel.
Maar het is "lui" om op deze manier geld uit de pot te spelen, want kandidaten kunnen dit niet tegenhouden, tenzij ze haar allemaal helpen, wat nooit gaat gebeuren, want dat vergroot hun kansen om naar huis te moeten. Het is al een mirakel dat 2 kandidaten haar helpen.

Bij een Lennart die 10.000€ uit de pot speelt zat er ten minste nog een paar lagen: Hij was als eerste in de kamer gegaan, dus de andere kandidaten konden hem buitenspel zetten. En hij moest dan ook nog juist kiezen wie er wel in de dossiers had gekeken. Koos hij de verkeerde kandidaat, dan ging die 10.000€ niet uit de pot.

Hier is het te simpel om als mol veel geld uit de pot te halen: je weet 100% alle antwoorden om 0 te halen en je kan er rustig je tijd voor nemen. Andere kandidaten kunnen dat niet verhelpen.
Eens je in de Delorean zit kan je gemakkelijk alle foto's, op je eigen foto na, fout aanduiden. Hier kunnen kandidaten helpen, maar in tegenstelling tot de dossiers in het seizoen van Duitsland staat er hier véél meer op het spel om haar te helpen, dus gaan heel weinig kandidaten haar helpen.
Het is gewoon te makkelijk. En onsportief, want de kandidaat met de tweedeslechtste test heeft absoluut 0 kansen om in het spel te blijven. Ik zou het als mol geen sterke prestatie vinden om op die manier geld uit de pot te spelen. En ik denk dat de makers dat ook wel zullen vinden.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #343 Gepost op: 15-04-2023, 12:35:07 »
Ik vind het vreemd om Lancelot uit te sluiten als mogelijke mol...In een vorig seizoen heeft Lennert (mol) zeer opvallend 5000 euro uit de pot gehaald. Makers pissig voor opvallende actie, iedereen zou denken: dat is de mol. Dus Lancelot werd aangeraden om mss niet zo opzichtig eigenhandig geld te verliezen. Als kandidaat en zeker ene die het hard zou spelen, zou hij toch net wel de pasvragen nemen? Met zeggen dat geld verdienen sowieso bewijst dat Lancelot geen mol kan zijn. Dan was Lennert (indien hij wel luisterde naar de makers en geen geld uit de pot nam) ook sowieso geen mol...Ik heb afgeleerd om kandidaten uit te sluiten om mol te zijn, zeker op basis van 1 voorbeeld. Zo zette ik al een paar keer de juiste mol uit mijn lijstje.

1) De makers waren helemaal niet pissig. Lennert heeft zelf beslist om als eerste in die kamer te gaan. Hij kon door de anderen dus volledig buitenspel gezet worden.
2) Lennert heeft er tijdens die reis er alles aan gedaan om vertrouwen te winnen bij zijn medekandidaten door nooit voor pasvragen te gaan. Zo had hij een heel goed excuus om "ook ne keer aan zichzelf te denken". Bij de groep die toen overbleef had Annelotte al pasvragen genomen aan het diner. Sven ook. Jasmien meermaals oa bij de dominoproef en Phillipe idem.
3) Wat de makers wel wilden was dat hij zich de aflevering daarna even koest hield (wat hij bij de eerste proef ook deed, hij verbeterde Annelotte zelfs meermaals in het sprookjesbos), maar in de tweede opdracht kon hij het toch niet laten.
4) Wat zou er opvallend zijn aan een Lancelot die een pasvraag gewoon eventjes opheft? Daar is de proef toch op bedacht, dat zelfs als je ze niet neemt, maar gewoon eventjes opheft, de bom kan afgaan. Als mol moet je dat gewoon doen, het bedrag is gewoon te groot om het niet te doen. Aangezien iedereen ondergronds duidelijk voor pasvragen ging gaan, zou het niet eens zo verdacht zijn mocht Lancelot als mol ook zeggen "ik ga voor een pasvraag".

I was blind but now I can see

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #344 Gepost op: 15-04-2023, 12:54:11 »
Ter info: Lennart werd niet door de productie ingelicht wie in de dossiers heeft gekeken. Hij dropte voordien wel een bommetje dat er iemand in de dossiers moest kijken. Phillipe hapte toe en Lennart kende Phillipe goed om te weten dat hij dat gedaan heeft (hij zei 95% kans) en zo kon hij €10000 uit de pot halen.

Mol Jurre uit WIDM dit jaar heeft op eigen kracht de opdrachten aan het strand en op de safari gewonnen. Hij had geen hulp van de productie en indien hij die opdrachten niet won was er een ander scenario voorzien.

Het lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk dat de productie Comfort heeft geholpen door haar een rood scherm te geven en haar in te lichten over de juiste foto's. Als dit haar "molactie" moest zijn is dat volledig productiewerk en een fake-opdracht.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 12:57:26 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #345 Gepost op: 15-04-2023, 13:15:17 »
Ik heb er geen enkele twijfel over dat Comfort, als zij de mol is, wist wat de juiste foto's waren. Deze molactie mocht simpelweg niet mislukken, dan lag de mol uit het spel. Dus ja, de regie zal zeker wat strakker zijn geweest. Het ging hier niet om een vrijstelling of 10.000 euro uit de pot, maar om terugkomen van een rood scherm.

Maar dat het allemaal voorgekauwd was, geloof ik ook weer niet. Ten eerste al de afweging: ga je daar zitten, met alle ogen op je gericht? Of blijf je veilig in de groep, en probeer je daar te mollen. Ten tweede: hoeveel vragen ga je als mol (maximaal) goed beantwoorden? Hoe ga je om met onverwachte helpers? Ik denk dat daar nog genoeg speelruimte lag. Als Comfort de mol is, zullen we er bij de ontknoping ongetwijfeld over horen. Ik vind het dus wel erg voorbarig om nu al ontgoocheld te zijn.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #346 Gepost op: 15-04-2023, 13:44:39 »
De mol ligt nooit uit het spel. Het is echt niet zo dat (bij alle eliminaties) de mol de test niet als slechtste moet maken om door te gaan, de mol gaat sowieso door. Ook al geeft hij alleen maar foute antwoorden.
Dus mocht zij wel de mol zijn dan moet ik Luc gelijk geven dan is het een grote fake-opdracht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #347 Gepost op: 15-04-2023, 13:49:08 »
Tja. Als Thomas de mol is, kent hij de route op de blacklight tegels. Hij zal dus als hij wil altijd de eindkamer halen. Fake-opdracht?

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #348 Gepost op: 15-04-2023, 13:53:14 »
En ik volg Molest in deze.
Als Comfort de mol is zal die er wellicht om moeten spelen hebben.
Waar ik niet in geloof zijn opdrachten waaruit je als kijker zou kunnen afleiden dat X (Comfort) de mol niet kan zijn, want “de mol krijgt nooit een rood scherm” of “wordt nooit in die positie gezet”.

En dat kunnen we ook niet, want we kennen (spijtig genoeg) de precieze regels niet.

Een regel die sowieso wel geldt is dat de kandidaten wel altijd een faire kans moeten krijgen om een opdracht te doen slagen. Daar kan je in dit geval over discussiëren maar als iedereen Comfort wil gaan helpen wordt het wel erg lastig om geld uit de pot te halen én onverdacht te blijven.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 13:58:02 door Molekule »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #349 Gepost op: 15-04-2023, 13:54:04 »
Tja. Als Thomas de mol is, kent hij de route op de blacklight tegels. Hij zal dus als hij wil altijd de eindkamer halen. Fake-opdracht?
Hij hoeft als mol geen voorkennis te hebben om deze opdracht mee te kunnen spelen, en anders heeft hij alsnog maar beperkte mogelijkheden om zich voor te bereiden (de briefings de avond vooraf zijn meestal maar een paar minuten). Plus hij kon altijd uitgeschakeld worden in ronde 1 of 2 als zijn code werd gezien. En dan nog heeft hij als hij in de laatste kamer komt niet alle invloed over het geld.

Totaal andere situatie dan een mol die er niet uit kan gaan, maar wel van de makers een rood scherm krijgt en daar het laatste woord krijgt over het geld dat verdiend wordt.
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #350 Gepost op: 15-04-2023, 14:01:34 »
Heb je gelijk in, hoor. Ik doelde eigenlijk op de opmerking over volledig productiewerk en dus meteen een fake-opdracht.
Het lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk dat de productie Comfort heeft geholpen door haar een rood scherm te geven en haar in te lichten over de juiste foto's. Als dit haar "molactie" moest zijn is dat volledig productiewerk en een fake-opdracht.
Ik probeer nu juist naar voren te schuiven dat er misschien wel meer speelruimte voor de mol was dan we denken, maar dat we daar het fijne nog niet van weten.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #351 Gepost op: 15-04-2023, 14:12:20 »
Als Comfort de mol is en hier als bedoeling heeft zo veel mogelijk geld uit de pot te spelen moet er met zekerheid:

1. Comfort een rood scherm gegeven worden (waardoor de eigenlijke afvaller gaan kans krijgt om in het spel te komen).
2. Haar vooraf inlichten over welke de juiste foto's zijn.
3. Ervoor zorgen dat zo weinig mogelijk kandidaten bereid zijn om haar te helpen want hoe minder, hoe meer Comfort moet 'gokken' en hoe meer uit de pot.
4. Comfort inlichten over hoe zij de vragen moet veranderen om een groen scherm te krijgen.

Ik geloof écht niet dat de makers zo'n poppenkast zouden opzetten en deze opdracht is dan niet geloofwaardig meer.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 14:16:54 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #352 Gepost op: 15-04-2023, 14:21:48 »
Dit is het topic “wie is de mol” dus verplaats de discussie anders ergens anders naartoe.

 ::zwaai::

Thomas .. al vanaf afl 1

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #353 Gepost op: 15-04-2023, 14:29:59 »
Is nochtans on topic, want de discussie gaat erom dat Comfort de mol niet meer kán zijn.
En daar geloof ik niet in, toch niet om de redenen die hier vermeld worden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #354 Gepost op: 15-04-2023, 14:31:44 »
Ook waar. Ik heb haar al definitief afgeschreven na de 4 km hardlopen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #355 Gepost op: 15-04-2023, 14:45:45 »
Is nochtans on topic, want de discussie gaat erom dat Comfort de mol niet meer kán zijn.

En er is een topic “wie is NIET de mol”

Dus daar hoort die discussie logischerwijs. Er hoeft hier dus geen eindeloze discussie gevoerd te worden over waarom ze het niet is. En dat bedoelde ik met name naar Luc

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #356 Gepost op: 15-04-2023, 15:05:31 »
Tja. Als Thomas de mol is, kent hij de route op de blacklight tegels. Hij zal dus als hij wil altijd de eindkamer halen. Fake-opdracht?

Er is toch wel een groot verschil tussen "een mol heeft voorkennis over een proef waarvan de enige consequentie is dat er geld uit de pot wordt gespeeld/niet verdiend wordt vs een eliminatieronde waar de mol dan altijd als laatste kan eindigen en de tweedelaatste 0.0% kans meer heeft?
Als een kandidaat zijn/haar hachje kan redden door bij de herkansing voldoende vragen correct in te vullen en daardoor gaat er de tweedeslechtste uit, dan is dat een mooie opdracht. Als de mol daar zit dan is het een heel luie manier om een bedrag uit de pot te spelen.
I was blind but now I can see

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #357 Gepost op: 15-04-2023, 15:09:01 »
Dat was geen handige vergelijking inderdaad. Maar dat had ik al direct gemeld na de post van Pac.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #358 Gepost op: 15-04-2023, 15:22:22 »
Als een kandidaat zijn/haar hachje kan redden door bij de herkansing voldoende vragen correct in te vullen en daardoor gaat er de tweedeslechtste uit, dan is dat een mooie opdracht.
Het is nog een mooiere opdracht als er een kans is dat de mol het eerste rode scherm krijgt. Dan moet je als kandidaat jezelf afvragen of het wel verstandig is om all-in te gaan, daardoor slecht score en een vliegticket naar België krijgen. Als je als kandidaat niet inziet dat je bij deze opdracht blij wordt gemaakt met een dooie mus dan is dat heel jammer. Ik blijf het roepen: het beste wat je hier als kandidaat kan doen is de test gewoon invullen als normaal. Probeer zoveel mogelijk vragen goed te hebben en daarmee door te gaan naar de volgende ronde. Beschouw het rode scherm krijgen en daarna in de herkansing alsnog groen als geluk bij een ongeluk en probeer het ongeluk niet af te dwingen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #359 Gepost op: 15-04-2023, 15:33:57 »
Is nochtans on topic, want de discussie gaat erom dat Comfort de mol niet meer kán zijn.
En daar geloof ik niet in, toch niet om de redenen die hier vermeld worden.

Tuurlijk kán ze het zijn. In theorie kan dat allemaal. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.
De productie heeft op voorhand 100 mogelijke scenario's voor deze opdracht. Sommige gaan zéér onwaarschijnlijk zijn, maar worden toch mee opgenomen in die scenario's. 1 scenario is dan: wat als IEDEREEN al op de juiste mol zit. Heel onwaarschijnlijk, maar zeker niet onmogelijk. Ook dát kan, in theorie. In dat scenario: Iedereen haalt meer dan 14/20. De mol kan tijdens de test niet weten hoeveel iedereen gaat halen, dus om zeker te zijn haalt de mol 0. Zelfs al zou iedereen meewerken om haar terug te halen, dan heeft ze nog maar 14 vragen die ze opnieuw mag invullen en moet er dus door de productie valsgespeeld worden (want dan gaat het wel degelijk om valsspelen) om haar er toch in te laten. Dat kan een productie met zo'n goede reputatie als die van De Mol gewoon niet maken. En dus gaan ze ook niet voor dat scenario gaan. Dat risico, hoe klein ook (maar niet eens zoooo klein), kunnen ze gewoon niet nemen.
I was blind but now I can see